Kruisdragen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Kruisdragen

Bericht door Arja »

Eén van mijn studentes (uit Nepal) vroeg naar aanleiding van de les over "Jezus is GOD": wat betekent het om je kruis op te nemen en Jezus te volgen?

Wat zou jij haar antwoorden?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kruisdragen

Bericht door Mara »

Wat ik tot voor een tijdje geleden me niet realiseerde is, dat er twee verschillende vormen van kruisdragen zijn.
De eerste als je vanwege je geloof uitgestoten, vervolgd, gemarteld wordt.

De andere, als je weet dat de Heere je een kruis opgelegd heeft en dit dan moedig en zonder klagen dragen.
Dat kan van alles zijn, een ziekte, een handicap, eenzaamheid in je relatie, ongewilde kinderloosheid, homoseksuele gevoelens.
Hoe draag je dit? Hoe ga je ermee om t.o.v. de andere mensen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kruisdragen

Bericht door Arja »

Mara schreef:Wat ik tot voor een tijdje geleden me niet realiseerde is, dat er twee verschillende vormen van kruisdragen zijn.
De eerste als je vanwege je geloof uitgestoten, vervolgd, gemarteld wordt.

De andere, als je weet dat de Heere je een kruis opgelegd heeft en dit dan moedig en zonder klagen dragen.
Dat kan van alles zijn, een ziekte, een handicap, eenzaamheid in je relatie, ongewilde kinderloosheid, homoseksuele gevoelens.
Hoe draag je dit? Hoe ga je ermee om t.o.v. de andere mensen?
Inderdaad. Mooi antwoord. Ik moest er even studie naar doen. Dat eerste heb ik inderdaad ook genoemd (met het oog op situatie voor christenen in Nepal)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kruisdragen

Bericht door Arja »

Ik las ook nog dit:

Hoewel het volgen van Jezus niet noodzakelijkerwijs de werkelijke dood betekent, moeten we bereid zijn om te sterven of iets te lijden in plaats van Hem te verloochenen. Vaak is de verleiding subtiel. Voor de meesten van ons komt er een moment in ons leven dat we voor een keuze staan ​​- Jezus of "de troost van dit leven" - en welke we kiezen, spreekt boekdelen over onze liefde voor Hem.

Bron: Compelling Truth
Plaats reactie