Persoonlijke terugblik op prediking 2019

Terugblik Prediking 2019

1. Meermalen mocht ik tijdens de prediking tot de Heere Jezus komen
22
22%
2. God is mij dit jaar te sterk geworden
0
Geen stemmen
3. Er was in 2019 een paar kerkdiensten die ik nooit meer vergeten zal, namelijk ...
16
16%
4. Ik zit niet onder een Bijbelse prediking. Moeilijk.
6
6%
5. God sprak tot me door andere diensten dan in mijn gemeente.
10
10%
6. Dit jaar voor belijdenis mogen doen
2
2%
7. Ik nam deel aan het Heilig Avondmaal
17
17%
8. Ernstige preken gehoord die me geregeld aanspraken. Echter geen doorbraak.
13
13%
9. Ik vergeet de preken zo gauw.
6
6%
10. Ik ging het jaar onbekeerd in en ik ga het jaar onbekeerd weer uit
7
7%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prediking 2019

Bericht door Zeeuw »

On topic: in de prediking in 2019 veel verbroken momenten mogen kennen. Waarin een goede God iedere keer weer liet zien hoe goed hij is voor een zondaar die maar blijft weglopen. Ook zo moe van mezelf wat betreft dat laatste. Wat is een mens toch en hoe vergelden we genade met zonde. 4 keer het Heilig Avondmaal mogen meemaken. 2 keer heel ruim en open. 2 keer wat meer bedekt. Veel gebeurt dit jaar. Veel preken mogen horen van veel verschillende dominees. Terugkijkend heeft de Heere zo veel gezorgd. Dankbaar in de wederwaardigheden.
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Prediking 2019

Bericht door Susan »

Zeeuw schreef:Hoop off topic nog.

On topic: in de prediking in 2019 veel verbroken momenten mogen kennen. Waarin een goede God iedere keer weer liet zien hoe goed hij is voor een zondaar die maar blijft weglopen. Ook zo moe van mezelf wat betreft dat laatste. Wat is een mens toch en hoe vergelden we genade met zonde. 4 keer het Heilig Avondmaal mogen meemaken. 2 keer heel ruim en open. 2 keer wat meer bedekt. Veel gebeurt dit jaar. Veel preken mogen horen van veel verschillende dominees. Terugkijkend heeft de Heere zo veel gezorgd. Dankbaar in de wederwaardigheden.
@Zeeuw, jouw stukje ervaar ik als een oase.

Barmhartig en genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid.
Hij zal niet altoos twisten, noch eeuwiglijk den toorn behouden.
Hij doet ons niet naar onze zonden, en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden.
Want zo hoog de hemel is boven de aarde, is Zijn goedertierenheid geweldig over degenen, die Hem vrezen.
Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen.
Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prediking 2019

Bericht door Zita »

Zita schreef:Ontopic, aub! Offtopic wordt geknipt.
!!! Offtopic is geknipt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prediking 2019

Bericht door Zita »

Zita schreef:
Zita schreef:Ontopic, aub! Offtopic wordt geknipt.
!!! Offtopic is geknipt.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prediking 2019

Bericht door Zeeuw »

Mensen, is het nu echt zo moeilijk iets te schrijven over wat de prediking in 2019 voor je betekende? Zonder naar een ander te kijken?

Als de Heere je zoveel keren Zijn Woord liet verkondigen, dan is het toch heel goed de balans op te maken. Hij komt er eens op terug.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prediking 2019

Bericht door -DIA- »

Ik meende dat ik hier een Bijbelse onderbouwing had geschreven over wat de mens in zijn activisme in feite is. Ik had naar ik dacht, verwezen naar de diepe val van de mens, waardoor hij niet meer tot Jezus wil vluchten. Hoe het voorstellen van deze weg een remonstrantse grond heeft. De remonstranten stelden immers dat God van de mens niet wat zou vragen wat hij niet meer kan? Ik had dat vervolgens onderbouwd met Schriftplaatsen. Ik zie dat het weg is? Hoe kan dat? Wat ik dan toch ergens fout? Ik had meen ik verwezen naar Johannes 6, waar de Heere Jezus eerst bewonderd werd door Zijn aangename woorden, en veel discipelen Hem volgden. Dan lezen we verder welk volgen dit was. Ik dacht dat dit een heldere omschrijving was?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Prediking 2019

Bericht door samanthi »

Ik ben verschillende keren geraakt door de prediking, dan werd de Heere Jezus dierbaar, dan werd ik gewezen op wie ik was, ik mocht avondmaal vieren en zo de dood van de Heere verkondigen totdat Hij komt.
De Heere heeft mij uitgered in een heel moeilijk moment. Daar kan ik niet in details over vertellen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prediking 2019

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Ik meende dat ik hier een Bijbelse onderbouwing had geschreven over wat de mens in zijn activisme in feite is. Ik had naar ik dacht, verwezen naar de diepe val van de mens, waardoor hij niet meer tot Jezus wil vluchten. Hoe het voorstellen van deze weg een remonstrantse grond heeft. De remonstranten stelden immers dat God van de mens niet wat zou vragen wat hij niet meer kan? Ik had dat vervolgens onderbouwd met Schriftplaatsen. Ik zie dat het weg is? Hoe kan dat? Wat ik dan toch ergens fout? Ik had meen ik verwezen naar Johannes 6, waar de Heere Jezus eerst bewonderd werd door Zijn aangename woorden, en veel discipelen Hem volgden. Dan lezen we verder welk volgen dit was. Ik dacht dat dit een heldere omschrijving was?
Dit topic gaat over wat de prediking in 2019 voor je gedaan heeft. Niet wat de mens in feite is etc. De persoonlijke en heldere vraag 'wat heeft de prediking in 2019 voor DIA gedaan?'.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 03 jan 2020, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prediking 2019

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:Ik ben verschillende keren geraakt door de prediking, dan werd de Heere Jezus dierbaar, dan werd ik gewezen op wie ik was, ik mocht avondmaal vieren en zo de dood van de Heere verkondigen totdat Hij komt.
De Heere heeft mij uitgered in een heel moeilijk moment. Daar kan ik niet in details over vertellen.
Mooi Samanthi. Wat is de Heere trouw in moeilijke momenten. Al zien we, als ik voor mezelf spreek, dat vaak pas later.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prediking 2019

Bericht door -DIA- »

Het ging hier toch over de prediking? Uitreddingen zijn heel groot vanzelf, maar dat is naar mijn gedachte hier wat off topic.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prediking 2019

Bericht door Zeeuw »

Susan schreef:Een Poll om dingen te delen. Terugblik. De prediking neemt zo'n grote plaats in.

Wat hebben we met Zijn Woord gedaan?
Dit was de vraag DIA. Niet een vraag naar algemene waarheden, maar zeer persoonlijk.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Prediking 2019

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
samanthi schreef:Ik ben verschillende keren geraakt door de prediking, dan werd de Heere Jezus dierbaar, dan werd ik gewezen op wie ik was, ik mocht avondmaal vieren en zo de dood van de Heere verkondigen totdat Hij komt.
De Heere heeft mij uitgered in een heel moeilijk moment. Daar kan ik niet in details over vertellen.
Mooi Samanthi. Wat is de Heere trouw in moeilijke momenten. Al zien we, als ik voor mezelf spreek, dat vaak pas later.
Dat is zeker waar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Prediking 2019

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Het ging hier toch over de prediking? Uitreddingen zijn heel groot vanzelf, maar dat is naar mijn gedachte hier wat off topic.
Een uitredding dmv de prediking.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Prediking 2019

Bericht door Zonnebloem »

Gij, God des aanziens! want zij zeide: Heb ik ook hier gezien naar Dien, Die mij aanziet?

Dat zegt Hagar bij de put, nadat de HEERE haar ontmoette. Als ik aan de prediking denk dan denk ik aan bovengenoemde tekst. Wat een wonder dat Hij doden levend maakt, het verlorene zoekt, het gebrokene heelt. Omziet naar mensen die Hem vergeten.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Prediking 2019

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Ik meende dat ik hier een Bijbelse onderbouwing had geschreven over wat de mens in zijn activisme in feite is. Ik had naar ik dacht, verwezen naar de diepe val van de mens, waardoor hij niet meer tot Jezus wil vluchten. Hoe het voorstellen van deze weg een remonstrantse grond heeft. De remonstranten stelden immers dat God van de mens niet wat zou vragen wat hij niet meer kan? Ik had dat vervolgens onderbouwd met Schriftplaatsen. Ik zie dat het weg is? Hoe kan dat? Wat ik dan toch ergens fout? Ik had meen ik verwezen naar Johannes 6, waar de Heere Jezus eerst bewonderd werd door Zijn aangename woorden, en veel discipelen Hem volgden. Dan lezen we verder welk volgen dit was. Ik dacht dat dit een heldere omschrijving was?
Dat viel mij ook op. Het was een lezenswaardig stuk, gefundeerd met Bijbelse bewijzen als weerlegging tegen een aantal bedenkelijke posts.
Plaats reactie