Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Maarten Luther schreef:Altijd wanneer ik 's avonds naar bed ga wacht satan mij op en tracht me te bedwelmen met een lijst van zonden. Ik zei: 'Ach Sint Satan bid toch voor mij. Zelf hebt u natuurlijk nog nooit iets fout gedaan. U alleen bent heilig.
Bron: een nieuwsbrief
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Allart Pierson, nadat hij zijn predikantschap opgaf, over de reveil-mensen schreef:Uw godsdienst is mij vreemd. Jullie doen niet mee met de mode van de laatste tijd. Maar jullie zijn als kinderen in de hoek van de kamer spelend met hun speelgoed. Wachtend tot Vader binnenkomt en hen aan Zijn hart zal sluiten"
Bron: Immanuel (blad van St. Messiasbelijdende Joden)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Treuren de paden der liefde niet, omdat er zo weinigen zijn die er in wandelen? John Owen (1616 – 1683)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Genade is een wonderlijk ding; het neemt alles weg wat in de weg staat,
en brengt tevens alles mee wat de Weg is

ds. Joh. van der Poel
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Richard Baxter schreef:Scripture tells us that the state of an unconverted man is this: he sees no great felicity in the love and communion of God in the life to come, which may draw his heart thither from this present world; but he lives to his carnal self, or to the flesh; and the main bent of his life is, that it may go well with him on earth; and that religion which he has is but a little by the by, lest he should be damned when he can keep the world no longer; so that the world and the flesh are highest in his esteem, and nearest to his heart, and God and glory stand below them, and all their service of God is but a giving him that which the world and flesh can spare. This is the case of every unconverted man; and all who are in this case are in a state of misery.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Christen
Berichten: 770
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Christen »

Mara schreef:Genade is een wonderlijk ding; het neemt alles weg wat in de weg staat,
en brengt tevens alles mee wat de Weg is

ds. Joh. van der Poel
Mooi, ook je onderschrift.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door John Galt »

J.C. Philpot schreef:
Maarten Luther schreef:Altijd wanneer ik 's avonds naar bed ga wacht satan mij op en tracht me te bedwelmen met een lijst van zonden. Ik zei: 'Ach Sint Satan bid toch voor mij. Zelf hebt u natuurlijk nog nooit iets fout gedaan. U alleen bent heilig.
Bron: een nieuwsbrief
Typisch Luther!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

I Can Pray Heartily for the President and Still Hold Him Accountable.
Bron: Christianity Today

Zo mogen wij ook van harte bidden voor onze leiders, ook al zijn we het niet met hen eens (1 Timotheüs 2:1-2).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door John Galt »

Amen!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. H. Bonar schreef:Niet de kracht van het geloof maar de volmaaktheid van het offer verlost; een zwak geloof, een verduisterd oog en de bevende hand kunnen de kracht van ons brandoffer niet veranderen.
Bron: een nieuwsbrief
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Valcke »

"De siddering des mensen legt een strik; maar die op den HEERE vertrouwt, zal in een hoog vertrek gesteld worden." (Spr. 29:25)

Bijbeltekst gisteren op website HHG Staphorst (volgens vooraf bepaald rooster)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Uit een IN MEMORIAM bij het overlijden van ds. Joh. Van der Poel, door ds. G.S.A. de Knegt:

Ds. van der Poel was in zijn leven als een legendarische figuur. Wie hem ontmoette in zijn lange, zwarte preekjas, wist direct dat hij met een predikant te doen had. Hij had een geheel eigen stijl. Op een boeiende wijze wist hij jong en oud bij de prediking te betrekken. Op geen enkele manier kon men hem vergelijken met één van de predikanten van zijn eigen kerk of die van andere kerken. Hij sprak de taal van het eenvoudige volk, maar dan toch op die wijze, dat zij die veel meer onderwijs hadden genoten dan hij, en die zelfs academisch gevormd waren, met graagte naar hem luisterden. De beelden die hij in de preidking gebruikte, waren aan het leven ontleend. Zijn gezegdes waren zeer kernachtig, soms ook wel op het scherpst van de snede, zodat hij niet altijd door een ieder werd verstaan. Misschien zouden wij bepaalde dingen anders zeggen. De overleden predikant kon echter niet anders. Zoals de man was, zo waren ook zijn preken. Hij had in bijna alle kerken zijn vrienden. Hij was ondanks zijn zwakke gezondheid ’s ochtends reeds zeer vroeg op zijn kamer waar hij de werken van de oudvaders las. Met hem is een man van grote betekenis voor zijn kerk weggevallen. Ook een uniek man. Een man voor wie wij grote achting hebben gehad en zullen blijven houden.

Ik kwam dit tegen toen ik op zoek was naar de oorsprong van het bekende gezegde "Als Mijn volk zich schuldig zal kennen, dan zal Ik aan Mijn Verbond gedenken".
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Valcke »

-DIA- schreef:...toen ik op zoek was naar de oorsprong van het bekende gezegde "Als Mijn volk zich schuldig zal kennen, dan zal Ik aan Mijn Verbond gedenken".
Dat is ontleend aan Leviticus 26.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Valcke schreef:
-DIA- schreef:...toen ik op zoek was naar de oorsprong van het bekende gezegde "Als Mijn volk zich schuldig zal kennen, dan zal Ik aan Mijn Verbond gedenken".
Dat is ontleend aan Leviticus 26.
Dat had ik ook gevonden. En als u de link naar mijn berichten van 2006 leest blijkt dat ik daar toen blijkbaar ook naar zocht. Waarop ik via Tiberius werd gewezen op Leviticus 26.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Vervolgde »

Vele mannen en vrouwen komen tot aan het kruis toe en daar begraven zij al hun besluiten. Het kruis is de begraafplaats van vele geloften en beloften.

R. Erskine
Plaats reactie