Dankzegging en Gods grootheid

Plaats reactie
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Boertje »

Ik begin eens een nieuw draadje wat volgens mij er niet is. Iedereen kan er op aanhaken als hij dit wil. Met dit draadje wil samen met jullie ik de Heere verder groot maken en dankzeggen voor iets wat je overkomen is. Ik weet zeker dat ieder wel iets in zijn leven meemaakt waarin de grootheid van de Heere tot uitdrukking komt. Of zoals het zo mooi in de Bijbel staat, al je haren op je hoofd zijn geteld.

Ik zal zelf beginnen. Twee jaar terug kreeg ik een CI, dat is een implementaat in je hoofd als je erg slechthorend bent. Ik was bezig met een proces van opnieuw een serie gehoorapparaten links en rechts, toen de Heere dit echt nadrukkelijk (dat is een verhaal op zich) op mijn weg bracht. De kerkdienst voor mijn operatie werd er door de gemeente voor mij gebeden. Ik ervoer een enorme kalmte op de dagen voor en op de operatiedag zelf. De operatie zelf is wonderbaarlijk en bovengemiddeld geslaagd. Er worden 17 elektroden met mijn slakkenhuis verbonden en allen doen ze het, dat komt niet zo vaak voor. En nu komt het. Mijn gehoor is links van 4% naar 85% gegaan. Sinds een paar maanden ben ik zelfs weer aan het bellen. En de progressie is er nog steeds. Kijk dit vind ik iets zo wonderlijks en zo mooi dat de Heere dit op mijn weg heeft gebracht. En dan alles wat er rondom heen gebeurde. In dit geheel zie ik zo duidelijk Gods hand. Alleen Hij kan dit. Een mens is slechts zijn instrument.
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door DDD »

Fijn om te lezen. Er was ooit een gebedsdraadje, maar dankstof is ook belangrijk. Dank voor het delen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Arja »

Wat een wonder. Dank je wel voor dit "draadje".
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door TSC »

De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Arja »

TSC schreef:De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Dank voor mooie les. Lukt dat een beetje?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Zeeuw »

TSC schreef:De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Mooi TSC! Wat is leven uit het Geloof mooi, maar ook zo moeilijk he. Zoals een broeder van me vaak zegt: 'we werken zo graag bij de Gamma'.
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door TSC »

Arja schreef:
TSC schreef:De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Dank voor mooie les. Lukt dat een beetje?
Het lukt me helaas veel te weinig, zo vaak gebeurd het dat ik wolken voor de zon voel komen die de warmte wegnemen en mij het weer koud laten worden. En heel af en toe als ik dan tussen de wolken de zon weer zie schijnen realiseer ik me dat die wolken niets afdoen van de kracht van de zon. Hoe ik de zon ervaar verandert de zon echter niet.
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door TSC »

Zeeuw schreef:
TSC schreef:De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Mooi TSC! Wat is leven uit het Geloof mooi, maar ook zo moeilijk he. Zoals een broeder van me vaak zegt: 'we werken zo graag bij de Gamma'.
Inderdaad is het moeilijk. Hier nog zo'n Gamma bouwer. In mijn hoofd zie ik het perfecte plaatje wel voor me, weet ik welke stappen ik moet doen en welke materialen ik nodig heb. Maar na een tijdje werken moet ik er steeds weer achterkomen dat ik altijd weer veel te hooggespannen verwachtingen van mezelf heb. Twee linkerhanden, onhandig, onbekwaam tot enig goed. Dan is de enige oplossing telkens weer om hulp in te roepen, Zijn rechterhand, vol sterkt' en ere, Zijn heilig arm wrocht heil na leed.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Zeeuw »

TSC schreef:
Zeeuw schreef:
TSC schreef:De zon schijnt weer. Wat is het voor mij nodig om dan mijn ogen naar boven te slaan en daar op te zien. Weten dat de zon warmte geeft, maar het ook mogen voelen en ervaren. En op het moment dat mijn ogen naar boven zijn gericht mag en moet ik afzien van mezelf en van alle ellende en zorgen dichtbij en ver weg.
Mooi TSC! Wat is leven uit het Geloof mooi, maar ook zo moeilijk he. Zoals een broeder van me vaak zegt: 'we werken zo graag bij de Gamma'.
Inderdaad is het moeilijk. Hier nog zo'n Gamma bouwer. In mijn hoofd zie ik het perfecte plaatje wel voor me, weet ik welke stappen ik moet doen en welke materialen ik nodig heb. Maar na een tijdje werken moet ik er steeds weer achterkomen dat ik altijd weer veel te hooggespannen verwachtingen van mezelf heb. Twee linkerhanden, onhandig, onbekwaam tot enig goed. Dan is de enige oplossing telkens weer om hulp in te roepen, Zijn rechterhand, vol sterkt' en ere, Zijn heilig arm wrocht heil na leed.
Dan is het iedere keer weer zo een wonder hoeveel geduld de Heere met ons heeft. Hij geeft echt heel mild en verwijt niet.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door -DIA- »

Bij nader inzien toch maar weer verwijderd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:Bij nader inzien toch maar weer verwijderd.
Ik was net aan het reageren. Wat een wonder dat je nog leeft.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Desiree »

Nou.. inderdaad... ik zat te denken aan die psalm.. en mijn hart wat mij moogt treffen.. tot de God mijns levens heffen.

Dat wil ik met een zekere schroom toch even posten.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Dankzegging en Gods grootheid

Bericht door Arja »

Desiree schreef:Nou.. inderdaad... ik zat te denken aan die psalm.. en mijn hart wat mij moogt treffen.. tot de God mijns levens heffen.

Dat wil ik met een zekere schroom toch even posten.
Mooi (ook in combinatie met jouw onderschrift)
Plaats reactie