Meditatie

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:'Zijgende' ordinantiën?

En: van wie is dit stuk?
Dat staat er volgens mij boven, bij deel 1
Maar ik wil het natuurlijk wel herhalen.
Het is geschreven door wijlen ds. W.C. Lamain, en is een stukje uit het hoofstuk met de titel Zwijgende Ordonnantiën. Overigens dat is ook de titel van het boek. Wellicht is het nog tweedehands te koop, want je ziet best veel goede boeken te koop, waarschijnlijk doordat ouderen overlijden en waar dan de kinderen geen interesse meer hebben ik zulke boeken. Ik was overigens nog van plan DV te zijner tijd een derde deel te plaatsen. Dit heb ik uitgetypt mede op verzoek van een medeforummer die af en een berichtje plaatst. Zie bij dat topic, ik weet zo niet meer hoe het heette, maar het ging over ordinanties of ordenantiën, waar ik vroeg of dit hetzelfde was dan ordonnantiën. En van het een kwam dan weer het ander.

Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Meditatie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
Tuurlijk wel, je kunt je eigen bericht altijd hestellen. Desnoods zelfs herstellen, gewoon door op het potloodje te klikken.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
Tuurlijk wel, je kunt je eigen bericht altijd hestellen. Desnoods zelfs herstellen, gewoon door op het potloodje te klikken.
Dat kan wel, als het niet te lang geleden is, of als niet gereageerd is, maar nu staat er geen herstelpotloodje meer. Ik kan mijn bijdrage nu slechts melden, dan wel quoten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Meditatie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
Tuurlijk wel, je kunt je eigen bericht altijd hestellen. Desnoods zelfs herstellen, gewoon door op het potloodje te klikken.
Dat kan wel, als het niet te lang geleden is, of als niet gereageerd is, maar nu staat er geen herstelpotloodje meer. Ik kan mijn bijdrage nu slechts melden, dan wel quoten.
Warempel, je hebt gelijk. Nooi geweten. Weer wat geleerd ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Meditatie

Bericht door Terri »

En ik ook :)
Weet ook nog niet zo goed hoe ik netjes verschillende posters kan citeren, dus niet vanuit één posting.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Meditatie

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
Tuurlijk wel, je kunt je eigen bericht altijd whestellen. Desnoods zelfs herstellen, gewoon door op het potloodje te klikken.
Dat kan wel, als het niet te lang geleden is, of als niet gereageerd is, maar nu staat er geen herstelpotloodje meer. Ik kan mijn bijdrage nu slechts melden, dan wel quoten.
:garde
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef: Dat kan wel, als het niet te lang geleden is, of als niet gereageerd is, maar nu staat er geen herstelpotloodje meer. Ik kan mijn bijdrage nu slechts melden, dan wel quoten.
:garde
Dank u! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Meditatie

Bericht door Hendrikus »

Terri schreef:En ik ook :)
Weet ook nog niet zo goed hoe ik netjes verschillende posters kan citeren, dus niet vanuit één posting.
Dat vergt enig knip- en plakwerk. Maar dat heb je op de kleuterschool toch wel geleerd? ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Terri schreef:En ik ook :)
Weet ook nog niet zo goed hoe ik netjes verschillende posters kan citeren, dus niet vanuit één posting.
Dat vergt enig knip- en plakwerk. Maar dat heb je op de kleuterschool toch wel geleerd? ;)
Maar als kleuter, en ik spreek uit ervaring, knip en plak je niet altijd even secuur.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Meditatie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Sorry, ik zie nu de letter die ik had overgeslagen. Ik kan het niet meer hestellen, helaas! Erg jammer!
Tuurlijk wel, je kunt je eigen bericht altijd hestellen. Desnoods zelfs herstellen, gewoon door op het potloodje te klikken.
Dat kan wel, als het niet te lang geleden is, of als niet gereageerd is, maar nu staat er geen herstelpotloodje meer. Ik kan mijn bijdrage nu slechts melden, dan wel quoten.
Warempel, je hebt gelijk. Nooi geweten. Weer wat geleerd ;)
Wist je dat niet??? Voor het draadje van het beroepingswerk is dat potloodje heel handig. Je kunt dan telkens een beroep bijvoegen. Het is jammer dat dat verloop van tijd niet meer mogelijk is.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Meditatie

