Carnaval en Joden bespotten

Plaats reactie
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Susan »

LEES https://christenenvoorisrael.nl/2020/02 ... -de-joden/

Dit soort Carnaval vieren is onbekend voor me. Dat gedoe in Aalst staat dus niet op zichzelf. Gert-Jan Segers schreef op Twitter: "Hier om de hoek vieren ze ook carnaval en ik gun iedereen z’n feest. Maar in het Belgische Aalst is het ieder jaar een walgelijke vertoning van antisemitisme. Ook dit jaar weer. Misselijkmakend."

Gisteren legde iemand de link tussen carnaval, Joden als Gods oogappel en coranavirus. Dat het virus zich juist verspreidde onder degenen die carnaval vierden. Maar zo ver mag je niet gaan vind ik. Jezus haalt een streep door die gedachte in Lukas 13:1-5.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door John Galt »

Dus honderden Chinezen en Italianen worden gestraft voor wat er in een Vlaams stadje gebeurde?
Who is John Galt? :quoi
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Susan »

John Galt schreef:Dus honderden Chinezen en Italianen worden gestraft voor wat er in een Vlaams stadje gebeurde?
Ik denk het niet.

Wij worden toch ook niet gestraft omdat we Israël de kerkdeur uit gezondigd hebben?
Weggekeken hebben, eeuwen lang.
China staat ook rein tegenover God. Evenals Italië.
Tenminste ... als we in Christus verzoening gevonden hebben.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Terri »

"Maria bewaarde al deze dingen, overleggende die in haar hart....."
Het oordeel past ons niet, maar dat dit alles een ernstige oproep van de Heere is;
"Keer weder...."
Daar ben ik van overtuigd.
Misschien is dat het wel waarom het voor mij zo anders ligt dit keer.
Ik merk een droefheid in m'n hart, God is 'verbannen' uit Nederland ( zo mogelijk) en nu dit.
En ik zie niet uit naar massale kerkbezoeken of boetedagen, maar stilletjes een ieder thuis op z'n knieën....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Tiberius »

Susan schreef:Gisteren legde iemand de link tussen carnaval, Joden als Gods oogappel en coranavirus. Dat het virus zich juist verspreidde onder degenen die carnaval vierden. Maar zo ver mag je niet gaan vind ik. Jezus haalt een streep door die gedachte in Lukas 13:1-5.
Als je dat uit een bericht van mij concludeerde, is dat een misverstand.
Ik heb het sowieso niet over joden gehad en ook niet corona als straf op carnaval bestempeld. Dat zou inderdaad een absurde stelling zijn.

Wat ik wel gezegd heb, is dat het vieren van carnaval, waarbij de normale afstanden en remmingen minder in acht genomen worden, het virus extra kans gaf om zich te verspreiden.
Ik begreep dat de RIVM van de meeste coronapatiënten kon achterhalen hóé ze besmet waren geraakt, maar juist van de patiënten in Noord-Brabant niet.
Dat verbaast me voor carnavalvierders niet: velen weten nauwelijks meer waar ze in die dagen geweest zijn, laat staan met wie ze allemaal contact hebben gehad.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Mara »

Achteraf had het carnaval dus ook verboden moeten worden. Want daar zijn zoveel besmettingen geweest, zodat Brabant nu op slot gezet wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Carnaval en Joden bespotten

Bericht door Susan »

Tiberius schreef:
Susan schreef:Gisteren legde iemand de link tussen carnaval, Joden als Gods oogappel en coranavirus. Dat het virus zich juist verspreidde onder degenen die carnaval vierden. Maar zo ver mag je niet gaan vind ik. Jezus haalt een streep door die gedachte in Lukas 13:1-5.
Als je dat uit een bericht van mij concludeerde, is dat een misverstand.
Ik heb het sowieso niet over joden gehad en ook niet corona als straf op carnaval bestempeld. Dat zou inderdaad een absurde stelling zijn.
Het werd in mijn omgeving gesuggereerd. En ik ben het er ook niet mee eens. Zie mijn laatste zinnen (in dat bewuste bericht).
Plaats reactie