Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Valcke »

Emanuel van Meteren - Historien der Nederlanden en haar Naburen Oorlogen tot het Jaar 1612 (oude editie).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Een schilderij van B. de Vries (Bertha Femke Mirandolle) 1900-1965 van de kringloop. Een landschap met een boerderijtje aan een watertje, met in de verte de contouren van een stad.

Kent iemand deze schilder?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Een schilderij van B. de Vries (Bertha Femke Mirandolle) 1900-1965 van de kringloop. Een landschap met een boerderijtje aan een watertje, met in de verte de contouren van een stad.

Kent iemand deze schilder?
Wikipedia kent deze schilderes wel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bartha_Fe ... e-de_Vries
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:Een schilderij van B. de Vries (Bertha Femke Mirandolle) 1900-1965 van de kringloop. Een landschap met een boerderijtje aan een watertje, met in de verte de contouren van een stad.

Kent iemand deze schilder?
Wikipedia kent deze schilderes wel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bartha_Fe ... e-de_Vries
Ik had niet goed gezocht op google. Maar leuk om iets te weten over de schilderes van het schilderij dat nu in mijn woonkamer hangt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

De goedheiligman heeft mij voorzien van een boek van rabbi John Duncan. Wat een oecemene
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

Het pakketje waarover door een verre buur in de buurtapp werd geklaagd dat het niet was aangekomen bleek al een week achter mijn kliko te liggen. Intussen is het ook mijn laatste verlies.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Marck »

Een warme passende jas. Afgelopen jaar wat gekrompen in de omvang. De vorige zat als een tent....
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

John Webster - Christ Our Salvation: Expositions and Proclamations
Afbeelding

Genezing voor beproefde zielen - Christopher Love
Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Marck »

J.C. Philpot schreef:John Webster - Christ Our Salvation: Expositions and Proclamations
Afbeelding

Genezing voor beproefde zielen - Christopher Love
Afbeelding
Hoeveel delen heb je van de serie Puriteinse klassieken? Welke titels?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Marck schreef:Hoeveel delen heb je van de serie Puriteinse klassieken? Welke titels?
Dit is pas de 2e. Hierna staan de delen van Edwards op het verlanglijstje, en daarna deel 13 van Thomas Watson.

Afgelopen zomer heb ik Brooks gelezen (de hemel op aarde, over de zekerheid des geloofs).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Charles »

Ben bezig in Brooks. Een absolute aanrader.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Marck »

Zelf heb ik de delen van Hooker (Zelfverloochening en zelfbeproeving) en Owen (Op leven en dood) ook. Nog alleen gedeeltes van gelezen. Maar zo leerzaam...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door huisman »

Afbeelding

Dit is deel 6a. Heel dankbaar dat er een goede vertaling van dit werk in twee delen verschijnt (Deel 6b verschijnt in 2023)

Verbaasde mij wel dat er van de originele titel niets is overgenomen. Ik vond de titel altijd bijzonder mooi en al een preek op zichzelf.
De titel was: Christus stervende en zondaren tot Zich trekkende. In 1979 voor het laatst uitgegeven bij G. Kool in een vertaling door de bekende C. B. van Woerden.


Deze nieuwe vertaling door Ruth Pieterman is veel toegankelijker.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Marck »

huisman schreef:Afbeelding

Dit is deel 6a. Heel dankbaar dat er een goede vertaling van dit werk in twee delen verschijnt (Deel 6b verschijnt in 2023)

Verbaasde mij wel dat er van de originele titel niets is overgenomen. Ik vond de titel altijd bijzonder mooi en al een preek op zichzelf.
De titel was: Christus stervende en zondaren tot Zich trekkende. In 1979 voor het laatst uitgegeven bij G. Kool in een vertaling door de bekende C. B. van Woerden.


Deze nieuwe vertaling door Ruth Pieterman is veel toegankelijker.
Stond afgelopen jaar volgens mij een mooi interview met Ruth in het RD.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Andrew Gray - grote en dierbare beloften
William Perkins - hemelse vertroosting
George Whitefield - de weg der genade.
Maarten Luther - het hogepriesterlijk gebed
G. Voetius- bron van troost
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie