Kleine ergernissen

Erskinees

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor Erskinees » 13 Sep 2021, 13:38

Wim Anker schreef:Prima principe. Maar zeur er dan ook op RF niet over.

Wat is precies jou idee van een internetforum? En waarom open en lees je dit topic als zeuren verboden zou zijn?

Mara

Berichtdoor Mara » 13 Sep 2021, 14:43

Orchidee schreef:Nou het het is heus niet gemakkelijk maar zo gaan we er wél in staan
Door een paar azijn, citroen, edik enz drinkers de vreugde laten ontnemen doen we maar niet

Die enkeling die bang is voor besmetting, kan zich toch apart van de groep begeven?
Ik ben nu ook naar twee bruiloften geweest en kon prima een afstand bewaren.
Bij de één ben ik naar burgerlijke huwelijkssluiting gegaan, omdat dit een ruime buitenlocatie was, daarna een grote kerk.
Bij de ander ben ik alleen naar de kerk gegaan en heb het bruidspaar buiten gefeliciteerd en kado overhandigd aan ceremoniemeester.
Ik had het vantevoren gemeld en er was alle begrip voor. Er waren meer mensen die het diner te riskant vonden.
Maanenschijn schreef:Trouwens, al is de eis absurt, Oma hoeft het niet met een fotootje te doen, of is de gevraagde test te veel om een kleinkind te zien?

Het is niet terecht, omdat ze zichzelf niet in een bubble plaatsen. Sterker nog, ze hadden zich intussen al gemengd - met baby - in een groter gezelschap.
De kwestie is, dat vaccinatie en testen tussen mensen in komen te staan.
Je kunt het ook gewoon bespreken met elkaar.
Bijvoorbeeld: mam, liever niet knuffelen met de kleine, zoiets.
Als je zelf kinderen hebt, ken je de gevaren die bezoekers kunnen meenemen. Een oma met een koortslip moet je weren, want dat kan dodelijk zijn.
Verkouden kindjes niet in de kraamkamer laten komen, want het kan mogelijk het RS virus zijn.
Dat zijn redelijke eisen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 13 Sep 2021, 16:54

Alles word/is nog op de "coronaproef" regels georganiseerd wb afstand bij ceremonie en kerkdienst.
Ook met de tafelindeling en receptie is er rekening mee gehouden.
Maar je hebt toch altijd mensen die iets te mekkeren hebben.

Tijd over ofzo...
Angsthazen...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

Wim Anker

Berichtdoor Wim Anker » 13 Sep 2021, 20:48

Dat gewoon niet reageren op vragen naar de beloofde evaluatie van de pb functionaliteit ergert mij.

Wederom een staaltje leugen en bedrog.

Hoopvol

Berichtdoor Hoopvol » 13 Sep 2021, 21:42

Wim Anker schreef:Dat gewoon niet reageren op vragen naar de beloofde evaluatie van de pb functionaliteit ergert mij.

Er is niet gezegt wanneer de evaluatie zou plaatsvinden.
Maar wat mij betreft komt deze spoedig.

HersteldHervormd

Berichtdoor HersteldHervormd » 13 Sep 2021, 21:50

Hoopvol schreef:
Wim Anker schreef:Dat gewoon niet reageren op vragen naar de beloofde evaluatie van de pb functionaliteit ergert mij.

Er is niet gezegt wanneer de evaluatie zou plaatsvinden.
Maar wat mij betreft komt deze spoedig.

Ja inderdaad, maar ik vind ook dat, zo langzamerhand, een uitslag wel gegeven kan worden. Op z’n minst een korte update.
He give us shelter
In the storms of life
When there's no peace on Earth
There is peace in Christ

Henk J

Berichtdoor Henk J » 13 Sep 2021, 22:05

Wederom een staaltje leugen en bedrog.

Hier wil ik ook wel eens wat over horen, we zijn toen medeforummers kwijtgeraakt. Omdat de discussie vastliep is die toen terecht stopgezet, met de belofte dat er een evaluatie zou komen. Waarom horen we daar niks van?

merel

Berichtdoor merel » 14 Sep 2021, 17:29

Seculiere ouders met hun kinderen op een christelijke school die een slaapfeestje van zaterdag op zondag plannen.

CvdW

Berichtdoor CvdW » 14 Sep 2021, 17:34

Een antwoord zou kunnen zijn: 'We doen wat in ons vermogen ligt.'

merel

Berichtdoor merel » 15 Sep 2021, 09:12

merel schreef:Seculiere ouders met hun kinderen op een christelijke school die een slaapfeestje van zaterdag op zondag plannen.

Wij hebben besloten om haar wel naar het feestje te laten gaan en daarbij aan de ouders aangegeven dat wij gewend zijn om op zondag naar de kerk te gaan en haar daarom eerder ophalen. Ik blijf zoiets lastig vinden en had de hoop dat dit soort dingen pas zouden komen als ze wat ouder was.

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 15 Sep 2021, 09:38

merel schreef:
merel schreef:Seculiere ouders met hun kinderen op een christelijke school die een slaapfeestje van zaterdag op zondag plannen.

Wij hebben besloten om haar wel naar het feestje te laten gaan en daarbij aan de ouders aangegeven dat wij gewend zijn om op zondag naar de kerk te gaan en haar daarom eerder ophalen. Ik blijf zoiets lastig vinden en had de hoop dat dit soort dingen pas zouden komen als ze wat ouder was.
We hebben het ook meegemaakt omdat mijn zoon op een gemengde basisschool zat. We hebben hem 's ochtends opgehaald en verteld dat we naar kerk gingen.

Mara

Berichtdoor Mara » 15 Sep 2021, 09:42

Heel vervelend dilemma.
Ik heb het met die moeder besproken en zij had er totaal niet bij stilgestaan zei ze. Haar dochter ging 's zaterdagsmorgens al vroeg naar de scouting, vandaar dat ze voor de za/zon optie hadden gekozen.
En toen bleek dat nog 2 ouders er grote moeite mee hadden.
Het feestje is toen verplaatst naar de vrijdag. Het kon dus wel!
Achteraf zei ze, eens maar nooit weer. Er hadden 2 meiden grote bonje gekregen halverwege de nacht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

DDD

Berichtdoor DDD » 15 Sep 2021, 09:44

merel schreef:

En hoe was hun reactie? Ik vind het wel een mooie oplossing. Misschien hadden ze er echt niet aan gedacht dat er kinderen naar de kerk gaan. Ik hoop dat de kerkdienst niet om half tien of eerder begint :)

merel

Berichtdoor merel » 15 Sep 2021, 10:03

Ik vond het ook lastig. Dochter is erg blij dat ze 'mag'. De jarige moet op zaterdag voetballen en daarom is het van van zaterdag op zondag. Het is een leuk clubje meiden zonder gekibbel. Afgelopen zomer had mijn dochter ook een feestje gegeven en zijn ze midden in de nacht gaan rummicubben.

De reactie van de moeder was 'gezellig dat ze komt en eerder ophalen is prima'. Ik denk eerlijk gezegd niet dat zij het bezwaarlijke van een feestje op zondag doorheeft :haha . Wij hebben momenteel morgendiensten om 9.00 uur en 11.00 uur. Ik ga ons maar inschrijven voor de tweede dienst. Normaliter gaan we naar de vroege dienst.
Laatst gewijzigd door merel op 15 Sep 2021, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.

DDD

Berichtdoor DDD » 15 Sep 2021, 10:09

Ja, ik denk dat het de vrolijkheid zou beperken als je om kwart over acht op de stoep staat. Fijn dat het zo kan.

Terug naar “Overige”