Kleine ergernissen

DDD

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor DDD » 11 Jun 2021, 00:03

Heb je uitgezocht of dit serieus is? Soms komen op Facebook echt onzinnige en bedrieglijke producten langs. Dit klinkt heel mooi, maar een beetje te mooi on waar te zijn ook.

Anders zou het wel wat voor mij zijn;-)

Ik vind muggen heel vervelend. Overigens: een torenventilator helpt ook. Muggen hebben een hekel aan tocht.

merel

Berichtdoor merel » 11 Jun 2021, 08:22

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Het is dat ik geen foto's kan/ wil plaatsen hoe onze slaapkamer er op dit moment uitziet. Dan is het wel duidelijk dat het op dit moment niet kan. Nog een paar weken en dan kunnen we verkassen naar zolder en kan onze slaapkamer opgeknapt worden en wordt de hor geplaatst.

Dan is dit wellicht wat voor je.

https://photonicsentry.com/

Ik denk dat dit de droom van iedereen is!

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 11 Jun 2021, 17:15

Het woord 'mitsgaders' in de Statenvertaling. En dat domme stuk van ds. Rijken in de nieuwe StandVastig. :nonnon

"Ligt het probleem niet dieper dan de taalkloof?"

Wie weet, maar LOS in elk geval die TAALKLOOF OP!!

:banghead

DDD

Berichtdoor DDD » 11 Jun 2021, 17:25

Mitsgaders is juist zo'n prachtig woord...

Maar het GBS-blaadje is niet meer wat het geweest is. Foto's van allerlei bijzaken en zelden een zinnig woord over het behoud van de Statenvertaling.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 11 Jun 2021, 19:57

Posthoorn schreef:Het woord 'mitsgaders' in de Statenvertaling. En dat domme stuk van ds. Rijken in de nieuwe StandVastig. :nonnon

Hebt u er wel eens bij stilgestaan, ik dacht daar zo vanavond wat over. Zou de taalkloof die we opmerken niet een oordeel van God zijn? Hoe meer ik daar over nadenk hoe meer ik in die richting ga denken. Is het niet dat we ver van de plek zijn? Is het niet dat wij weigeren schaamrood te worden, en ons boos maken om zaken die niet bedoelt zijn om boos over te worden? Ik werp de vraag zomaar tussendoor op. We kunnen er wel eens over nadenken, wellicht beter buiten het forum om.
.......

gallio

Berichtdoor gallio » 11 Jun 2021, 20:08

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:Het woord 'mitsgaders' in de Statenvertaling. En dat domme stuk van ds. Rijken in de nieuwe StandVastig. :nonnon

Hebt u er wel eens bij stilgestaan, ik dacht daar zo vanavond wat over. Zou de taalkloof die we opmerken niet een oordeel van God zijn? Hoe meer ik daar over nadenk hoe meer ik in die richting ga denken. Is het niet dat we ver van de plek zijn? Is het niet dat wij weigeren schaamrood te worden, en ons boos maken om zaken die niet bedoelt zijn om boos over te worden? Ik werp de vraag zomaar tussendoor op. We kunnen er wel eens over nadenken, wellicht beter buiten het forum om.

Ik geloof niet dat je dat kan stellen. Want dat zou de verantwoordelijkheid waar Posthoorn op wijst grotendeels wegnemen. En het roept de vraag op waarom het ene volk wel een enorme taalkloof ervaart en het andere volk niet.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 11 Jun 2021, 20:14

gallio schreef:
-DIA- schreef:

Ik geloof niet dat je dat kan stellen. Want dat zou de verantwoordelijkheid waar Posthoorn op wijst grotendeels wegnemen. En het roept de vraag op waarom het ene volk wel een enorme taalkloof ervaart en het andere volk niet.

De verantwoording ontken ik ook niet. Maar ik wil ook onze schuld niet wegpraten, want die ligt er. Hoe zijn we met het Woord omgegaan als kerken in Nederland? Als wij kritiek hadden maakten we een andere vertaling, er zijn er vele, maar beseften we bij al dat vertalen dat bezig waren met het Heilige Woord van God? Misschien moet het ons wel een wonder zijn dat er nog een getrouwe vertaling is? En mag het wat moeite kosten om de taal van de Bijbel ons eigen te maken? Ik dacht persoonlijk van wel.
.......

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 11 Jun 2021, 20:23

-DIA- schreef:De verantwoording ontken ik ook niet.
Oké. De rest is geklets in de ruimte, waarmee je misschien predikanten als ds. Rijken pleziert, maar wat niets, maar dan ook niets toevoegt in deze kwestie.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 11 Jun 2021, 21:26

Posthoorn schreef:
Oké. De rest is geklets in de ruimte, waarmee je misschien predikanten als ds. Rijken pleziert, maar wat niets, maar dan ook niets toevoegt in deze kwestie.

Dit is geen rechte reactie, dat voelt u zelf wel aan. Of zou DDD het goed hebben doorzien, losse flodders? Nee, toch niet zo bedoeld.
.......

GGotK

Berichtdoor GGotK » 11 Jun 2021, 21:59

Alhoewel ik de ergernis begrijp, is deze toch wel beetje prematuur getuige de 2 zinnen in het slot van het stukje van de voorzitter ds Rijken:
"Uitgaande van de doelstellingen van onze stichting zoeken we naar wegen en middelen om ook naar jongeren toe deze 'kloof' te overbruggen. Hierop hoop ik een volgende keer nader in te gaan."

Marco

Berichtdoor Marco » 11 Jun 2021, 22:47

GGotK schreef:

Alhoewel ik de ergernis begrijp, is deze toch wel beetje prematuur getuige de 2 zinnen in het slot van het stukje van de voorzitter ds Rijken:
"Uitgaande van de doelstellingen van onze stichting zoeken we naar wegen en middelen om ook naar jongeren toe deze 'kloof' te overbruggen. Hierop hoop ik een volgende keer nader in te gaan."

Iets zegt mij, dat het zoeken naar wegen en middelen nog een hele tijd door kan gaan. Terwijl die hele kloof niet nodig is.

DDD

Berichtdoor DDD » 11 Jun 2021, 23:00

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:

Dit is geen rechte reactie, dat voelt u zelf wel aan. Of zou DDD het goed hebben doorzien, losse flodders? Nee, toch niet zo bedoeld.

Jawel hoor. Dit is precies zo'n losse flodder.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 11 Jun 2021, 23:04

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:

Jawel hoor. Dit is precies zo'n losse flodder.

U begrijpt wel dat ik hierop niet weer nader in ga, want ik zie al ellende genoeg. Laten we trachten elkaar te verdragen in onze gebreken. Ik plaatste dit niet om een losse flodder te plaatsen. We het begrijpen dat echt wel.

Toch is een vorm van ergernis wel te verklaren. Want hier worden we wel gewezen op de werkelijkheid. En die verdragen we tegenwoordig vooral niet zo best.
.......

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 11 Jun 2021, 23:47

-DIA- schreef:U begrijpt wel dat ik hierop niet weer nader in ga, want ik zie al ellende genoeg. Laten we trachten elkaar te verdragen in onze gebreken. Ik plaatste dit niet om een losse flodder te plaatsen. We het begrijpen dat echt wel.

Toch is een vorm van ergernis wel te verklaren. Want hier worden we wel gewezen op de werkelijkheid. En die verdragen we tegenwoordig vooral niet zo best.

Je redenering klopt niet. In de eerste plaats zou jij de Bijbel in de oorspronkelijke talen moeten lezen. Waarom doe je niet wat meer moeite om Hebreeuws en Grieks te leren om de taalkloof te overbruggen?

En de SV die jij leest is ook al niet de oorspronkelijke versie uit de 17e eeuw

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » Gisteren, 10:34

GGotK schreef:Alhoewel ik de ergernis begrijp, is deze toch wel beetje prematuur getuige de 2 zinnen in het slot van het stukje van de voorzitter ds Rijken:
Deze zinnen maken de voorafgaande insinuatie niet ongedaan: "Legt deze vervreemding van de Statenvertaling niet onze vervreemding bloot van het geestelijk klimaat dat helder en duidelijk in de Dordtse Leerregels is verwoord? Als 'mannen van de Dordtse Synode' hebben onze Statenvertalers bij hun arbeid niet alleen deze leer, maar ook het geestelijk leven dat daar onlosmakelijk mee verbonden was, niet verloochend. Kortom enz."

Terug naar “Overige”