Bericht door Hendrikus »

GerefGemeente-lid schreef:
Hendrikus schreef: Warempel, je hebt gelijk. Nooi geweten. Weer wat geleerd ;)
Wist je dat niet??? Voor het draadje van het beroepingswerk is dat potloodje heel handig. Je kunt dan telkens een beroep bijvoegen. Het is jammer dat dat verloop van tijd niet meer mogelijk is.
Lezen, vriend. Ik zei "nooit geweten" op DIA's opmerking dat dat potloodje na verloop van tijd verdwijnt. Dát wist ik niet, c.q. was me nooit opgevallen.
~~Soli Deo Gloria~~
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Meditatie

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: Voor het draadje van het beroepingswerk is dat potloodje heel handig. Je kunt dan telkens een beroep bijvoegen. Het is jammer dat dat verloop van tijd niet meer mogelijk is.
Het scheelt dat ik beroepingswerk niet interessant vind. Als deze strategie in meer topics wordt toegepast, zou je iedere keer een heel eind terug moeten scrollen om te zien of alreeds geplaatste berichten in de afgelopen tijd nog ingrijpend zijn veranderd.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Meditatie

Bericht door DDD »

Ik lees mijn bijdrage altijd nog een keer door, en als ik het nodig vind, verbeter ik hem.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Meditatie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Voor het draadje van het beroepingswerk is dat potloodje heel handig. Je kunt dan telkens een beroep bijvoegen. Het is jammer dat dat verloop van tijd niet meer mogelijk is.
Het scheelt dat ik beroepingswerk niet interessant vind. Als deze strategie in meer topics wordt toegepast, zou je iedere keer een heel eind terug moeten scrollen om te zien of alreeds geplaatste berichten in de afgelopen tijd nog ingrijpend zijn veranderd.
Nee. Ik pas het ergens anders nooit toe.

Maar in het draadje over het beroepingswerk worden er nooit meer dan 10 berichten op 1 dag gepost (tenzij er kandidaten beroepbaar zijn), dus daar kan zoiets wel heel handig.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

MEDITATIE
Genesis 22:14b
„Op de berg des Heeren zal het voorzien worden.”

De Heere bevestigt zo de dingen, dat alle mensen kunnen weten dat het Zijn werk is. Daarom laat God de dingen gewoonlijk tot het uiterste komen. „Op de berg des Heeren zal het voorzien worden.” Wanneer de stenen in Egypte verdubbeld worden en wanneer het mes op Izaks keel gezet is, dan stopt Hij de hand en zorgt voor een ram. Jaïrus’ dochtertje is niet geschikt om genezen te worden, eer zij dood is, en Lazarus niet om opgewekt te worden, totdat hij riekt in het graf.
Als u naar een heldere dag van de verborgenheden van Gods voorzienigheid uitziet, moet u tot de avond wachten, want „ten tijde des avonds zal het licht zijn.” Dat is een reden waarom God Zijn volk in deze wereld in een lage staat laat: het strekt tot Zijn heerlijkheid.
Het doel van verdrukkingen, met betrekking tot de vijanden van Zijn zaak en volk, is om te ontdekken wat er in hun hart leeft. Het doel van het lijden der heiligen is hetzelfde als van de ketterijen in de kerk, namelijk opdat degenen die uit de waarheid geboren zijn, openbaar komen, en opdat de begeerlijkheden en verdorvenheden der goddelozen ontdekt kunnen worden.
Wanneer de evangelist spreekt over de smaad en het lijden dat de Heere Christus in de wereld zou ondergaan, zegt hij ook: „Opdat de gedachten uit vele harten geopenbaard worden” (Lukas 2:35).

Matthew Meade, predikant te Stepney

Bron: RD 02-10-2021
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie