Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Ziet er ook lekker uit!

Diverse mensen om ons heen hebben Hellofresh en zijn erg enthousiast. De prijs ( € 85 voor 3 maaltijden voor 6 p.) weerhoudt mij echter. Zijn de porties groot of kan je ook voor minder personen bestellen?
Wij zijn er na een half jaar mee gestopt. Ik vond de porties klein, vooral het vlees en de vis. Je kunt voor minder personen bestellen, maar dan heb je ook minder :). We doen nog wel ons voordeel met de recepten van destijds.
Dat vermoedde ik al. Onze vrienden bestellen voor 3 personen en zijn met 5 personen ( jongste kind is 11). Ik kon mij niet voorstellen dat Hellofresh zulke grote porties zou verstrekken. Ik denk eerder dat zij gewoon weinig eten.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Dat vermoedde ik al. Onze vrienden bestellen voor 3 personen en zijn met 5 personen ( jongste kind is 11). Ik kon mij niet voorstellen dat Hellofresh zulke grote porties zou verstrekken. Ik denk eerder dat zij gewoon weinig eten.
Zou kunnen. Maar bij ons zijn de kids niet zo makkelijk dat ze de Hellofresh recepten makkelijk aten. We deden vaak wat extra groente etc erbij. Dan gaat het wel. Maar echt joh, 160 gram vis voor 2 personen. Dat is voor mij echt veel te weinig. :)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Dat vermoedde ik al. Onze vrienden bestellen voor 3 personen en zijn met 5 personen ( jongste kind is 11). Ik kon mij niet voorstellen dat Hellofresh zulke grote porties zou verstrekken. Ik denk eerder dat zij gewoon weinig eten.
Zou kunnen. Maar bij ons zijn de kids niet zo makkelijk dat ze de Hellofresh recepten makkelijk aten. We deden vaak wat extra groente etc erbij. Dan gaat het wel. Maar echt joh, 160 gram vis voor 2 personen. Dat is voor mij echt veel te weinig. :)
Het is wel wat het voedingscentrum ongeveer voorschrijft aan vlees/visconsumptie per dag. Zo kom je op maximaal 500 gram per week. Ik haal dat persoonlijk niet, maar ik houd ook niet van vlees. Wel van vis trouwens. Dan heb ik graag een groter stukje. Manlief en paar kinderen zouden dit überhaupt veel te weinig vinden. Ik heb dan ook het vermoeden dat wij relatief grote eters zijn.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Dat vermoedde ik al. Onze vrienden bestellen voor 3 personen en zijn met 5 personen ( jongste kind is 11). Ik kon mij niet voorstellen dat Hellofresh zulke grote porties zou verstrekken. Ik denk eerder dat zij gewoon weinig eten.
Zou kunnen. Maar bij ons zijn de kids niet zo makkelijk dat ze de Hellofresh recepten makkelijk aten. We deden vaak wat extra groente etc erbij. Dan gaat het wel. Maar echt joh, 160 gram vis voor 2 personen. Dat is voor mij echt veel te weinig. :)
Het is wel wat het voedingscentrum ongeveer voorschrijft aan vlees/visconsumptie per dag. Zo kom je op maximaal 500 gram per week. Ik haal dat persoonlijk niet, maar ik houd ook niet van vlees.
Ik eet 2/3 keer vis per week en bijna iedere dag wel vlees. Beetje het sporten/eiwitten ding. :)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Dat vermoedde ik al. Onze vrienden bestellen voor 3 personen en zijn met 5 personen ( jongste kind is 11). Ik kon mij niet voorstellen dat Hellofresh zulke grote porties zou verstrekken. Ik denk eerder dat zij gewoon weinig eten.
Zou kunnen. Maar bij ons zijn de kids niet zo makkelijk dat ze de Hellofresh recepten makkelijk aten. We deden vaak wat extra groente etc erbij. Dan gaat het wel. Maar echt joh, 160 gram vis voor 2 personen. Dat is voor mij echt veel te weinig. :)
Het is wel wat het voedingscentrum ongeveer voorschrijft aan vlees/visconsumptie per dag. Zo kom je op maximaal 500 gram per week. Ik haal dat persoonlijk niet, maar ik houd ook niet van vlees.
Ik eet 2/3 keer vis per week en bijna iedere dag wel vlees. Beetje het sporten/eiwitten ding. :)
Ik haal mijn eiwitten uit mijn havermout, kwark en yoghurt en vandaag heb ik zelfs een plakje achterham gegeten. Dat is ook een unicum.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Ik haal mijn eiwitten uit mijn havermout, kwark en yoghurt en vandaag heb ik zelfs een plakje achterham gegeten. Dat is ook een unicum.
Ik heb nogal last van lactose helaas. Havermout doe ik trouwens ook wel ja. Met chia-, lijn- en hennepzaad.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

helma schreef:
merel schreef:Ik ben de laatste weken een beetje inspiratieloos en eet de geijkte dingen met weinig nieuwe varianten. Heeft iemand nog een lekker recept om uit te proberen?
Heb je het recept van Appie met eieren in gele currysaus wel eens gemaakt? Vegetarisch en hier erg favoriet. Kan ook met broccoli.
https://www.ah.nl/r/804296
Gisteren gegeten. Het was voor herhaling vatbaar!

https://www.smakelijck.nl/recepten/hoof ... met-pesto/
Deze trouwens ook!
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:
helma schreef:
merel schreef:Ik ben de laatste weken een beetje inspiratieloos en eet de geijkte dingen met weinig nieuwe varianten. Heeft iemand nog een lekker recept om uit te proberen?
Heb je het recept van Appie met eieren in gele currysaus wel eens gemaakt? Vegetarisch en hier erg favoriet. Kan ook met broccoli.
https://www.ah.nl/r/804296
Gisteren gegeten. Het was voor herhaling vatbaar!

https://www.smakelijck.nl/recepten/hoof ... met-pesto/
Deze trouwens ook!
Met zulk soort eten heb ik altijd wel het idee dat ik wat mis.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Wat mis je dan? Aardappelen of vlees?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:Wat mis je dan? Aardappelen of vlees?
Gekookte aardappels mis ik nooit :huhu
Vlees/vis mis ik. Ik denk de gewenning
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef:
merel schreef:Wat mis je dan? Aardappelen of vlees?
Gekookte aardappels mis ik nooit :huhu
Vlees/vis mis ik. Ik denk de gewenning
Dat denk ik ook. Ik merk dat de vleesliefhebbers thuis ook beginnen te wennen aan vegetarisch eten. Ik geef niets om vlees, dus voor mij maakt het niet uit. Wij gebruiken trouwens nooit vleesvervangers.

Gisteren hadden wij trouwens wel vlees; kip uit de oven met gebakken nieuwe aardappelen en tuinbonen met bospeen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Pasta met zalm en spinazie

Heerlijk van de skottelbraai
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Macaroni met spinazie en spekjes.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Marck »

Kerriekool schotel. Wel uit de pan en niet uit de oven :slurp
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door helma »

KFC snackbox. De vega versie. Echt heerlijk stukje 'kip'
Plaats reactie