Dankdag 2020

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dankdag 2020

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:Vijand is bovenal satan als het goed is.
Daar heb jij nooit last van ?
De vraag is niet aan mij gericht, maar ik wil wel zeggen wat ik ervan denk. Ik denk dat inderdaad weinig mensen de listige omleidingen van de satan zien en daar ook zelf bewust iets van merken. Dit moet ons ook te denken geven, want ik geloof dat we nauwelijks een tijd weten waarin de satan meer actief is als in deze tijd. In de Saambinder van deze week staat een stukje over lezing van dhr. S.D. Post. Er worden daar slechts enkele punten genoemd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Dankdag 2020

Bericht door Bertiel »

Ik heb vooral last van mezelf
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dankdag 2020

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:Vijand is bovenal satan als het goed is.
Daar heb jij nooit last van ?
Ik heb er begrip voor dat je hier vooral zit om dingen te leren en niet om zelf iets bij te dragen. Maar dat wil niet zeggen dat alle vragen gepast zijn. In dit geval bijvoorbeeld, had je eerst even psalm 6 kunnen lezen, en dan gezien dat Satan daar niet aan de orde komt. Daarmee is dit punt geen thema dat past bij het onderwerp van gesprek en kun je daar dus ook geen voorlopige conclusies uit trekken.

Los daarvan wil ik er best iets over zeggen, en dat is, dat ik in het overgrote deel van de gevallen waarin ik zonden bij mijzelf zie, voornamelijk mijn eigen rol bespeur. Dat wil niet zeggen dat Satan mogelijk geen rol heeft in de omstandigheden, maar ik ben nooit willoos in wat ik doe. Dat maakt dat ik voorzichtig ben om al te snel naar Satan als vijand te kijken.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Dankdag 2020

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Vijand is bovenal satan als het goed is.
Daar heb jij nooit last van ?
De vraag is niet aan mij gericht, maar ik wil wel zeggen wat ik ervan denk. Ik denk dat inderdaad weinig mensen de listige omleidingen van de satan zien en daar ook zelf bewust iets van merken. Dit moet ons ook te denken geven, want ik geloof dat we nauwelijks een tijd weten waarin de satan meer actief is als in deze tijd. In de Saambinder van deze week staat een stukje over lezing van dhr. S.D. Post. Er worden daar slechts enkele punten genoemd.
Schare die niemand tellen kan zullen Gods Koninkrijk ingaan.
Dus ook een schare die bevindelijk weet heeft van de duivel
Plaats reactie