Korte citaten en spreuken

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Charles »

Afbeelding
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bertiel »

ik heb een bijbel op mijn mobiel...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Charles »

Ik ook, maar die check ik minder vaak dan whatsapp. :hum
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb deze week een aantal avonden mijn mobiel boven laten liggen. Als ik wat op mijn mobiel moest checken liep ik naar boven om dat te doen, en liep ik vervolgens weer zonder mobiel naar beneden.

Ik moet zeggen dat me dat goed beviel. Ik heb meer gelezen, en ging ontspannener naar bed. Smaakt naar meer.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Charles »

Goeie tip!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Uit de Catechismus van Geneve vraag en antwoord 363 woorden van Calvijn:

Hoe zou met moeten oordelen over iemand die geen deel wenst te nemen aan het Heilig Avondmaal?
Men zou hem niet voor een christen mogen houden. Want door zó te doen weigert hij te belijden en verloochend hij als het ware zwijgend Jezus Christus.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. W. Gurnall schreef:Many among us, I think, would be content if there were such a law, that might tie up minister's mouths from scaring them with their sins, and the miseries that attend their unreconciled state. The most are more careful to run from the discourse of their misery, than to get out of the danger of it; are more offended with the talk of hell, than troubled for that sinful state that shall bring them thither.
Ds. W. Gurnall schreef:Velen onder ons zouden, denk ik, tevreden zijn als er zo'n wet zou zijn, die de mond van de predikant zou kunnen beletten hen bang te maken met hun zonden en de ellende die hun onverzoende staat met zich meebrengt. De meesten zijn sneller om te vluchten voor het benoemen van hun ellende, dan om aan het gevaar ervan te ontsnappen; zijn meer beledigd door het gepraat over de hel, dan verontrust over die zondige toestand die hen daarheen zal brengen.
Bron: De christen in volledige wapenrusting
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Charles »

Mooi. Ben dat boek momenteel aan het lezen. In het engels dus dat gaat niet zo snel. Moet best wel veel woorden opzoeken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. A. Dent schreef:O sinners consider, when you are sinning, you are dancing about the mouth of hell, if the Lord should but snap in sunder the slender thread of your lives, you would presently fall into hell. Men think the pleasures of sin very sweet, the Lord knows they are bitterness in the latter end.
Bron: Arthur Dent, The Plain Man’s Plain Path-way
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. H. Bonar schreef:God houdt élke hoorder van het Evangelie schuldig aan het vergieten van het bloed van Christus, totdat hij zich tégen die misdaad verklaart, er tegen protesteert en de Gekruisigde als zijn Zaligmaker en Heere erkent.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door KDD »

Dr. RC Sproul schreef:De moment dat een regering zich onafhankelijk van God verklaart, is ze gedemoniseerd geworden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Herman »

Pleiten doe je altijd voor een schuldige - prof. Baars over 'pleiten op de beloften'.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:ik heb een bijbel op mijn mobiel...
Ik in mijn binnenzak. En als mij jas gewassen is voel ik direct dat de bijbel er niet meer in zit.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef:Afbeelding
Als het maar wel SV! Anders gaat het vast niet op.

:jongle
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Charles »

'Wie altijd het beste hoopt, wordt oud, door het leven bedrogen.
Wie altijd op het slechtste is voorbereid, wordt vroeg oud.
Maar wie gelooft bewaart een eeuwige jeugd.'

Johannes de Silentio (Søren Kierkegaard), Vrees en beven, 1843
Plaats reactie