De grote daden van de Heere

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door Ad Anker »

Ik sprak onlangs een collega uit één van onze locaties. Een eenvoudige vrouw, met een eenvoudige baan. Het ging in het teamgesprek over onze taak als christen in ons werk. Stellig waren ze: evangeliseren is niet onze taak. We doen ons werk zo goed mogelijk, dat hoort bij onze identiteit maar er over praten is altijd lastig. Deze vrouw vond dat ook. "Dat kan ik niet". Vervolgens vertelt ze: "pas was ik aan het werk bij een man. Hij was niet gelovig. Hij had verdriet. Zijn neef was overleden en daar sprak hij wat over. Ja, ik weet dan niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb maar gezegd: 'Er is een God in de hemel die van ons allemaal afweet en het bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden.' Meer heb ik niet gezegd, want daar ben ik niet zo goed in."

Dit ontroerde me enorm. Over evangeliseren gesproken. Deze vrouw was een lichtend licht, zonder dat ze er zelf erg in had. In die éne zin zei ze immers alles! Zulke lichten schijnen het felst, dat geloof ik zeker!
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef:Zondag 10
Dat ik daar voor mocht buigen.
Mooi Liz. Alles uit Zijn Hand!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:Ik sprak onlangs een collega uit één van onze locaties. Een eenvoudige vrouw, met een eenvoudige baan. Het ging in het teamgesprek over onze taak als christen in ons werk. Stellig waren ze: evangeliseren is niet onze taak. We doen ons werk zo goed mogelijk, dat hoort bij onze identiteit maar er over praten is altijd lastig. Deze vrouw vond dat ook. "Dat kan ik niet". Vervolgens vertelt ze: "pas was ik aan het werk bij een man. Hij was niet gelovig. Hij had verdriet. Zijn neef was overleden en daar sprak hij wat over. Ja, ik weet dan niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb maar gezegd: 'Er is een God in de hemel die van ons allemaal afweet en het bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden.' Meer heb ik niet gezegd, want daar ben ik niet zo goed in."

Dit ontroerde me enorm. Over evangeliseren gesproken. Deze vrouw was een lichtend licht, zonder dat ze er zelf erg in had. In die éne zin zei ze immers alles! Zulke lichten schijnen het felst, dat geloof ik zeker!
Dat geloof ik ook! Mooi!
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Ik sprak onlangs een collega uit één van onze locaties. Een eenvoudige vrouw, met een eenvoudige baan. Het ging in het teamgesprek over onze taak als christen in ons werk. Stellig waren ze: evangeliseren is niet onze taak. We doen ons werk zo goed mogelijk, dat hoort bij onze identiteit maar er over praten is altijd lastig. Deze vrouw vond dat ook. "Dat kan ik niet". Vervolgens vertelt ze: "pas was ik aan het werk bij een man. Hij was niet gelovig. Hij had verdriet. Zijn neef was overleden en daar sprak hij wat over. Ja, ik weet dan niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb maar gezegd: 'Er is een God in de hemel die van ons allemaal afweet en het bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden.' Meer heb ik niet gezegd, want daar ben ik niet zo goed in."

Dit ontroerde me enorm. Over evangeliseren gesproken. Deze vrouw was een lichtend licht, zonder dat ze er zelf erg in had. In die éne zin zei ze immers alles! Zulke lichten schijnen het felst, dat geloof ik zeker!
Heel mooi Ad. Het echte hoeft niet veel woorden te hebben.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door Zeeuw »

Een tijd geleden sprak ik een man van mijn leeftijd. Type ruige bink, hoop tattoos etc. We raakten in gesprek toen hij, terwijl ik aan het flyeren was, naar me toe kwam en vroeg ‘ken jij Jezus al?’. Hij vertelde zwaar aan de drugs, alcohol etc te zijn geweest. Alles gedaan te hebben wat fout was. En op de dag dat hij zelfmoord wilde plegen, ineens ging bidden. De Heere heeft hem helemaal uit dit leven gehaald en hij besteedt nu een groot deel van zijn tijd aan evangeliseren. Ik voelde me erg klein.
Kwam hem later weer tegen op een erg warme dag. Ik klaagde wat over de warmte. Hij keek me aan ‘God geeft ons weer een onverdiende dag’. Die was raak.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:Een tijd geleden sprak ik een man van mijn leeftijd. Type ruige bink, hoop tattoos etc. We raakten in gesprek toen hij, terwijl ik aan het flyeren was, naar me toe kwam en vroeg ‘ken jij Jezus al?’. Hij vertelde zwaar aan de drugs, alcohol etc te zijn geweest. Alles gedaan te hebben wat fout was. En op de dag dat hij zelfmoord wilde plegen, ineens ging bidden. De Heere heeft hem helemaal uit dit leven gehaald en hij besteedt nu een groot deel van zijn tijd aan evangeliseren. Ik voelde me erg klein.
Kwam hem later weer tegen op een erg warme dag. Ik klaagde wat over de warmte. Hij keek me aan ‘God geeft ons weer een onverdiende dag’. Die was raak.
Wat geweldig om te horen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door -DIA- »

Weet iemand of er een preek is over Jeremia's gebed, Jeremia 17:12-18?
Eenmaal heb ik hierover een preek gehoord, dat was in 1991. Verder , voor zover ik weet nooit. Als er een preek is, met bevindelijke inslag, kan iemand zeggen of er een preek over is? En waar die eventueel is te vinden?

Jeremía’s gebed
12 Een troon der heerlijkheid, een hoogheid van het eerste aan, is de plaats onzes heiligdoms.
13 O HEERE, Israëls Verwachting, allen die U verlaten, zullen beschaamd worden; en die van mij afwijken, zullen in de aarde geschreven worden; want zij verlaten den HEERE, de lSpringader des levenden waters.
14 Genees mij, HEERE, zo zal ik genezen worden; behoud mij, zo zal ik behouden worden; want Gij zijt mijn Lof.
15 Zie, zij zeggen tot mij: Waar is het woord des HEEREN? Laat het nu komen.
16 Ik heb toch niet aangedrongen, meer dan een herder achter U betaamde; ook heb ik den dodelijken dag niet begeerd, Gij weet het; wat uit mijn lippen is gegaan, is voor Uw aangezicht geweest.
17 Wees Gij mij niet tot een verschrikking; Gij zijt mijn Toevlucht ten dage des kwaads.
18 Laat mijn vervolgers beschaamd worden, maar laat mij niet beschaamd worden; laat hen verschrikt worden, maar laat mij niet verschrikt worden; breng over hen den dag des kwaads en verbreek hen met een dubbele verbreking.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:Weet iemand of er een preek is over Jeremia's gebed, Jeremia 17:12-18?
Eenmaal heb ik hierover een preek gehoord, dat was in 1991. Verder , voor zover ik weet nooit. Als er een preek is, met bevindelijke inslag, kan iemand zeggen of er een preek over is? En waar die eventueel is te vinden?

Jeremía’s gebed
12 Een troon der heerlijkheid, een hoogheid van het eerste aan, is de plaats onzes heiligdoms.
13 O HEERE, Israëls Verwachting, allen die U verlaten, zullen beschaamd worden; en die van mij afwijken, zullen in de aarde geschreven worden; want zij verlaten den HEERE, de lSpringader des levenden waters.
14 Genees mij, HEERE, zo zal ik genezen worden; behoud mij, zo zal ik behouden worden; want Gij zijt mijn Lof.
15 Zie, zij zeggen tot mij: Waar is het woord des HEEREN? Laat het nu komen.
16 Ik heb toch niet aangedrongen, meer dan een herder achter U betaamde; ook heb ik den dodelijken dag niet begeerd, Gij weet het; wat uit mijn lippen is gegaan, is voor Uw aangezicht geweest.
17 Wees Gij mij niet tot een verschrikking; Gij zijt mijn Toevlucht ten dage des kwaads.
18 Laat mijn vervolgers beschaamd worden, maar laat mij niet beschaamd worden; laat hen verschrikt worden, maar laat mij niet verschrikt worden; breng over hen den dag des kwaads en verbreek hen met een dubbele verbreking.
https://downloadpreken.nl/?keyword=&aut ... 7&service=
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De grote daden van de Heere

Bericht door -DIA- »

Als ik het zo hoor is het een pre-coronapreek, gezien de massale samenzang. We merken nu wel wat we missen in de gemeentezang.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie