Revivals

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Revivals

Bericht door helma »

Ah, dat stukje van ds Procee had ik ook bewaard!
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Revivals

Bericht door Susan »

Herman schreef:
ds G.R. Procee schreef:Zou het niet nodig zijn dat wij op onze kerkelijke bijeenkomsten bidden om verootmoediging en schuldbesef? Behoren wij niet te smeken om de uitgieting van Gods Geest? Laten we dat doen op onze kerkenraadsvergaderingen, op onze verenigingen, op classicale en synodale vergaderingen. Laten wij bidden, in gezinsverband en samen met vrienden, om de uitstorting van Gods Heilige Geest op onze gemeenten, gezinnen en door heel ons land.
De hele tekst vind je hier: https://www.rd.nl/opinie/weerwoord-het- ... -1.1615702

Wij moeten onze schuld zien en belijden, staat er.
Welke schuld? Hoe vullen jullie dat in?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Revivals

Bericht door Herman »

Susan schreef:Wij moeten onze schuld zien en belijden, staat er.
Welke schuld? Hoe vullen jullie dat in?
Schuld is het gevolg van onze ongehoorzaamheid aan God in alle facetten van het leven.

Verootmoediging is dit in het gebed voor God neerleggen en jezelf onwaardig achten toch om Gods genade te mogen smeken.

Er kunnen ongetwijfeld betere en uitgebreidere zaken genoemd worden. Maar dit komt zo in me op.
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Revivals

Bericht door Susan »

Herman schreef:
Susan schreef:Wij moeten onze schuld zien en belijden, staat er.
Welke schuld? Hoe vullen jullie dat in?
Schuld is het gevolg van onze ongehoorzaamheid aan God in alle facetten van het leven.

Verootmoediging is dit in het gebed voor God neerleggen en jezelf onwaardig achten toch om Gods genade te mogen smeken.

Er kunnen ongetwijfeld betere en uitgebreidere zaken genoemd worden. Maar dit komt zo in me op.
Dus niet gemeenschappelijk als kerk maar meer persoonlijk, bedoel je?
Plaats reactie