Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Christen »

4 jaargetijden van Haydn. Voor een prikkie in de rode en witte stenen kerk met toren van Doesburg. Prachtig stadje. Een heer heeft ws de baspartij gezongen. En nu oefenen... leuk!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hendrikus »

Christen schreef:4 jaargetijden van Haydn. Voor een prikkie in de rode en witte stenen kerk met toren van Doesburg. Prachtig stadje. Een heer heeft ws de baspartij gezongen. En nu oefenen... leuk!
zijn maar zelden dames die dat doen ;) Succes!
~~Soli Deo Gloria~~
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Christen »

Ha ha.. ja dat denk ik ook :) Bedankt!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Chrisje72 »

Foutmelding E15 in mijn vaatwasser
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef:Foutmelding E15 in mijn vaatwasser Afbeelding
Ai. Hadden wij tijd terug. Waterslot kapot.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Charles »

Nieuwste aanwinst is scheermes Merkur 37c. Maakt de verhalen die ik er over gelezen heb waar.

Afbeelding
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Chrisje72 »

Wat kost dat grapje?
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door newton »

Charles schreef:Nieuwste aanwinst is scheermes Merkur 37c. Maakt de verhalen die ik er over gelezen heb waar.

Afbeelding
Gebruik je al langer double edge scheermessen? Zit er echt veel verschil tussen de verschillende modellen?
Ik heb hier lang de oude gilettes van mijn opa’s gebruikt. Het verschil tussen de gebruikte mesjes was wel duidelijk.
Tegenwoordig liggen de gilettes ongebruikt en gebruik ik hooguit een tondeuse om wat te kortwieken.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Charles »

Jaar of 15 terug bij een antiekboer een vintage Gillette Tech gekocht voor een paar losse euro's. Ik had namelijk wel eens gezien dat ze bij het Kruidvat nog bijbehorende mesjes verkochten. Nooit meer teruggegaan naar elektrisch scheren of mach3. I.p.v. een plicht werd scheren een wellness behandeling.

In de loop der jaren natuurlijk geëxperimenteerd met zepen, mesjes en krabbers. Qua mesjes winnen voor mij Astra en Personna. Ook een stuk of 10 krabbers nu. Zoektocht naar de mate van agressie, gewicht en hoe de krabber in de hand ligt. Een te milde krabber is niet echt fijn, een te agressieve al helemaal niet. Ik heb ook verstelbare krabbers. Fijnste krabber voor mij op dit moment by far is de Rockwell 6c. De 3 bijgeleverde basisplaten bieden 6 mogelijke scheerafstellingen zodat je zeker weet dat er een voor jou fijne stand tussen zit. Verder perfect qua maat en gewicht etc.

@Chrisje72: Merkur 37c kost zo'n 43 euro. Qua mesjes ben ik 20 cent per mesje kwijt. Die gaan een week mee. Dus dat is heel wat goedkoper dan moderne mesjes zoals Mach3 / Fusion etc.
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Silo »

Een echt televisiescherm in de woonkamer.... Met name op zondag met het hele gezin naar een klein schermpje staren begon ons te irriteren. We hebben er wel duidelijk voor gekozen om geen abbonement of netflix te nemen en hele goede afspraken te maken met de kinderen. Toch even wennen. Als kind liep ik er in winkels altijd met een grote boog omheen omdat ik het associeerde met de satan.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Silo schreef:Een echt televisiescherm in de woonkamer.... Met name op zondag met het hele gezin naar een klein schermpje staren begon ons te irriteren. We hebben er wel duidelijk voor gekozen om geen abbonement of netflix te nemen en hele goede afspraken te maken met de kinderen. Toch even wennen. Als kind liep ik er in winkels altijd met een grote boog omheen omdat ik het associeerde met de satan.
Vreemd. Over een week of anderhalf mag je weer gewoon 2 keer naar de kerk. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je dat scherm hebt aangeschaft voor 1 zondag...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Terri »

GerefGemeente-lid schreef:
Silo schreef:Een echt televisiescherm in de woonkamer.... Met name op zondag met het hele gezin naar een klein schermpje staren begon ons te irriteren. We hebben er wel duidelijk voor gekozen om geen abbonement of netflix te nemen en hele goede afspraken te maken met de kinderen. Toch even wennen. Als kind liep ik er in winkels altijd met een grote boog omheen omdat ik het associeerde met de satan.
Vreemd. Over een week of anderhalf mag je weer gewoon 2 keer naar de kerk. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je dat scherm hebt aangeschaft voor 1 zondag...
Nou.... dat vind ik redelijk enthousiast. We gaan nog een herfst en winter tegemoet he?
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Terri schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Silo schreef:Een echt televisiescherm in de woonkamer.... Met name op zondag met het hele gezin naar een klein schermpje staren begon ons te irriteren. We hebben er wel duidelijk voor gekozen om geen abbonement of netflix te nemen en hele goede afspraken te maken met de kinderen. Toch even wennen. Als kind liep ik er in winkels altijd met een grote boog omheen omdat ik het associeerde met de satan.
Vreemd. Over een week of anderhalf mag je weer gewoon 2 keer naar de kerk. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je dat scherm hebt aangeschaft voor 1 zondag...
Nou.... dat vind ik redelijk enthousiast. We gaan nog een herfst en winter tegemoet he?
Dat denk ik ook, met name in kerken waar de vaccinatiegraad erg laag ligt.

@ Silo; dat lijkt mij inderdaad een grote stap. Ik heb dat zelfde gevoel nog altijd met uitzendingen gemaakt door de VPRO of Veronica.
Als je geen abonnement neemt, is dan NPO 1, 2 en 3 wel te ontvangen?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Als je geen abonnement neemt, is dan NPO 1, 2 en 3 wel te ontvangen?
Ja hoor.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door newton »

Posthoorn schreef:
merel schreef:Als je geen abonnement neemt, is dan NPO 1, 2 en 3 wel te ontvangen?
Ja hoor.
Dan moet de tv wel een ingebouwde dvb-t2 ontvanger hebben.
Plaats reactie