Godsbeeld

Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Godsbeeld

Bericht door Vervolgde »

Jammer, deze taal terreur van de jongere generatie.
Maar het heeft als voordeel dat je direct het onderwerp kwijt bent.

Ik heb het er wel weer mee gehad.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Godsbeeld

Bericht door Mannetje »

Vervolgde schreef:Jammer, deze taal terreur van de jongere generatie.
Maar het heeft als voordeel dat je direct het onderwerp kwijt bent.

Ik heb het er wel weer mee gehad.
Huh? Ben jij al zo oud dan dat de andere forummer een jongere generatie vormen?
Of is dr. De Niet in jouw ogen iemand van de jongere generatie?

Ik zou haast met de woorden van een bekend politicus zeggen "doe effe normaal man".
-
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Godsbeeld

Bericht door Arja »

Van Ewijk schreef:Mijn beeld van God is dat ik hem nooit kan bevatten en dat iedere voorstelling die ik me van hem maak, qua eigenschappen, zijn gedachten, zijn gangen, en zijn rechtvaardigheid altijd volledig in het niet vallen met hoe hij werkelijk is.
Dat vind ik genoeg en meer heb ik niet nodig.
De HEERE is groot en zeer te prijzen, en Zijn grootheid is ondoorgrondelijk. (Psalm 145:3)

Ons eindige begrip kan geen oneindig onderwerp bevatten; daarom is God niet te bevatten, niet te doorgronden. Maar theologisch zeggen dat God "onbegrijpelijk" is, betekent niet dat God volkomen "onkenbaar" is. Juiste kennis van de Heere is voor ons mogelijk (Hos. 6:3). We zullen Hem nooit volledig begrijpen, maar we kunnen Hem echt kennen (Johannes 12:45). Ons begrip van Hem kan altijd verdiepen, door de werking van Gods Geest.
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Godsbeeld

Bericht door DDD »

Mara schreef:Ik denk dat we het vertalen van Calvijn beter aan Dr. de Niet kunnen overlaten. :hum
Waarom denk je dat? Dat vind ik namelijk helemaal niet. Wat is er mis met deze vertaling?
Plaats reactie