Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:
J.C. Philpot schreef:Het onderstaande artikel laat maar weer zien dat bijzondere scholen steeds minder op begrip vanuit de overheid kunnen rekenen:
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/wo ... -1.1623362

Wat een vreselijk onbeschofte handelswijze van de Onderwijsinspectie. Ik had ze als directeur onmiddelijk verwijderd uit de school.
Ik vind het een vreemd verhaal. De schoolleiders zeggen dat er min of meer onbetamelijke vragen zijn gesteld. De inspectie zegt van niet. De onderwijsassistent die erbij was, zit in Israël. En het artikel ademt meer verontwaardiging dan waarheidsvinding uit.
Naar mijn interpretatie neemt Steef de Bruijn vandaag ferm afstand van het tendentieuze artikel van vorige week in de krant van vandaag. Best bijzonder.
Reformatorische scholen moeten glasheldere en haarscherpe Bijbelse lijnen trekken rond huwelijk, seksualiteit. Ze moeten pal staan voor de verschillen tussen man en vrouw en die onderstrepen, zowel in kledingvoorschriften als in de les. Maar alleen als die vrijheid ontnomen wordt, past protest. Het is beter dáárvoor in de gevangenis te belanden dan vanwege het gooien van stenen.
Plaats reactie