Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Tradition is the living faith of the dead, traditionalism is the dead faith of the living. . . . It is traditionalism that gives tradition such a bad name.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Het 'afhaken van de Biblebelt' heeft volgens de hoofdredacteur (van het RD) alles te maken met 'de assimilatie van christenen met de samenleving. De tijdgeest is doorgedrongen in de christelijke gezinnen.'
De Bruijn noemt als voorbeeld de gezagscrisis. 'Een steeds groter deel van de Biblebelt wantrouwt instituten, zoals het KNMI en het RIVM, de overheid en de wetenschappers'.

Zie verder het volledige artikel:
https://www.rd.nl/artikel/1000094-broei ... f-te-haken
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Sommige predikanten zweven graag in de hoogte, zoals de adelaar, en vliegen boven het begripsvermogen van de mensen uit, en proberen eerder vereerd dan begrepen te worden. Ministers moeten sterren zijn die licht geven, geen wolken die de waarheid verduisteren. Het is wreed voor de zielen als wij eenvoudige dingen moeilijk gaan maken; daar maken velen zich in onze tijd schuldig aan, die de kansel alleen op gaan om in knopen te verstrikken.

Thomas Watson
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Every Christian should be both conservative and radical; conservative in preserving the faith and radical in applying it.

Ds. J. Stott
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Een hond blaft wanneer zijn meester aangevallen wordt. Ik zou een lafaard zijn als ik zag dat Gods waarheid werd aangevallen, en ik zou zwijgen.

Ds. J. Calvijn
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

False doctrine cries the loudest about unity. Listen carefully when you hear the cry for unity, because it may be the cover of false doctrine encroaching.

Ds. J. MacArthur

Vertaling:
Valse leer roept het hardst om eenheid. Luister aandachtig wanneer u de roep om eenheid hoort, want het kan de dekmantel zijn van oprukkende valse doctrines.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Als je van het Evangelie overneemt wat je bevalt, dan geloof je meer aan jezelf dan aan het Evangelie.
~Augustinus~
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Wie nooit gehuild heeft, heeft geen mooie ogen, zei iemand gisteren tegen me. Ze vond het zelf tegeltjeswijsheid, maar ik vond het wel mooi. En lief :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Een hond blaft wanneer zijn meester aangevallen wordt. Ik zou een lafaard zijn als ik zag dat Gods waarheid werd aangevallen, en ik zou zwijgen.

Ds. J. Calvijn
In het verpleeghuis werd veel gevloekt, en ik zweeg dan, Soms wordt het alleen maar erger als je er iets van zegt. En soms kon ik het gewoon niet. Deed ik mijn handen tegen mijn oren om het niet te horen. Bang voor de vloekers van binnen. Want die zaten bij mij ook :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mannetje »

We raken de waarheid (...) niet kwijt doordat wij haar onderwijzen, maar door te twisten en te discussiëren.

Maarten Luther

(Ik heb dit citaat eerder gedeeld, maar ik las het van de week weer en dacht dat het wel mooi kon zijn om in herinnering te roepen)
-
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door KDD »

een dwaas kan soms meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Ik ben mijn werk niet beu en ook ben ik de wereld niet beu. Maar als Christus mij naar huis roept, zal ik met blijdschap gaan. - Adoniram Judson 🙏🌍
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Het wonder van Goede Vrijdag en Pasen brachten de eerste Christenen bij elkaar. Eensgezind, volhardend in het gebed. Blijkbaar is dat vandaag de dag minder vanzelfsprekend. Zo'n ontwikkeling kun je schouder ophalend accepteren, maar je kunt ook heel bewust een andere keuze maken en aanwezig zijn.

Oproep in kerkblad Voetius om aanwezig te zijn in de kerkdiensten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef: 11 jan 2023, 10:09 We raken de waarheid (...) niet kwijt doordat wij haar onderwijzen, maar door te twisten en te discussiëren.

Maarten Luther

(Ik heb dit citaat eerder gedeeld, maar ik las het van de week weer en dacht dat het wel mooi kon zijn om in herinnering te roepen)
Deze zou ik, vanwege de diepe waarheid, nog eens willen quoten.
Ik denk soms dat wat er over is van de eens nog zo vaste reformatorische zuil, verzinkt in een soort van populisme met een christelijk randje.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 11 jan 2023, 10:09 We raken de waarheid (...) niet kwijt doordat wij haar onderwijzen, maar door te twisten en te discussiëren.

Maarten Luther

(Ik heb dit citaat eerder gedeeld, maar ik las het van de week weer en dacht dat het wel mooi kon zijn om in herinnering te roepen)
Ben je ook geabonneerd op een 'bepaalde' mailservice, waardoor je elke dag een citaat van Luther in je mailbox ontvangt?
Plaats reactie