Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Marck »

Een mens is onwilliger om zijn eigengerechtigheid los te laten dan om zijn zonden los te laten. Hoe waar dit is, zie je in de massale verwerping van het Evangelie door de Joden. Wie echter zichzelf leert kennen (door de Heilige Geest), komt echter niet boven hen uit.

Stephan Charnock.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door John Galt »

Echte nederigheid is niet minder gaan denken over jezelf; het is minder denken aan jezelf.
-- C.S. Lewis
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door John Galt »

Als je een wijnstok ziet, groeien de ranken alle kanten op. Maar op één plek komen ze heel dicht bij elkaar: bij de wijnstok. Hoe dichter we bij Christus leven, hoe dichter komen we als gelovigen bij elkaar.
- Mgr Jan Liesen, bisschop van Breda
Who is John Galt? :quoi
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Christen »

John Galt schreef:Als je een wijnstok ziet, groeien de ranken alle kanten op. Maar op één plek komen ze heel dicht bij elkaar: bij de wijnstok. Hoe dichter we bij Christus leven, hoe dichter komen we als gelovigen bij elkaar.
- Mgr Jan Liesen, bisschop van Breda
Mooi! Ja.. verlangen naar het grote Avondmaal. De moordenaar weer helemaal zuiver en schoon en blij opkijkend naar de Heere Jezus...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Soms betrap ik mezelf op een vreemde gedachte. Als ik mijn straat in fiets, denk ik wel eens: ‘vanavond kan daar voor mijn huis de auto van de begrafenisondernemer staan.’

Bij nader inzien is die gedachte eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Vreemder is dat we ons nauwelijks met de dood lijken bezig te houden. Wie in de kracht van zijn leven is en met zijn eigen familieleden eens rustig wil praten over zijn eigen overlijden, krijgt vragende blikken. Als christenen zouden we dat juist heel eerlijk onder ogen moeten kunnen zien. Niet voorbereid zijn op de dood is één van de grootste fouten in het leven. Als pastor krijg ik regelmatig te maken met de tragische gevolgen daarvan. Gevolgen op allerlei niveaus: van het allerbelangrijkste, ons eeuwig welzijn, tot het praktische niveau van alledaagse dingen waar nabestaanden tegenaan lopen.


Niet verkeerd om eens bij stil te staan, meen ik, en dan vooral: Is het wel met mijn ziel? Ken ik de enige troost en leven en in sterven?
Kunnen wij zeggen: ‘Het leven is mij Christus, het sterven is voor mij winst’ ?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Jaren geleden preekte prof dr C. Graafland in Hardinxveld, op een 2e pinksterdag. Hij citeerde toen ds Jac van Dijk. Dat ging ongeveer zo: “U zingt misschien graag het lied ‘Ik zie een poort wijd open staan’…… Dat is goed. Maar hebt u ‘m ook wel eens dicht gezien?”
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. J. Edwards schreef:Het is tevergeefs, dat u over uw onmacht spreekt, zolang het u aan oprechte gewilligheid ontbreekt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. S. Rutherford schreef:Be not cast down. If ye saw Him who is standing on the shore, holding out His arms to welcome you to land, ye would wade, not only through a sea of wrongs, but through hell itself to be with Him.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Herman Bavink op zijn sterfbed schreef:Aan mijn geleerdheid heb ik nu niets meer; mijn dogmatiek baat mij ook nu niet meer; alleen door het geloof word ik zalig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. M. Lloyd-Jones schreef:If you are clear in your Theology and in your Doctrine you will know that no natural man can believe the Gospel...
So if you expect a natural man to believe the Gospel simply because you are putting it to him, you are denying the Gospel; you have not understood it yourself.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Christen »

Mara schreef:Jaren geleden preekte prof dr C. Graafland in Hardinxveld, op een 2e pinksterdag. Hij citeerde toen ds Jac van Dijk. Dat ging ongeveer zo: “U zingt misschien graag het lied ‘Ik zie een poort wijd open staan’…… Dat is goed. Maar hebt u ‘m ook wel eens dicht gezien?”
Ik denk dat als je de poort dicht ziet, je er niet te koop mee loopt.. dan heb je het grootste probleem in je leven. Als je daarna de poort (weer) open ziet staan, ja, dan ga je helemaal los op een nette manier... dat zal de omgeving vast merken in welke cultuur je dan ook bevindt.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Christen
Berichten: 761
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Christen »

Ik zag deze een poosje terug:
When I look at myself, I don't see how I can be saved. But when I look at Christ, I don't see how I can be lost.
Martin Luther
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Anselmus van Canterbury schreef:Neque enim quaero intelligere ut credam, sed credo ut intelligam (Ik zoek niet te begrijpen opdat ik zou geloven, maar ik geloof opdat ik zou begrijpen)
Hebreeën 11:1 Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. J. Flavel schreef:Every man loves the mercies of God, but a saint loves the God of his mercies.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie