Oproep

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Oproep

Bericht door Mara »

Minister Grapperhaus roept alle christenen op:'En bid God dat dit onheil ons mag verlaten' .
Het ontroerde mij wel, toen ik dit las.
God is toch niet uit onze regering geweerd.
En blijkbaar verwacht deze man het toch ook van Hem.

Wat vinden jullie van zijn oproep?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Oproep

Bericht door Hollander »

Ik lees deze in de context van zijn eerdere uitspraak: "Laat de kinderen tot Mij komen, maar die ruimte om dat te doen hebben we nu gewoon niet".

En verder ben ik altijd verblijd als Gods naam in positieve zin wordt genoemd. Ware gebeden worden verhoord, want wie Hem aanroept in de nood vindt Zijn gunst oneindig groot.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Oproep

Bericht door John Galt »

Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oproep

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
We kunnen ook niet zeggen dat het overheidsbeleid bepaald door het christelijk denken is gestempeld. Wat dat betreft hebben we een overheid zoals wel gezegd wordt: Zo het volk, zo de priester (of overheid).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1295
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Oproep

Bericht door Hoopvol »

Mara schreef:Minister Grapperhaus roept alle christenen op:'En bid God dat dit onheil ons mag verlaten' .
Het ontroerde mij wel, toen ik dit las.
God is toch niet uit onze regering geweerd.
En blijkbaar verwacht deze man het toch ook van Hem.

Wat vinden jullie van zijn oproep?
Ik ben er blij mee. Dan hebben we er nu een opdracht bij.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8896
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Oproep

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
  1. Natuurlijk is er een categorie geloof, dat wel bijbels is, maar bepaalde zaken anders verwoord. En uiteraard dienen niet alleen SGPers God (veel SGPers dienen God overigens niet).
  2. Echter, is er ook een cetegorie geloof, ietsisme, deïsme of vrijzinnig christendom wat verder niet zoveel van de doen heeft met het geloof in de bijbel als Gods Woord, de vreze des Heeren en het verzoeningswerk van de Heere Jezus Christus. Het zegt me niets als iemand zegt in een een God te geloven of "veel aan zijn geloof te hebben", in een "hogere macht" te geloven, als dat losgemaakt word van de boodschap van de bijbel.
  3. Overigens is de Duivel ook heel gelovig, en rechtzinnig zelfs (Jakobus 2:19 Gij gelooft, dat God een enig God is; gij doet wel; de duivelen geloven het ook, en zij sidderen). Je zou dan zelfs kunnen zeggen: "Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God door de duivel geweerd zou zijn." Het gaat echter om een levend geloof in de Heere Jezus Christus, dat door de Heilige Geest geschonken is, en in de vruchten openbaar komt.
  4. Wat niet wegneemt dat het goed is als iemand uit de regering erkent dat de crisis die wij hebben, niet door mensen zelf is op te lossen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Oproep

Bericht door Lilian1975 »

In OT ware er goddeloze koningen die dit vroegen aan de profeten.niet omdat zo geloofden.maar als een soort toverformule... M.a.w.mijn ontvoering is klein, , het had voormij heel anders geklonken als deze minister had gezegd. Kom doe als ik..ga op uw knieeen. Want wij hebben een machtig God. Die God hebben wij op het hoogste misdaan. Ga samen op de knieën...en jawel moeten op önze knieeen ongeacht wat hij zegt.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Oproep

Bericht door Valcke »

Het komt erop aan dat de oproep om gebed gepaard gaat met vernedering en de erkenning dat de Heere alleen God is.

Anders is de oproep tot gebed niet anders dan de oproep van Farao. Ook hij riep op tot gebed.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Oproep

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:In OT ware er goddeloze koningen die dit vroegen aan de profeten.niet omdat zo geloofden.maar als een soort toverformule... M.a.w.mijn ontvoering is klein, , het had voormij heel anders geklonken als deze minister had gezegd. Kom doe als ik..ga op uw knieeen. Want wij hebben een machtig God. Die God hebben wij op het hoogste misdaan. Ga samen op de knieën...en jawel moeten op önze knieeen ongeacht wat hij zegt.
Jij legt ook op alle slakken zout of niet?

John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
Precies!

In plaats dat wij ons verheugen over deze oproep, moet er weer een negatief sausje overheen. Het kan niet echt zijn, want hij zegt niet de juiste bevindelijke dingen.
Laatst gewijzigd door merel op 23 dec 2020, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Oproep

Bericht door pierre27 »

Valcke schreef:Het komt erop aan dat de oproep om gebed gepaard gaat met vernedering en de erkenning dat de Heere alleen God is.

Anders is de oproep tot gebed niet anders dan de oproep van Farao. Ook hij riep op tot gebed.
Exact. Dan zou hij zelfs oproepen tot het fysiek bezoeken van kerkdiensten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Oproep

Bericht door mcgk »

Of we laten dat er even buiten. Moet dat nu?
Daar zijn al twee andere topics voor.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Oproep

Bericht door pierre27 »

mcgk schreef:Of we laten dat er even buiten. Moet dat nu?
Daar zijn al twee andere topics voor.
Ja ik ga er verder ook niet mee in dit topic. Maar het zou een uitbreiding van zijn oproep kunnen zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Oproep

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:In OT ware er goddeloze koningen die dit vroegen aan de profeten.niet omdat zo geloofden.maar als een soort toverformule... M.a.w.mijn ontvoering is klein, , het had voormij heel anders geklonken als deze minister had gezegd. Kom doe als ik..ga op uw knieeen. Want wij hebben een machtig God. Die God hebben wij op het hoogste misdaan. Ga samen op de knieën...en jawel moeten op önze knieeen ongeacht wat hij zegt.
Jij legt ook op alle slakken zout of niet?





John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
Precies!

In plaats dat wij ons verheugen over deze oproep, moet er weer een negatief sausje overheen. Het kan niet echt zijn, want hij zegt niet de juiste bevindelijke dingen.
Nee hoor.
Ik zag alleen overeenkomsten.... en benoem dat.
En ik miste hetgeen ik noemde in zijn oproep in welke bewoording dan ook, om daar nu zo verheugd over te moeten zijn. Zeker ook zijn rol in het hele kerkdiensten gebeuren....
Als je dat als negatief sausje bestempeld zij dat zo...
Het is namelijk geen sausje. Het is in de kern helemaal niet positief buiten het oppervlakkig christendom om.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Oproep

Bericht door John Galt »

Vrij naar een citaat van @Pierre27 in een ander topic:
Hoeveel hebben wij al voor deze minister, dit kabinet gezucht?
Who is John Galt? :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Oproep

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef: Het is namelijk geen sausje. Het is in de kern helemaal niet positief buiten het oppervlakkig christendom om.
Hij heeft vrijwillig een kerkdienst bijgewoond in een uiterst rechtse gemeente. En.... sprak daar positief over.
Ik ben bang dat velen hier op het forum altijd maar uitgaan van mensen die in het refowereldje zijn opgegroeid.
En alles wat daar buiten valt, kan de toets dus niet doorstaan.
Maar er kan vrome praat uit iemand komen, terwijl het ook een Farao kan zijn!

‘Kijk, daar zit-ie.’ Minister Ferd Grapperhaus wijst naar een omlijste foto op de vensterbank in zijn werkkamer. ‘Mijn kleinzoon, bij mij op schoot, vorig jaar in de Ardennen. Daar gaan we al zo’n 25 jaar met de kerstdagen naartoe. We hebben hem het kerstverhaal voorgelezen – dat deden we vroeger als kinderen ieder jaar om beurten. Die traditie heb ik later overgenomen bij mijn eigen gezin. En vorig jaar dus voor het eerst met mijn kleinzoon. Zulke dingen mis ik erg.’
bron: ND.nl

Hij is R.K. opgevoed, eerder gehuwd geweest met een vrouw die het boeddhisme aanhing.
Voorwaar veel hindernissen om te nemen dus.
J.C. Philpot schreef:Wat niet wegneemt dat het goed is als iemand uit de regering erkent dat de crisis die wij hebben, niet door mensen zelf is op te lossen.
Dat bedoel ik.
Nu onze koning nog.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie