Gelezen (geloofsopbouwend)

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Stel dat de duivel tegen me zegt: “U bent geen kind van God.” Dan zeg ik: “U weet daar weinig van, hoewel u weet dat u er zelf geen van bent.” “Maar”, zegt hij dan, “u kent de Heere niet.” “Aha”, vraag ik hem dan, “wat ben ik dan wel?” Hij antwoordt: “U bent een grote zwarte zondaar.” Dan, als een Luther, sla ik met zijn eigen zwaard zijn hoofd eraf, net zoals David bij Goliath deed, want dan zeg ik hem: “Christus Jezus kwam in de wereld om zondaren zalig te maken en ik ga naar de Zaligmaker van zondaren toe, gewoon om mijn vertrouwen weer op Hem te stellen, zoals in het begin.” Meestal gaat de duivel dan weg als ik hem dat zeg. Er is niets wat de ziel meer versterkt dan nog eens naar de koperen slang te kijken, nog eens een duik in de fontein des bloeds te maken of ons nog eens te goed te doen aan de onuitputtelijke voorraad die voor ons is weggelegd in de persoon van onze Heere.

Ds. C.H. Spurgeon
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door Maanenschijn »

Voor de dag van morgen:
‘De stem van mijn Liefste! Zie, daar komt Hij, springend over de bergen, huppelend over de heuvels. Mijn Liefste lijkt op een gazelle of het jong van een hert. Zie, Hij staat achter onze muur, kijkend door de vensters, speurend door de spijlen. Mijn Liefste antwoordt en zegt tegen mij: Sta op, Mijn vriendin, Mijn allermooiste, en kom! Want zie, de winter is voorbij. De regentijd is over, helemaal voorbijgegaan. De bloemen laten zich zien op het land, de zangtijd is aangebroken, het koeren van de tortelduif wordt in ons land gehoord. De vijgenboom brengt zijn jonge vruchten voort, de bloeiende wijnstokken geuren. Sta op, Mijn vriendin, en kom, Mijn allermooiste! Mijn duif in de kloven van de rots, in de schuilplaats van de bergwand, laat Mij uw gedaante zien, laat Mij uw stem horen. Want uw stem is zoet en uw gedaante is bekoorlijk.’
‭‭
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Wettisch: Maar hoe is dat mogelijk, daar hij zelf beleden heeft, dat hij zo onkundig en vol verdorvenheid is, en vergeleken met mij zeer veel in gaven en genaden tekortschiet?

Evangelist: Omdat, zoals de Farizeeërs meer te doen hebben voordat zij tot Christus konden komen, dan de hoeren en tollenaren, ook u meer te doen hebt als hij.

Wettisch: Maar, mijnheer, wat heb ik dan te doen, of wat zou u mij aanraden om te doen? (...)

Evangelist: Hetgeen u te doen hebt voordat u tot Christus kunt komen, is alles ongedaan te maken wat u reeds gedaan hebt. Dit betekent, dat u de verkeerde weg die u hebt ingeslagen door te proberen naar de hemel te wandelen langs de weg van het Verbond der Werken, weer geheel terug moet gaan voordat u de eerste stap kunt doen op de juiste weg. En omdat u gepoogd hebt te bouwen op de puinhopen van de oude Adam, d.w.z. op uzelf, en dus als een dwaze bouwer een waggelend huis op een zandgrond te bouwen, moet u dat gehele gevaarte neerwerpen, met de grond gelijk maken, en niet één steen op de andere laten, voordat u kunt beginnen met opnieuw te bouwen. En omdat u van gedachte was, dat er enige bekwaamheid in uzelf was om uzelf te helpen rechtvaardigen en zalig te maken, moet u vaststellen dat u alleen niet genoeg, maar zelfs niets doen kunt; en dat die bekwaamheid die u schijnt te hebben, schadelijk en nadelig voor u is. Dat wil zeggen, dat u zichzelf moet verloochenen, zoals onze Zaligmaker spreekt in Matth. 16:14. U moet totaal verloochenen alles wat u bent, en alles wat u gedaan hebt, al uw kennis en gaven, al uw horen, lezen, bidden, vasten, treuren en wenen, al uw wandelen op de weg van de werken, en heel uw stipte levenswandel, moet alles in een ogenblik te gronde gericht worden. Kortom, alles wat u in het stuk van de rechtvaardigmaking gewin geacht hebt, moet u nu met de apostel Paulus schade en drek achten, opdat gij Christus moogt gewinnen, en in Hem gevonden worden, niet hebbende uw gerechtigheid die uit de Wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid die uit God is, door het geloof.

Dhr. E. Fisher
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Stervenskunst volgens Wilhelmus à Brakel (samengevat)

1. Maak u al vroeg los van de wereld.
2. Leer te leven door het geloof alleen, en steun op Gods Woord.
3. Sta ernaar om altijd een gerust geweten te hebben en uit het verzoeningswerk van Christus te leven.
4. Maak er uw gewoonte van om onafgebroken rekening te houden met de dood, en om voortdurend te denken aan uw stervensuur.
5. Maak haast om te doen wat afgewerkt moet worden. Doe nu wat u dan zult wensen gedaan te hebben.

Uitgebreider: https://www.rd.nl/artikel/999231-sterve ... s-a-brakel
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

De prediking van het Woord is het hart van de kerk. Door de dwaasheid van de prediking wil God Zijn Koninkrijk uitbreiden. Hij werkt het geloof altijd middellijk. God schenkt het geloof door de prediking, via het hoofd, via het verstand. Via het oor, het natuurlijk oor, komt het in het hart. Daar brengt Gods Geest het. Een Schriftuurlijk, bevindelijke prediking is ontdekkend. Een ontdekkende prediking is een afbrekende prediking, die breekt alles (!) van de mens af. Zo’n ontdekkende prediking is wel stichtelijk. Ik beweer niet dat u dan altijd naar huis gaat en zegt: wat ben ik gesticht vandaag! Maar stichten betekent opbouwen. Als u gebouwd wordt, moet u op een fundament gebouwd worden en er is maar één Fundament, er is maar één Naam onder de hemel gegeven tot zaligheid. Op het Fundament Jezus Christus moeten we gebouwd worden. Maar dan moet afgebroken en ondersteboven gehaald worden alles wat buiten dat Fundament ligt.

Ds. J. van Haaren
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door KDD »

JC Philpot schreef: O Heere! behoud; die Koning verhore ons, ten dage van ons roepen. Psalm 20:10

Hoort Jezus ons niet altijd? Luistert Hij niet altijd naar de uitroepen van Zijn kinderen? Dat doet Hij, maar we hebben vaak het gevoel dat Hij niet meteen onze verzoeken beantwoordt, dat Hij ons niet hoort. ‘Hoe lang schreeuw ik, en Gij hoort niet, hoe lang roep ik geweld, tot U, en Gij verlost niet! (Hab. 1:2). Op dat moment verkeerde de profeet in een duistere gemoedstoestand en kon hij niet geloven dat de Heere zijn gebed hoorde. Zo klaagt de Kerk in de Klaagliederen: ‘Gij hebt U met een wolk bedekt, zodat er geen gebed doorkwam’ (Kl. 3:44). De wolk was zo dicht en donker dat haar gebed er niet doorheen kwam. Soms ontstaat dus angst vanwege het uitstel van het antwoord op de smeekbede. Zij is aan de voeten, voor het aangezicht van de Koning neergelegd, maar het duurt lang voor het antwoord komt. Wat worden veel van Gods kinderen op dit punt op de proef gesteld! Ze hebben jarenlang gebeden dat Christus aan hun ziel wordt geopenbaard, hun zonden worden vergeven. Zijn liefde wordt uitgestort, maar zij is nog niet ingedaald met die heerlijke kracht die ze willen ondervinden. Hierdoor worden ze bang dat het nooit meer zal komen. Een schuldgevoel doet ons vrezen dat we zo erg tegen de Heere hebben gezondigd dat Hij ons niet wil horen. De Heere zegt: ‘Uw ongerechtigheden maken een scheiding tussen ulieden en tussen uw God, en uw zonden verbergen het aangezicht van ulieden’ (Jes. 59:2). Soms gaan gevoelens als deze door ons heen: ‘Ik ben zo’n zondaar, zo’n verachtelijke stakker; ik ben anders dan wat een christen zou moeten zijn in alles wat ik zeg, denk en doe, dat de Heere me niet zal horen.’ Soms als ontrouw sterk overheersend is, denken we dat er geen God is die ons kan horen. Soms is het ongeloof zo sterk in ons dat we het gevoel hebben dat het geen zin heeft nog langer te bidden: ‘Ik heb zo lang gebeden, en de Heere slaat er geen acht op; waarom zou ik Hem ermee vermoeien?’ Soms zijn we bang dat onze gebeden Hem tegenstaan, dat we als degenen zijn die ‘zwijnenvlees eten, en er is sap van gruwelijke dingen in hun vaten’ (Jes. 65:4) .Vanuit deze gevoelens zegt de Kerk dan: ‘Die Koning verhore ons! ’
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Het leerstuk van de verkiezing

Want Hij zegt tot Mozes: Ik zal Mij ontfermen, diens Ik Mij ontferm, en zal barmhartig zijn, dien Ik barmhartig ben. Romeinen 9:15

In deze woorden stelt de Heere op eenvoudige manier vast dat Hem het recht toekomt Zijn genade te geven of te weerhouden overeenkomstig Zijn eigen soevereine wil. Zoals de koning het recht heeft om over leven en dood te beslissen, zo heeft de Rechter van de hele aarde het recht de schuldige te veroordelen of gratie te verlenen, zoals het Hem goeddunkt. Door de zonden heeft de mens al zijn aanspraak op God verloren; hij verdient slechts de dood. En aangezien dit voor allen geldt, heeft niemand het recht om te klagen. Als de Heere tussenbeide komt om enigen te behouden, kan Hij dat doen zonder dat het recht daarmee geweld wordt aangedaan, maar als Hij besluit dat de veroordeelden het rechtvaardig oordeel zullen ondergaan, kan niemand Hem van onrecht beschuldigen. Alle discussies over de rechten van de mens, dat allen gelijk behandeld zouden moeten worden, zijn dwaas en onbeschaamd. Allen die bezwaren aanvoeren tegen de onderscheid makende genade geven blijk van hun onwetendheid, zo niet erger. Het getuigt van de weerspannigheid van de hoogmoedige menselijke natuur tegen de kroon en scepter van Jehova. Als we onze eigen onwaardigheid en de rechtvaardigheid van het goddelijk oordeel tegen de zonde gaan inzien, dan verzetten we ons niet langer tegen de waarheid dat de Heere niet verplicht is ons te behouden. We komen niet langer in opstand als Hij verkiest anderen te behouden, alsof Hij ons onrecht aandeed, maar we ervaren dat, als Hij zich verwaardigt ons aan te zien, het een vrijwillige daad van onverdiende goedheid zal zijn, waarvoor we Zijn naam voor altijd zullen grootmaken. Hoe zullen zij, die het onderwerp van goddelijke verkiezing zijn, Gods genade ooit voldoende kunnen aanbidden? Door de erkenning van Gods soevereiniteit wordt alle roem op eigen verdiensten uitgesloten. Alleen de wil van de Heere wordt verheerlijkt en de gedachte aan enige verdienste van de mens wordt verachtelijk van de hand gewezen. In de Schrift bestaat geen leerstelling die ons nederiger maakt en ons meer tot dankbaarheid aanzet en als een gevolg daarvan meer heiligt dan het leerstuk van de verkiezing. Gelovigen moeten zich hierdoor niet laten afschrikken, maar er zich aanbiddend in verheugen.

Ds. C.H. Spurgeon
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door KDD »

ds. C. van den Oever schreef: Maar er is ook nog een ander volk onder ulieden, ik bedoel u, M. V.! die ook dagelijks in verwachting leven. Maar op een andere grond, als boven vermeld is. U dan, M. V.! welke door de Geest van Christus ontdekt zijt aan uzelf, en de diepte van uw ellendigen staat en toestand hebt leren kennen. Die diepte! zeg ik, o ja, peilloze diepten van ellenden, waarin u van nature ligt, die peilloze diepten van zonden in die modderpoel van uw hart, alwaar de afgrond roept tot de afgrond!
Ja gij, die deze donkere en duistere nacht hebt leren zien, en daarom ook uit de diepte van uw hart tot God roept: o, mijn ziel, u zit niet op een hoogte! zo dat u van de hoogte op de kleine laag neerziet, nee, o nee! U zit in de diepte en roept, kermt en smeekt daaruit.
Ja, M. G.! U meent dat geen mens u ziet en dat men geen acht op u slaat en zich- met u niet bemoeit, en zinkt daarom hoe langer hoe dieper weg in uw eigen nietigheid en walgelijkheid van uw zonden, o, mij dunkt! ik zie u daar zo in het verborgen kruipen, ik hoor u (dunkt mij) in het eenzame kermen, neergezegen op het eenzame bed, diep moedeloos, want ziende uw ongerechtigheid, waarvan u gelooft, dat God ze zal gade- slaan, en gij, ja niemand voor dat gericht zal bestaan, dat doet u dan uitroepen als in diepe moedeloosheid: "wie zal ons het goede doen zien?" Zeker denkt u dat er voor anderen nog wel hoop is. Maar voor u niet! nietwaar? Maar waarom voor u niet?
Omdat u staat in het gezicht van uw zonden, en de straffen die daarop volgen moeten; en waarheen in zulk een toestand? Mensen kunnen u niet redden, uzelf kunt u niet helpen; o nee! maar nu wordt het: "immers zal een wees bij U ontfermd worden?"
O, u wilt God wel billijken in Zijn recht, ja u zou wel zeggen al moet ik eeuwig omkomen en verloren gaan, dan zal ik God nog billijken in Zijn recht, en toch evenwel is de toevlucht tot God met de taal van de bidder: "bij U is vergeving, opdat u gevreesd wordt", dat wil zeggen: Heere! daarom vergeeft u immers de zonden, opdat u dan van zulken geëerd, gediend en gevreesd wordt. Ja, alsof hij dan bad: Ach Heere, ik wenste wel voor U! ja voor U alleen en tot uw eer te leven. Maar ik kan niet, zo lang mijn zonden niet weggenomen zijn, ach, vergeef toch mijn zonden, opdat ik U vreze!
Het geloof nu, onder al deze werkzaamheden hoe langer hoe sterker wordende, begint van zich zelf af te zien, en zijn verwachting van de Heere te krijgen, nu recht ziende, dat alles buiten de Heere rietstaven zijn en gebroken bakken, die geen water kunnen houden; nu wordt het: "ik verwacht de Heere!"
En hoe is nu zulk een ziel gesteld die de Heere verwacht? Verbeeldt u eens een vrouw, die haar man van een verre reis te huis verwacht, of dat men een bijzondere geliefde vriend of vriendin verwacht, wat wordt dan alles in huis niet in orde gebracht, wat is niet alles voor hen gereed gemaakt, wat ziet men niet door de vensters uit, wat vraagt men niet aan elk of zij hem niet gezien of ontmoet hebben, en het is dan alsof men geen rust noch duur heeft, zoolang de verwachte vriend er niet is; niets kan hen dan vergenoegen of verblijden; welnu, alzo is het met zulk een ziel.
En dit is u niet vreemd M. G.! U verwacht de Heere! Maar immers niet met nalating. Maar met en onder het gebruik der rechte middelen aanwendende, of u de Heere ook mocht ontmoeten!
Zeg mij eens, is dit niet het doel, wanneer u uzelf eens afzondert in het verborgene op uw knieën, is dan uw verwachting niet om de Heere dan in uw hart eens te mogen ondervinden in Zijn werking? is de Heere niet uw verwachting, als u in het bedehuis opgaat? Als u tot de tafel des Heeren nadert? Als u eens gezelschappelijk met 's Heeren volk verkeert? Immers, als u de Heere er in mist, dan kan niets u enige voldoening geven; en waarom is het toch, dat u niets voldoen kan als er de Heere niet in is? Omdat u in alles een ongenoegzaamheid ziet voor uw ziel, en omdat u de Heere hebt leren kennen als de algenoegzame en voor u voldoende en alles vervullende Jehovah! ja in alles gans begeerlijke voor een in de diepte zittende kermer! Geen wonder dan dat uw ziel Hem verwacht; 't is hier: Geef mij Jezus of ik sterf, want buiten Jezus is geen leven. Maar een eeuwig zielverderf.
O, wat ziet u ook niet menigmaal uit, dan meent gij, eens zal Hij onder die predicatie wel eens tot u inkomen; dan denkt u weer eens bij of onder die leraar, dan weer eens onder dat nachtmaal, enz., dus zo leeft u altijd in de verwachting! O, wat zal dat eens een blijdschap zijn, als die verwachting eens vervuld zal worden!
Ach, zegt de bruid: "Dat ik Hem op de straten vond, ik zou U kussen! enz." Hoogl. 8: 1. Ja! men is niet bekwaam om die zielsverwachting naar de Heere uit te drukken: maar u zult er niet bedrogen mede uitkomen, dit geloof zal niet beschaamd worden. Maar weet u met welke verwachting u beschaamd zult uitkomen? Hiermede: dat u hoe langer hoe heiliger zou worden, hoe langer hoe wijzer, hoe langer hoe ijveriger, want u dacht voort te gaan van deugd tot deugd en van kracht tot kracht, en dat u haast voor God in Sion zou verschijnen.
In deze verwachting zult u beschaamd worden en met uzelf bedrogen uitkomen, want het zal schijnen alsof u hoe langer hoe slechter en zondiger, hoe langer hoe trager, liefdelozer en dwazer wordt. Maar dit is inderdaad wel zo niet: maar genade ontdekt u meer en meer aan de schuilhoeken van uw hart, opdat u hoe langs hoe meer van uzelf zou worden afgebracht, opdat Christus u dierbaarder zou worden.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Dit vrije getuigenis van ons antwoord komt uit de mond van de kinderen van het verbond, die met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon. Ze hebben Golgotha voor hun ziel leren kennen, zijn ondergegaan in het bloed van Christus, en in Christus, de Middelaar, ontmoeten ze nu God als een God van genade. Er is geen beven en sidderen voor God, maar een kinderlijk en teer vrezen, zodat begeerd wordt in teerheid te wandelen voor het aangezicht van de Heere, en de weldaden van het verbond te kennen en te genieten. Ja, “Gods verborgen omgang vinden, zielen, waar zijn vrees in woont, ’t heilgeheim wordt aan Zijn vrinden, naar Zijn vreêverbond getoond”. Zoëen weet zich, zo vaak in ’t geloof neergezonken wordt op de Middelaar en Borg, begenadigd en aangenomen in de Geliefde. Er spruit vredeleven uit op. De weldaden stromen toe. In volheid wordt nu bevestigd: “De Trooster zal het uit het Mijne nemen en u verkondigen”.

Ds. J. van Sliedrecht
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

U bent een godsdienstig persoon een neemt al de godsdienstplichten waar. U doet wel: het zijn heerlijke voorrechten; maar als u niet het bloed van Christus aan de wortel van uw godsdienst hebt, zal deze verwelken en slechts een kleurige vertoning zijn om er mee naar de hel te gaan.

Ds. T. Wilcock
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door Posthoorn »

J.C. Philpot schreef:Dit vrije getuigenis van ons antwoord komt uit de mond van de kinderen van het verbond, die met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon. Ze hebben Golgotha voor hun ziel leren kennen, zijn ondergegaan in het bloed van Christus, en in Christus, de Middelaar, ontmoeten ze nu God als een God van genade. Er is geen beven en sidderen voor God, maar een kinderlijk en teer vrezen, zodat begeerd wordt in teerheid te wandelen voor het aangezicht van de Heere, en de weldaden van het verbond te kennen en te genieten. Ja, “Gods verborgen omgang vinden, zielen, waar zijn vrees in woont, ’t heilgeheim wordt aan Zijn vrinden, naar Zijn vreêverbond getoond”. Zoëen weet zich, zo vaak in ’t geloof neergezonken wordt op de Middelaar en Borg, begenadigd en aangenomen in de Geliefde. Er spruit vredeleven uit op. De weldaden stromen toe. In volheid wordt nu bevestigd: “De Trooster zal het uit het Mijne nemen en u verkondigen”.

Ds. J. van Sliedrecht
Het is 'van Sliedregt'.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Midden in het leven zijn we door de dood omvangen. We behoeven niet op ons ziekbed of sterfbed te liggen om ineens de dood in het gezicht te kijken. De dood kan zo in één keer levensgroot voor je staan om je met zijn gapende muil te verslinden. Dan houden onze praatjes wel op.

Ds. G. Boer
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Met Zijn Naam openbaart God Zich naar buiten. Daarmee maakt Hij Zich kwetsbaar. Want in Zijn Naam ligt Zijn hart. Daarmee openbaart God Zich, schuift Hij de gordijnen van voor Zijn Wezen vandaan en zegt: Zie hier ben ik en zo ben Ik. Tegelijkertijd maakt Hij Zichzelf kwetsbaar voor de vérgaande goddeloosheid van uw en mijn hart. Dat wij die Naam vloeken, kwetsen of die Naam vroom gebruiken, terwijl ons hart zich ver van Hem houdt.

Ds. G. Boer
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Al de beloften Gods, zovele als er zijn in Hem, dat is de Heere Jezus Christus, ja en amen. Wat een wonder wanneee Christus in de belofte Zich aan onze ziel gaat verklaren. Als de Heilige Geest de Heere Jezus Christus met al Zijn weldaden niet alleen voor ogen stelt zodat gij er weg van zijt, maar dat Hij ook weg van u is. Als Hij Zijn Goddelijke liefde gaat verklaren en de liefde Gods in Christus in uw harten wordt uitgestort. Wat een wonder! Wie zal de liefde Gods peilen voor een zondaar die alleen maar duisternis is. Die van alles wat hij heeft wodt afgebracht en steeds meer wordt afgebroken.

Ds. G. Boer
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen (geloofsopbouwend)

Bericht door J.C. Philpot »

Wat een wonder als wij uit de baan om ons eigen ik, ons ego, worden geslingerd. U weet misschien dat de Apollo 17 door een raket uit de baan om de aarde en uit de baan om de maan geslingerd werd. Dat is een gebeuren. Ademloos sta je erbij. Een veel groter wonder is het echter als een mens uit de baan van het eigen ik wordt geslingerd en hij in de baan rondom Christus gebracht wordt.

Ds. G. Boer
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie