Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Een exemplaar van Oude paden, van vorig jaar. De geschiedenis van mijn schoonfamilie staat er in beschreven. Veel ervan ken ik al wel, maar het is een interessant en indrukwekkend verhaal om te lezen. Ook de link met de familie van Woerden staat er uitgebreid in.
Afbeelding

En als ik de brieven lees die mijn mans grootmoeder schreef, denk ik: dit is waar bijvoorbeeld Dia naar zoekt en bijna niet meer vindt. Het is een manier van verwoorden, van zeer diepe emoties, maar ook van het delen met elkaar van wat je geestelijk meemaakt.
Ik weet niet of het erg is dat het niet meer zo besproken wordt, elke tijd heeft zijn eigen manier van communicatie. En ik weet ook wel verhalen van deze oma dat ze een beetje bijzonder was in andere (niet-geestelijke) dingen. Maar ik denk dat sommige mensen in dit tijdschrift wel dingen vinden die ze in deze tijd bijna niet meer aantreffen.
Mijn vader bewaarde alles en samen met mijn moeder zocht ik brieven uit.
Handgeschreven, soms wel 6 kantjes.
Tante bedankte hartelijk voor de invitatie, maar ze kon helaas niet komen omdat aanstaande zondag de voorbereidingsdienst is en de zondag daarna het Heilig Avondmaal bediend wordt.
In de brief die daar onder lag, werd uitvoerig beschreven wat tante had ervaren op die beide zondagen.
De laatste zinnen besloegen vaak een halve pagina. Ik ga de brief beëindigen, geliefde broer en geliefde schoonzus en willen jullie de hartelijke groeten aan de kinderen doen, tante hoopt over een paar weken, zo de Heere wil en wij leven, op bezoek te komen hoor.

Kom daar maar eens om in deze app cultuur. Thx, lkrr, idd, me fiets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Tiberius »

Je moet ook een beetje rekening houden met je arme toehoorders/lezers.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door helma »

Ik heb nog een kistje brieven van mijn overgrootmoeder. Waardevol! Mede daardoor hebben we een van onze dochters naar haar vernoemd.

Mijn vader heeft dat tot en met de laatste Avondmaalsbediening gedaan (maart); een mail gestuurd naar de kinderen over wat de Heere wilde geven. Nu hij er niet meer is besef je pas hoe waardevol het is dat je dat nog eens kan lezen.
Ook stuurde hij vaak op maandag even een mail over de preken van zondag. Ik mis dat nu heel erg.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door huisman »

10 dagen quarantaine. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door samanthi »

huisman schreef:10 dagen quarantaine. :OO3
Ach zeg, mijn éne dochter zit ook in quarantaine, mijn andere dochter heeft gewerkt bij iemand die nu in het ziekenhuis ligt, zij wordt morgen getest, omdat ze in de zorg werkt krijgt ze 's avonds de uitslag al.

Iig sterkte.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Christen »

...
Laatst gewijzigd door Christen op 16 okt 2020, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10447
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

Christen schreef:
huisman schreef:10 dagen quarantaine. :OO3
Ah.. ik vroeg me al af...oké. Hopelijk kom je het goed door. Ik keek al naar mijn boekenkast... welke zou voor Huisman wat zijn. Op twitter zit een fijne dominee uit jouw kerkverband.. om de dag mee te beginnen ;)
En nu kun je alle uitzendingen van ds Baan beluisteren Bach
Het Rijssens hartje is misschien al te bestellen.. (Bekende Forummer lust het niet heel erg- maar ik lust het wel) En anders een paar potten verf laten bezorgen...
Het beste toegewenst...
De meeste mensen zullen tijdens quarantaine toch gewoon moeten doorwerken? Of is het meteen vakantie?
Op mijn school moeten we binnen twee schooldagen alle lessen via Teams geven als we coronagerelateerd thuiszitten. Voor heel veel beroepen geldt toch dat thuis ook een hoop kan gebeuren?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door huisman »

samanthi schreef:
huisman schreef:10 dagen quarantaine. :OO3
Ach zeg, mijn éne dochter zit ook in quarantaine, mijn andere dochter heeft gewerkt bij iemand die nu in het ziekenhuis ligt, zij wordt morgen getest, omdat ze in de zorg werkt krijgt ze 's avonds de uitslag al.

Iig sterkte.
Bedankt. Thuiswonende dochter vandaag positief getest. Ze is niet ziek alleen maar verkouden al een dag of vijf.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door helma »

Beterschap!!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door huisman »

helma schreef:Beterschap!!
Bedankt het liep trouwens erg goed vanmiddag.

1. Ze kreeg mail positief getest
2. GGD belde voor bron en contact onderzoek. gesprek van 45 minuten
3. Huisarts belde om info te geven
4. Mail van sanquin (bloedbank) om plasma te geven als ze zonder klachten is.

Verbazend hoe iedereen zo snel op de hoogte was en acteerde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
samanthi schreef:
huisman schreef:10 dagen quarantaine. :OO3
Ach zeg, mijn éne dochter zit ook in quarantaine, mijn andere dochter heeft gewerkt bij iemand die nu in het ziekenhuis ligt, zij wordt morgen getest, omdat ze in de zorg werkt krijgt ze 's avonds de uitslag al.

Iig sterkte.
Bedankt. Thuiswonende dochter vandaag positief getest. Ze is niet ziek alleen maar verkouden al een dag of vijf.
Beterschap
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Jantje »

Namens ondergetekende ook van harte beterschap!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel
Berichten: 4592
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Nieuwe bureau en bureaustoel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door samanthi »

Bertiel schreef:Nieuwe bureau en bureaustoel
Voor je mancave?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Christen »

Voor het thuiswerken :).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie