Het grote weertopic

gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door gallio »

-DIA- schreef: Jeremia heeft het gevoeld wat het volk hem aandeed,
omdat hij niet anders kon en mocht.
De valse profeten zijn beschaamd geworden,
en de koning die juist die ene profeet niet mocht omdat hij Gods Woord sprak,
die heeft het ook geweten.

Daarom, het verwonderd me niet, als we nu zeggen dat hier een domme dwaas zit en alleen maar een zwartkijker is. Dat is de mens. U en ik!

En zeer belangrijk op dit forum is een vermelding erbij: Denk nu niet dat ik een profeet ben of een betweter of een zwartkijker. Ik ben realist genoeg om de zaken te doorzien.
Niet iedereen kijkt zo tegen deze ontwikkelingen aan. Ik hoop dat je ook de mening van andersdenkenden kan respecteren.

We begrijpen allemaal dat we niemand kunnen vergelijken met de OT profeten. Die hadden een directe opdracht van God om een bepaalde boodschap te brengen. Dat is met meningen over het klimaat en dergelijke dingen niet zo. We zetten op dit forum gewoon onze prive meningen neer, soms onderbouwd met wat anderen schreven, soms zonder al te veel onderbouwing, maar uiteindelijk toch onze eigen mening.
Bertiel
Berichten: 4585
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Bertiel »

DDD schreef:Daar ging het nu niet om Samanthi. Wij hebben in Nederland niets te klagen, al is het erg treurig hoe de hei en het hoogveen erbij staan.

Maar wat Bertiel zegt, dat het hem niet kan schelen dat het klimaat verandert, terwijl daar toch miljoenen mensen dakloos door worden, vind ik toch wel raar.
Sorry maar waar heb ik dit gezegd???
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Boertje »

Grappig moest gisterenavond naar het dorp. Bij ons thuis was het droog, drie straten verder regende het....
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door DDD »

@Bertiel:
Excuses. Ik doelde op Hersteldhervormd. Ik zal het aanpassen, als dat nog kan.
HersteldHervormd schreef:Ik doelde alleen op het klimaat, het klimaat veranderd al sinds de beginne, bijwijze van spreken. Dus maak je geen zorgen... laat ik het misschien beter zeggen; ik maak me er geen zorgen om.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door samanthi »

DDD schreef:Daar ging het nu niet om Samanthi. Wij hebben in Nederland niets te klagen, al is het erg treurig hoe de hei en het hoogveen erbij staan.

Maar wat Hersteldhervormd zegt, dat het hem niet kan schelen dat het klimaat verandert, terwijl daar toch miljoenen mensen dakloos door worden, vind ik toch wel raar.
Daar ging het wel om ik heb Achab langs zien komen, Jeremia en nog veel meer.
Bovendien is het zo dat veel dingen veroorzaakt worden door de levensstijl hier in het rijke westen.
Ik weet dat dit ontkent wordt, maar er zijn toch wel dingen die er debet aan zijn, maar nog steeds hebben we het hier boven gemiddeld, meer dan verdiend.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HersteldHervormd
Berichten: 6063
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Daar ging het nu niet om Samanthi. Wij hebben in Nederland niets te klagen, al is het erg treurig hoe de hei en het hoogveen erbij staan.

Maar wat Hersteldhervormd zegt, dat het hem niet kan schelen dat het klimaat verandert, terwijl daar toch miljoenen mensen dakloos door worden, vind ik toch wel raar.
Dat zijn niet mijn woorden. Ik heb alleen gezegd dat het klimaat al eeuwen lang veranderd, en ik bedoel te zeggen maak je geen zorgen in de zin van, er is niks nieuws aan de hand. De gevolgen zijn verschrikkelijk! Dat is in inderdaad absoluut niet iets om te lachen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Grijs en dor in vergelijking met drie jaar geleden inderdaad. Het verschilde tussen de zuid- en noordhelling. Maar deze foto's zijn ook van vorige week.AfbeeldingAfbeelding
Ok, ben dan op de goede helling geweest. Wat een verschil zeg...
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

DERDE ZOMERMAAND AANEEN GEMIDDELDE TEMPERATUUR BOVEN DE 18 GRADEN
De gemiddelde augustustemperatuur komt in De Bilt uit op circa 18,4 graden tegen 17,5 graden normaal. Daarmee is augustus de derde zomermaand op rij met een gemiddelde temperatuur boven 18 graden. Ook dat is nog niet eerder voorgekomen.

Bron: Jordi Huirne, MeteoGroup.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Arja »

Wat een regenbui hier. Alles ruikt weer fris. Ik dacht aan Gods belofte aan Israël:

"Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter; Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende. Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen. Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door samanthi »

Arja schreef:Wat een regenbui hier. Alles ruikt weer fris. Ik dacht aan Gods belofte aan Israël:

"Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter; Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende. Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen. Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden."
:super
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Nu kom ik het helemaal buiten te staan...
We nemen slechts waar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:Nu kom ik het helemaal buiten te staan...
We nemen slechts waar.
Wat bedoel je?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:Nu kom ik het helemaal buiten te staan...
We nemen slechts waar.
Wat bedoel je?
Ik kom er buiten omdat, zo het lijkt, de positieve berichten gewaardeerd worden, en wat meer realistische meer diepgravende berichten worden (merk ik al ruim de 10 jaar dat ik hier post) niet al te serieus genomen. Is daar
reden voor? Dat lijkt te zwartgallig, blijkbaar. Maar is dat ook echt zo? We prefereren meer en meer licht verteerbare kost. Niet te veel nadenken, niet te veel tekst, beetje oppervlakkig. Dat bedoel ik. Er wordt weinig dieper nagedacht, althans zo komt het over.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:
Arja schreef:
-DIA- schreef:Nu kom ik het helemaal buiten te staan...
We nemen slechts waar.
Wat bedoel je?
Ik kom er buiten omdat, zo het lijkt, de positieve berichten gewaardeerd worden, en wat meer realistische meer diepgravende berichten worden (merk ik al ruim de 10 jaar dat ik hier post) niet al te serieus genomen. Is daar
reden voor? Dat lijkt te zwartgallig, blijkbaar. Maar is dat ook echt zo? We prefereren meer en meer licht verteerbare kost. Niet te veel nadenken, niet te veel tekst, beetje oppervlakkig. Dat bedoel ik. Er wordt weinig dieper nagedacht, althans zo komt het over.
O het spijt me dat ik je pijn gedaan heb. Ik was alleen zo blij met de regen en de koelere lucht. Ik kan zo slecht tegen de warmte en dacht: eindelijk koelte. "Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen." Zijn zegeningen mogen ook genoemd worden toch?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef:
-DIA- schreef:Nu kom ik het helemaal buiten te staan...
We nemen slechts waar.
Wat bedoel je?
Ik kom er buiten omdat, zo het lijkt, de positieve berichten gewaardeerd worden, en wat meer realistische meer diepgravende berichten worden (merk ik al ruim de 10 jaar dat ik hier post) niet al te serieus genomen. Is daar
reden voor? Dat lijkt te zwartgallig, blijkbaar. Maar is dat ook echt zo? We prefereren meer en meer licht verteerbare kost. Niet te veel nadenken, niet te veel tekst, beetje oppervlakkig. Dat bedoel ik. Er wordt weinig dieper nagedacht, althans zo komt het over.
O het spijt me dat ik je pijn gedaan heb. Ik was alleen zo blij met de regen en de koelere lucht. Ik kan zo slecht tegen de warmte en dacht: eindelijk koelte. "Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen." Zijn zegeningen mogen ook genoemd worden toch?
Ik doelde niet op jouw bericht, maar het (voor mij wat provocerend overkomend) duimpje dat je ervoor kreeg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie