Tot Wie (over gebed)

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Tot Wie (over gebed)

Bericht door Arja »

Ik studeer 1 Johannes. Ik ben aangekomen bij 1 Johannes 5:14 "En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort."

Nu las ik in een uitleg dit: "Wie is die Hij? Hoewel het dichtstbijzijnde antecedent de Zoon is, verwijst dit waarschijnlijk meer naar de Vader, aangezien het gebed over het algemeen tot Hem gericht is. Jezus droeg Zijn discipelen op op deze manier te bidden: 'Onze Vader die in de hemel zijt, geheiligd zij Uw naam." (Mt 6:9) Het is interessant dat we tegenwoordig een ​​populaire trend zien opkomen om gebeden voornamelijk tot Jezus te richten ("Lieve Jezus", "Heere Jezus"). Hoewel ik denk dat iemand zeker tot Jezus kan bidden, is het opmerkelijk dat het voorbeeld dat Jezus Zelf gaf, is om onze gebeden tot de Vader te richten. Jezus is de Middelaar door wie onze gebeden het hart van Vader bereiken (1Ti 2: ​​5-6). Bron: Precept Austin

Mijn vraag:
1. Tot wie bid je? Tot de Heere Jezus of tot de Vader.
2. Zijn er goede boeken over dit onderwerp?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Tot Wie (over gebed)

Bericht door samanthi »

Tot de drieenige God
Lieve Vader
Lieve Zoon
Lieve Heilige Geest
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Tot Wie (over gebed)

Bericht door Bertiel »

Ik las er een mooi stukje over in mn dagboek van Ryle over het Johannes evangelie. Ik kan alleen geen foto in tekst omzetten.
Iemand een goeie app hiervoor?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar