Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

dat rij ik op 35 liter
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door refo »

Als je zakelijk tankt en je hebt geen speciale brandstofpas: blijf onder de 100 euro per tankbeurt, erboven mag je de BTW niet verrekenen.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Henk J »

Orchidee schreef:Afbeelding dat rij ik op 35 literAfbeeldingAfbeelding
Benzine of diesel? Dat scheelt namelijk ook......
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Benzine
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Terri »

eilander schreef:
Terri schreef:Dan is onze Toyota CHR hybride wel zuinig. Met 40 liter kunnen wij ong. 700 km rijden.
Maar goed dat is natuurlijk een ander soort auto.
Dat vind ik voor een hybride niet bepaald heel zuinig. De fabrieksopgave is waarschijnlijk dat je ruim boven de 1 op 20 moet uitkomen.
Mijn Seatje op diesel haalt makkelijk 1 op 20 in elk geval.
Dat klopt, zeker toen we hem net nieuw hadden, was hij (nog) niet zuinig. Inmiddels komen we dus richting deze waarden. Maar wat er 'beloofd' wordt, krijgen wij iig niet voor elkaar.

Maar we proberen ook een beetje milieu bewust te zijn, dus diesel maar niet meer. :)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door eilander »

Terri schreef:Maar we proberen ook een beetje milieu bewust te zijn, dus diesel maar niet meer. :)
Als je alleen naar de uitlaat kijkt, dan klopt dat wel. Ooit nagedacht over wat er met de accu van de hybride gebeurt?
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

eilander schreef:
Terri schreef:Maar we proberen ook een beetje milieu bewust te zijn, dus diesel maar niet meer. :)
Als je alleen naar de uitlaat kijkt, dan klopt dat wel. Ooit nagedacht over wat er met de accu van de hybride gebeurt?
Er stond recent een heel interessante reeks in Autoweek: Diesels zijn door voortschrijdende technologie inmiddels schoner dan benzine. Niet die ouwe rookwolken natuurlijk (waar mijn oude Volvo mee is behebt).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Henk J »

Orchidee schreef:Benzine
Netjes
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mannetje »

Eerder had ik een Toyota Yaris, tweede model, op benzine. Daar kon ik zonder al te veel moeite 1 op 22 mee rijden.
Met de Clio zou het ook moeten kunnen, maar het probleem is dat hij iets te lekker op het gaspedaal reageert...
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Eerder had ik een Toyota Yaris, tweede model, op benzine. Daar kon ik zonder al te veel moeite 1 op 22 mee rijden.
Met de Clio zou het ook moeten kunnen, maar het probleem is dat hij iets te lekker op het gaspedaal reageert...
Ik had een Clio, maar heb dit nooit bijgehouden. In mijn huidige koekblik zal misschien 35 liter gaan, ik weet het niet precies.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Mannetje schreef:Vandaag even getankt. Ruim 123 euro verder...
Krankzinnig, hoeveel liter heeft je tank wel niet?
Ging 66 liter in.
rij je een tractor? Ps. Inmiddels je auto gezien. Ik rij rond de 850 km op 47 liter diesel. Volgende week komt de benzine auto met mhev. Benieuwd wat dat doet qua verbruik.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Mannetje schreef:Vandaag even getankt. Ruim 123 euro verder...
Krankzinnig, hoeveel liter heeft je tank wel niet?
Ging 66 liter in.
rij je een tractor?
Kan ook een P.C. Hooftbak zijn hoor!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
eilander schreef:
Terri schreef:Maar we proberen ook een beetje milieu bewust te zijn, dus diesel maar niet meer. :)
Als je alleen naar de uitlaat kijkt, dan klopt dat wel. Ooit nagedacht over wat er met de accu van de hybride gebeurt?
Er stond recent een heel interessante reeks in Autoweek: Diesels zijn door voortschrijdende technologie inmiddels schoner dan benzine. Niet die ouwe rookwolken natuurlijk (waar mijn oude Volvo mee is behebt).
En ze rijden, zeker icm een automaat, heel relax.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Mannetje schreef:
Genoeg voor ruim 777 km
Normaal gesproken kan ik (theoretisch gezien, want ik rijd mijn tank nooit helemaal leeg) rond de 800-850 km rijden met een 60 liter tank.

Jij rijd anders aardig onzuinig, hoeveel pk heeft je auto?
Ik rijd helemaal niet onzuinig. Ik heb wel 145 pk. Massa leeg is 1597 kg. Tel daar bij op dat we regelmatig met 7 personen in de auto zitten, dan valt het mij helemaal niet tegen.

Zoiets hebben wij (alleen in een iets eenvoudiger uitvoering)
Afbeelding
Ja dan begrijp ik het wel. Het valt inderdaad wel mee dan ja. Ik denk als je inderdaad zonder 7 personen in de auto zit, je zo wat kilometers per liter extra rijd, maar dat weer jij vast beter dan ik.

Tijdens een lange vakantierit ben ik vaak benieuwd naar het verbruik, echter valt dat vaak tegen omdat je auto vaak veel zwaarder weegt dan gemiddeld. Desondanks is het natuurlijk veel zuiniger dan alleen maar kleine stukjes. Op korte stukjes is mijn verbruik denk 9-10l op 100km.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Susanna »

Silo schreef:Een echt televisiescherm in de woonkamer.... Met name op zondag met het hele gezin naar een klein schermpje staren begon ons te irriteren. We hebben er wel duidelijk voor gekozen om geen abbonement of netflix te nemen en hele goede afspraken te maken met de kinderen.
Serieus? Ik leef tv vrij want de verleiding is te groot dat ik te veel zou kijken. Vooral als je niet lekker in je vel zit. Er zijn naast gezonde ontspanning ook (informatieve) programma’s. Maar te veel is te veel. Jij bent misschien sterker. Tip: maak als man en vrouw afspraken over jullie persoonlijk TV gebruik.
Plaats reactie