Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Erskinees »

Niet? In het (normaal best strenge) ref. verzorgingstehuis waar mijn vrouw vrijwilliger is hebben ze schermen laten aanrukken nu veel GG's uitzenden met beeld. De meeste oudjes waren er best blij mee en sommigen leken zich beter te kunnen concentreren. Het personeel is al bang dat de beelduitzendingen na de crisis weer verdwijnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
refo schreef:Wat sneller internet. We hadden 10Mbps/1Mbps. Nu zitten we gemeten rond de 53/15 en zelfs op zolder nog 35/10. We zouden 60/7 krijgen, dus vooruit.
Wel beter als je iemand in huis hebt die dagelijks colleges volgt. En de kerkdiensten liepen ook niet zo soepel altijd.
Das wel fijn ja. Wij zitten rond de 60 en dat is ruim voldoende. Alhoewel op zolder, met 2 betonnen plafonds ertussen, de snelheid karig is. Maar dat is een mooie stimulans om in bed niet teveel te wifi-en.
Wij hebben houten vloeren, dus dat scheelt wel. Het oude modem was tien jaar oud en niet geschikt voor deze dienst. Ze wilden hem niet terug.
Glasvezel is alleen handig voor bedrijven. Bijvoorbeeld makelaars die 30 foto's van grote resolutie naar Funda sturen. Of gamers, maar verder was 10Mbps wat mij betreft ook goed. Maar de colleges van de universiteit gingen niet zo goed. Dus eens geïnformeerd. Nu voor 7 euro minder per maand 5 maal zo snel.
'U bent al sinds 2002 klant, klopt dat?' 'Jazeker'. 'O, dan krijgt u maximale korting'. Dat horen we maar graag. Meestal krijgen nieuwe klanten hoge korting.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
refo schreef:Wat sneller internet. We hadden 10Mbps/1Mbps. Nu zitten we gemeten rond de 53/15 en zelfs op zolder nog 35/10. We zouden 60/7 krijgen, dus vooruit.
Wel beter als je iemand in huis hebt die dagelijks colleges volgt. En de kerkdiensten liepen ook niet zo soepel altijd.
Das wel fijn ja. Wij zitten rond de 60 en dat is ruim voldoende. Alhoewel op zolder, met 2 betonnen plafonds ertussen, de snelheid karig is. Maar dat is een mooie stimulans om in bed niet teveel te wifi-en.
Wij hebben houten vloeren, dus dat scheelt wel. Het oude modem was tien jaar oud en niet geschikt voor deze dienst. Ze wilden hem niet terug.
Glasvezel is alleen handig voor bedrijven. Bijvoorbeeld makelaars die 30 foto's van grote resolutie naar Funda sturen. Of gamers, maar verder was 10Mbps wat mij betreft ook goed. Maar de colleges van de universiteit gingen niet zo goed. Dus eens geïnformeerd. Nu voor 7 euro minder per maand 5 maal zo snel.
'U bent al sinds 2002 klant, klopt dat?' 'Jazeker'. 'O, dan krijgt u maximale korting'. Dat horen we maar graag. Meestal krijgen nieuwe klanten hoge korting.
Heb ik ook geprobeerd bij KPN, maar ze zijn niet meer zo soepel de laatste jaren merk ik.
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door DDD »

Erskinees schreef:Niet? In het (normaal best strenge) ref. verzorgingstehuis waar mijn vrouw vrijwilliger is hebben ze schermen laten aanrukken nu veel GG's uitzenden met beeld. De meeste oudjes waren er best blij mee en sommigen leken zich beter te kunnen concentreren. Het personeel is al bang dat de beelduitzendingen na de crisis weer verdwijnen.
Denk je dat dat gebeurt?

Die kans lijkt mij niet zo groot, al heb ik natuurlijk ook geen idee. Maar als je een half jaar hebt geoefend en de oude dames en heren vragen vriendelijk om beeld, dan moet je als kerkenraad toch wel een beetje egoïstisch zijn als je zegt dat dat alleen was toen de gezonde mensen niet naar de kerk konden.

In de Gereformeerde Gemeenten is het gewoon zo dat kerkenraden heel bang zijn om voor genuanceerd uitgemaakt te worden. Rechts heeft altijd voorrang. Pas als 80 procent van de ambtsdragers ergens geen probleem mee heeft, kan het in alle voorzichtigheid doorgang vinden. Anders was er vijf jaar geleden ook al beeld bij.

Nu de hobbel eenmaal is genomen, en ook de voorzichtige mensen hebben geconcludeerd dat het verder geen effect heeft op de inhoud van de preken, zou het mij verbazen als het nog wordt teruggedraaid. Tenzij het natuurlijk als een nieuw kenmerk van rechtzinnigheid wordt gezien.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Nasrani »

Ik las pas van een wifi versterker/versneller. Kan dit op een oudere modem? Het werd als alternatief aangeboden.

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Maanenschijn »

Nasrani schreef:Ik las pas van een wifi versterker/versneller. Kan dit op een oudere modem? Het werd als alternatief aangeboden.

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Ik heb een Deco TP wifisysteem in huis. Kost wat, maar werkt perfect.

Drie wifi punten door het huis, waarvan 1 punt bedraad. We hebben een groot huis waar een wifi versterker niet afdoende was. Ik kan dit systeem absoluut aanraden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Maar is 500 echt nodig? Ik kan met 50 echt heel goed uit de voeten.
Vanmiddag had ik een vergadering via Webex en mijn vrouw zat ook via een beeldverbinding te vergaderen en de jongste zat zijn schermtijd te gebruiken. Dan is veel bandbreedte toch wel erg fijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
Zeeuw schreef:
refo schreef:Wat sneller internet. We hadden 10Mbps/1Mbps. Nu zitten we gemeten rond de 53/15 en zelfs op zolder nog 35/10. We zouden 60/7 krijgen, dus vooruit.
Wel beter als je iemand in huis hebt die dagelijks colleges volgt. En de kerkdiensten liepen ook niet zo soepel altijd.
Das wel fijn ja. Wij zitten rond de 60 en dat is ruim voldoende. Alhoewel op zolder, met 2 betonnen plafonds ertussen, de snelheid karig is. Maar dat is een mooie stimulans om in bed niet teveel te wifi-en.
Wij hebben houten vloeren, dus dat scheelt wel. Het oude modem was tien jaar oud en niet geschikt voor deze dienst. Ze wilden hem niet terug.
Glasvezel is alleen handig voor bedrijven. Bijvoorbeeld makelaars die 30 foto's van grote resolutie naar Funda sturen. Of gamers, maar verder was 10Mbps wat mij betreft ook goed. Maar de colleges van de universiteit gingen niet zo goed. Dus eens geïnformeerd. Nu voor 7 euro minder per maand 5 maal zo snel.
'U bent al sinds 2002 klant, klopt dat?' 'Jazeker'. 'O, dan krijgt u maximale korting'. Dat horen we maar graag. Meestal krijgen nieuwe klanten hoge korting.
Heb ik ook geprobeerd bij KPN, maar ze zijn niet meer zo soepel de laatste jaren merk ik.
Het gaat over tele2. Jaren geleden belden ze zelfs op. U hebt een oud abonnement. Voor de helft van het geld bieden we dubbele snelheid.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Maar is 500 echt nodig? Ik kan met 50 echt heel goed uit de voeten.
Vanmiddag had ik een vergadering via Webex en mijn vrouw zat ook via een beeldverbinding te vergaderen en de jongste zat zijn schermtijd te gebruiken. Dan is veel bandbreedte toch wel erg fijn.
Zeker. Maar zou je dan met 50 klemgelopen zijn? Wij gebruikten er bv gisteren 2 laptops, 2 iPads en een desktop op. Ging keurig.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8968
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door J.C. Philpot »

Mijn speedtest geeft nu down 47,89 down en 54,57 up aan. Ik heb het goedkoopste glasvezelabonnement (internet+bellen) van Telfort, wat nu technisch omgezet word naar KPN.

Ik heb ook geen behoefte aan sneller internet. Ik kan me voorstellen dat gamers en Netflix-adepten sneller internet fijn vinden, maar hier gebruiken we dat soort zaken niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Zeker. Maar zou je dan met 50 klemgelopen zijn? Wij gebruikten er bv gisteren 2 laptops, 2 iPads en een desktop op. Ging keurig.
Zou kunnen. Het aantal devices verbonden met internet is hier in huis vrij hoog, dus veel bandbreedte kan geen kwaad.
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Zeker. Maar zou je dan met 50 klemgelopen zijn? Wij gebruikten er bv gisteren 2 laptops, 2 iPads en een desktop op. Ging keurig.
Zou kunnen. Het aantal devices verbonden met internet is hier in huis vrij hoog, dus veel bandbreedte kan geen kwaad.
Dat is waar. Ik zat pas ook eens te tellen en het zijn er wel erg veel. En dan hebben de kids nog geen mobiel.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

Nasrani schreef:Ik las pas van een wifi versterker/versneller. Kan dit op een oudere modem? Het werd als alternatief aangeboden.
Wij hebben al jaren een versterker, beneden en boven.
Ik weet niet of deze ook van invloed is op de glasvezel, maar ze zitten er nu eenmaal.
We hebben houten vloeren. Het vreemde is wel dat mijn dochter in haar kamer soms trager internet heeft dan mijn zoon in de kamer daarnaast.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Posthoorn »

Erskinees schreef:Niet? In het (normaal best strenge) ref. verzorgingstehuis waar mijn vrouw vrijwilliger is hebben ze schermen laten aanrukken nu veel GG's uitzenden met beeld. De meeste oudjes waren er best blij mee en sommigen leken zich beter te kunnen concentreren. Het personeel is al bang dat de beelduitzendingen na de crisis weer verdwijnen.
In Winterdijk kun je naar de 'kerktelefoon' luisteren, keuze uit drie kerken. Als je zelf een internetabonnement neemt, kun je uiteraard via je eigen apparaat wel meekijken.

Edit> Waar kan ik zien welke bandbreedte ik heb?
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 01 mei 2020, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door refo »

Posthoorn schreef:
Erskinees schreef:Niet? In het (normaal best strenge) ref. verzorgingstehuis waar mijn vrouw vrijwilliger is hebben ze schermen laten aanrukken nu veel GG's uitzenden met beeld. De meeste oudjes waren er best blij mee en sommigen leken zich beter te kunnen concentreren. Het personeel is al bang dat de beelduitzendingen na de crisis weer verdwijnen.
In Winterdijk kun je naar de 'kerktelefoon' luisteren, keuze uit drie kerken. Als je zelf een internetabonnement neemt, kun je uiteraard via je eigen apparaat wel meekijken.

Edit> Waar kan ik zien welke bandbreedte ik heb?
Googelen 'hoe snel is mijn internet'.
Plaats reactie