Korte citaten en spreuken

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Beter duizendmaal twijfelen (aan jezelf) dan je eenmaal voor eeuwig bedriegen:
Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen. Ik de HEEERE ken en doorgrond het hart en Ik proef de nieren.

Citaat van -DIA- uit een oud topic op refoforum

(Ter verduidelijking: ik neem het niet op voor de twijfel. Maar juist voor de zekerheid.)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. R. Erskine schreef:De aanbiedingen van Christus vermogen niets op een zondaar, voordat een zondaar eerst overtuigd is van zijn zonde en ellende. Christus wroette in het bestaan van die [Samaritaanse] vrouw en zij had geen kennis aan Christus. Want zij wist dat Hij Profeet was, niet meer dan de andere profeten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door samanthi »

1 Korintiërs 1

18 Want het woord des kruises is wel dengenen, die verloren gaan, dwaasheid; maar ons, die behouden worden, is het een kracht Gods;
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

William Hendrickson schreef:As king, having by his death, resurrection, and ascension achieved and displayed his triumph over his enemies, he now holds in his hands the reins of the universe, and rules all things in the interest of his church (Eph. 1:22-23).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. D.Th. Keck schreef:Er is een geloof dat zichzelf kan redden, maar het ware geloof heeft voor ieder stapje de Heere nodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. T. Manton schreef:Heresies revolve as fashions, and in the course of a few years antiquated errors revive again, and that by their means who did not so much as know them by name.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Herman »

Benedictus van Nursia schreef: De eerste trap van nederigheid is gehoorzaamheid zonder dralen.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Susanna »

"Gods liefde is een oefening van zijn goedheid jegens individuele zondaars."
J.I. Packer
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Het is beter onrecht te lijden dan onrecht te doen.
(levensmotto van mijn beproefde moeder)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Christenen kunnen vertrouwen hebben in hun groei in heiliging en eeuwige zekerheid, omdat ze vertrouwen hebben in de God die het belooft. John Owen
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Lilian1975 »

Wanneer ik een huis binnenga en een mens ernstig maak omtrent zijn ziel, hem overtuig dat hij een nieuwe geboorte nodig heeft, dan begint hij het zelf te doen. Als hij daarin tekort schiet, begint hij het zich waardig te maken. Hij probeert zich Gode aan te bevelen maar ziehier; God doet het vanwege Zijn overvloedige genade, niet vanwege enige goedheid in hem. Let eens op het beklag van de eigen worstelingen zalig te worden: de rijke jongeling ging bedroefd weg.

McCheyne
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Lilian1975 »


Maar Sion zegt: De HEERE heeft mij verlaten …

Hoor naar Mij, huis van Jakob, en alle overgeblevenen van het huis van Israël, die door Mij in het lichaam worden gedragen en bij Mij in de baarmoeder [utero] liggen.
JESAJA 46:3 (weergave DB 1545)

(...) "Dit is een bovenmate lieflijk beeld, dat de Heere hier gebruikt: dat zij door Hem in het lichaam worden gedragen, en dat Hij de Moeder is, Die ze draagt als een teer kind [foetum] in de baarmoeder [utero]. God prijst hier wel bijzonder Zijn goede gezindheid voor vermoeiden en beladenen aan (zie Mattheüs 11:28); Hij is geen onderdrukker, geen pijniger (hoewel het zich zó laat aanzien) – maar Hij is als een moeder, die grote zorg heeft voor het kind [foetum] dat zij in haar schoot [utero] draagt, zodat ze oppast voor alles wat het kind kwaad zou kunnen doen.

Ook herinnert Hij ons er aan, wat we zijn en moeten zijn. Namelijk een kind, en wel als een kind dat in de baarmoeder besloten ligt, dat niets ziet, dat niets ondervindt, en over niets bezorgd is – maar alle zorgen voor rekening van de moeder laat – en hoewel het kamertje nauw is, dan is het toch zacht en veilig.

Eerst zal Ik je in de baarmoeder dragen (belooft Hij in onze tekst), totdat je genoeg ontwikkeld bent om geboren te worden. Maar na je geboorte, zal Ik je nóg altijd dragen, en ook als je volwassen bent geworden.

Zó draagt een moeder eerst de vrucht in haar baarmoeder, dan de zuigeling op haar schoot en later draagt zij het kind op haar rug. Zo worden wij – die genade bij God hebben – ook altijd gedragen. Dit zijn echter woorden van geloof. Wanneer je de dingen uitwendig beziet, dan schijnen wij verworpen te zijn."
[Vorlesung über Jesaia 1527-29 – Scholia 1532/34, WA 25, 295, 17 – 296, 2 (W(2) 6, 556 ff)]
Luther citaten.nl
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Geen citaten uit een boek, maar titels van boeken deze keer:
L.G.C. Ledeboer, 's Heeren wegen gehouden met een alles verbeurd hebbend zondaar
Bunyan, John, Genade overvloeiende voor den voornaamste der zondaren


Soms is een titel van een boek al zo rijk, en het overdenken en bemediteren waard.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Geen citaten uit een boek, maar titels van boeken deze keer:
L.G.C. Ledeboer, 's Heeren wegen gehouden met een alles verbeurd hebbend zondaar
Bunyan, John, Genade overvloeiende voor den voornaamste der zondaren


Soms is een titel van een boek al zo rijk, en het overdenken en bemediteren waard.
Dit zijn echt een mooie boekjes. Ik heb ze ook.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. M. van Kooten schreef:De kerk is drukker met de fysieke gezondheid dan met de geestelijke.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie