Oproep

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Oproep

Bericht door pierre27 »

John Galt schreef:Vrij naar een citaat van @Pierre27 in een ander topic:
Hoeveel hebben wij al voor deze minister, dit kabinet gezucht?
Rare manier van posten vrind Galt. Enfin ik heb persoonlijk contact bij diverse kabinetsleden en deze mannen en vrouwen dat ik voor ze zucht en met ze mee denk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Oproep

Bericht door John Galt »

Ik begrijp niet wat daar raar aan is. Hier op dit forum moet je op je tenen lopen als je kritiek op een kerkelijke ambtsdrager hebt, maar burgerlijke ambtsdragers mag je uitgebreid de geestelijke maat nemen en zelfs posten dat je ze het liefst op Marktplaats zou zetten. Dat probeer ik te spiegelen en daarvoor heb ik een citaat van jou gebruikt.

Maar het is fijn dat je ook voor burgerlijke ambtsdragers bidt. Daar roept de Bijbel ook toe op.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Oproep

Bericht door Van Ewijk »

John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
De dominee had volledig gelijk.
Dat een paar politici in hun privésfeer geloven en dat af en toe op persoonlijke titel ventileren als zodanig dat dat binnen de grondrechtelijke vrijheden valt doet voor mij niets af dat we toch van een hoop dingen afscheid hebben moeten nemen (zoals het gebod op godslastering etc.) en tegen een hoop dingen die haaks staan op de bijbel hallo hebben moeten zeggen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oproep

Bericht door DDD »

Dat heeft er niks mee te maken. Zo'n stelling is gewoon een leugen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Online
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Oproep

Bericht door Marco »

Van Ewijk schreef:
John Galt schreef:Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat God uit deze regering geweerd zou zijn. Nog niet zo lang geleden vertelde premier Rutte over zijn geloof, vice-premier Schouten legde een getuigenis van haar geloof af in Zomergasten...
Niet alleen SGP'ers dienen God, alleen uiten anderen dat soms op een andere manier.

Pas hoorde ik een dominee zeggen: Deze regering zou niets liever willen dan definitief de kerken sluiten. Toen dacht ik: Dominee, ook gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
De dominee had volledig gelijk.
Dat een paar politici in hun privésfeer geloven en dat af en toe op persoonlijke titel ventileren als zodanig dat dat binnen de grondrechtelijke vrijheden valt doet voor mij niets af dat we toch van een hoop dingen afscheid hebben moeten nemen (zoals het gebod op godslastering etc.) en tegen een hoop dingen die haaks staan op de bijbel hallo hebben moeten zeggen.
In een reactie waarin onder andere minister Schouten met name wordt genoemd kan ik dit niet anders lezen dan als kwaadsprekerij.
Plaats reactie