Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mannetje »

Een hardnekkige gehoorgangontsteking, met waarschijnlijk net een andere bacteriestam dan gebruikelijk in Nederland. Hopelijk gaan de nieuwe oordruppels wel werken...
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Wauw! Dat zijn mooie lampen.
Was gisteren in een tweedehands winkel in Nakskov. Hing helemaal vol met design lampen van Scandinavische ontwerpers. En niet al te duur.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wauw! Dat zijn mooie lampen.
Was gisteren in een tweedehands winkel in Nakskov. Hing helemaal vol met design lampen van Scandinavische ontwerpers. En niet al te duur.
Kunnen we bij je bestellen? Ik krijg lichtelijk last van jaloezie...
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Kunnen we bij je bestellen? Ik krijg lichtelijk last van jaloezie...
Volgend jaar wandelen in Denemarken.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:
Zita schreef: Kunnen we bij je bestellen? Ik krijg lichtelijk last van jaloezie...
Volgend jaar wandelen in Denemarken.
Haha, en dan met volledige bepakking en daarbovenop nog de retrodesignjuweeltjes.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Haha, en dan met volledige bepakking en daarbovenop nog de retrodesignjuweeltjes.
Je kunt je aankopen ook als pakketpost naar jezelf verzenden.

Ik had mijn vrouw al gewaarschuwd, ik wil door de achterruit kunnen blijven kijken. Dus dat is de beperking die ze heeft.
Bertiel
Berichten: 4589
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Broodje döner.
Eerste keer dat we buitensporig snacken tijdens de zwangerschap. Dus dat valt best mee.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 6063
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:Een hardnekkige gehoorgangontsteking, met waarschijnlijk net een andere bacteriestam dan gebruikelijk in Nederland. Hopelijk gaan de nieuwe oordruppels wel werken...
Hopelijk is het z.s.m weg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Zita schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wauw! Dat zijn mooie lampen.
Was gisteren in een tweedehands winkel in Nakskov. Hing helemaal vol met design lampen van Scandinavische ontwerpers. En niet al te duur.
Kunnen we bij je bestellen? Ik krijg lichtelijk last van jaloezie...
Als @ ambtenaar daar nog eens heengaat en foto's in dit topic plaatst, kunnen we ze misschien wel bestellen. Op de terugweg rijdt hij toch praktisch langs onze huizen :D :yahoo
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Als @ ambtenaar daar nog eens heengaat en foto's in dit topic plaatst, kunnen we ze misschien wel bestellen. Op de terugweg rijdt hij toch praktisch langs onze huizen :D :yahoo
Gewoon naar het juiste land op vakantie gaan :hum. De Franse brocante is zwaar overgewaardeerd, hier in Denemarken heb je vintage design in overvloed.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Ik gruwel ook van brocante. Helemaal als er ook nog Franse paspoppen in de kamer staan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:hier in Denemarken heb je vintage design in overvloed.
Oftewel, ouwe meuk. :D
Ik zie in zo'n woonprogramma weleens kamers waarin ik me op slag terug waan in mijn jeugd.
Teak dressoir en tafeltje, met omkeerbaar blad. Rookstoel, asbak op een poot. Veel oranje en bruin.
Ik heb er niets mee.
merel schreef:Ik gruwel ook van brocante
Er wordt vaak zo interessant over gedaan, dat er een heel verhaal in zo'n kast zou zitten.
Maar hele families die zo'n verhaal bij de kringloop dumpen, of bij het grofvuil.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Oftewel, ouwe meuk. :D
Ouwe meuk die geld waard is. Naast dat ik design mooi vind, is het waardevast.

Mara schreef: Er wordt vaak zo interessant over gedaan, dat er een heel verhaal in zo'n kast zou zitten.
Maar hele families die zo'n verhaal bij de kringloop dumpen, of bij het grofvuil.
Verhalen zijn geen geld waar. Maar een oude kast van bijv. Cees Braakman des te meer. Een dressoir uit de Japanse serie is duizenden euro's waard. Zelf ooit een verweesde Braakman uit de berken serie gekocht voor weinig. Na restauratie is de kast 3-4 keer meer waard dan de investering. Daar haal ik ook mijn lol uit.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Oftewel, ouwe meuk. :D
Ouwe meuk die geld waard is. Naast dat ik design mooi vind, is het waardevast.

Mara schreef: Er wordt vaak zo interessant over gedaan, dat er een heel verhaal in zo'n kast zou zitten.
Maar hele families die zo'n verhaal bij de kringloop dumpen, of bij het grofvuil.
Verhalen zijn geen geld waar. Maar een oude kast van bijv. Cees Braakman des te meer. Een dressoir uit de Japanse serie is duizenden euro's waard. Zelf ooit een verweesde Braakman uit de berken serie gekocht voor weinig. Na restauratie is de kast 3-4 keer meer waard dan de investering. Daar haal ik ook mijn lol uit.
Mijn zwager en schoonzus hebben dezelfde redenatie tav de huizen die zij kopen ( en verkopen). Bij elke investering in hun huis denken zij na over de meerwaarde in de verkoop.

Zelf herken ik dit niet. Wij kopen dingen die wij mooi vinden, ongeacht het design, ontwerper etc. Ik denk er ook nooit over na dat zo geld verdiend kan worden. Het gaat ons vooral om de het plezier dat wij met/ van het gebruik hebben. Waarschijnlijk niet zo'n commerciële inslag ;)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Mijn zwager en schoonzus hebben dezelfde redenatie tav de huizen die zij kopen ( en verkopen). Bij elke investering in hun huis denken zij na over de meerwaarde in de verkoop.
Dat doen wij ook. Welke optie neem je wel of niet en wat doet dat met de woningwaarde.
Zelf herken ik dit niet. Wij kopen dingen die wij mooi vinden, ongeacht het design, ontwerper etc. Ik denk er ook nooit over na dat zo geld verdiend kan worden. Het gaat ons vooral om de het plezier dat wij met/ van het gebruik hebben. Waarschijnlijk niet zo'n commerciële inslag ;)
Ik doe beide, ik vind iets mooi en denk na over de waarde en de mogelijke ontwikkeling daarvan.

Je kunt een stoel kopen bij de IKEA of een bank bij Seats & Sofas, maar dan weet je dat die na een paar jaar totalloss is.
Plaats reactie