Preekluisterkring

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Preekluisterkring

Bericht door Marck »

Iemand nog reacties op het antwoord van van Rossem?
Of bekend met de lezing van J. Pas: verlangen om een puritein te zijn?

Het is me niet helemaal duidelijk welke preek er nu besproken wordt? :)
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Henk J »

Henk J schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Zijn er mensen die deze preek willen beluisteren en bespreken?
Ik vond deze preek wat Puriteins hebben.
Woensdag zit ik een poosje in de auto dus dan probeer ik hem mee te pakken.
Het is me helaas nog niet gelukt, de planning wijzigde en de autorit ging niet door.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preekluisterkring

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dan komt het vast nog wel.
DDD nog tijd gehad om de preek van ds. Lohuis te beluisteren?

Zelf vond ik het mooi hoe hij met twee worden sprak of zo zijn samen te vatten: Vloek/zegen, verantwoordelijkheid en genade, niet komen/wel komen, niet kunnen/niet willen…, eis om te komen/Christus die gekomen is.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Johann Gottfried Walther schreef:Dan komt het vast nog wel.
DDD nog tijd gehad om de preek van ds. Lohuis te beluisteren?

Zelf vond ik het mooi hoe hij met twee worden sprak of zo zijn samen te vatten: Vloek/zegen, verantwoordelijkheid en genade, niet komen/wel komen, niet kunnen/niet willen…, eis om te komen/Christus die gekomen is.
Sluit ik me bij aan. Heel indringende preek!
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preekluisterkring

Bericht door Hoopvol »

Inderdaad een heel indringende preek. Echt aanbevolen!!
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Henk J »

Johann Gottfried Walther schreef:Zijn er mensen die deze preek willen beluisteren en bespreken?
Ik vond deze preek wat Puriteins hebben.
Nu ook beluisterd. Inderdaad een wat puriteinse preek, direct, eerlijk en confronterend zoals de puriteinen ook waren. En een groot Evangelie voor verloren zondaren die niet weten hoe het verder moet.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preekluisterkring

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mooi te lezen dat meer mensen deze preek positief konden waarderen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb hem ook niet helemaal helder meer, maar ik wil deze preek aandragen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... 2790001382
ds K. van Olst: Liturgie:
Psalm 38: 12 en 21
Psalm 123: 1 en 2
Psalm 56: 6
Psalm 146: 4
Schriftlezing: 1 Samuel 21: 10 – 22
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preekluisterkring

Bericht door GerefGemeente-lid »

https://kerkdienstgemist.nl/stations/19 ... 1860001965
Voorganger: ds. G. Beens (Kootwijkerbroek) in de GG te Rotterdam-IJsselmonde, op woensdagavond 9 november 2022 jl.

Uitgangspunt: Jesaja 12: 2: Zie, God is mijn Heil, ik zal vertrouwen en niet vrezen; want de HEERE HEERE is mijn Sterkte en Psalm, en Hij is mij tot Heil geworden.
Thema: Jesaja's danklied vanwege Gods weldaden
Punten:
1. Een verblijden in Gods weg (vers 1)
2. Een verwonderen over Gods genade (vers 2 en vers 3)
3. Een verhogen van Gods eer (vers 4 t/m vers 6)

Graag beveel ik bovenstaande preek aan voor de preekluisterkring.

Het is met recht een verwondering over Gods genade!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preekluisterkring

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:https://kerkdienstgemist.nl/stations/19 ... 1860001965
Voorganger: ds. G. Beens (Kootwijkerbroek)
GG te Rotterdam-IJsselmonde, woensdagavond 9 november 2022 jl.

Uitgangspunt: Jesaja 12: 2: Zie, God is mijn Heil, ik zal vertrouwen en niet vrezen; want de HEERE HEERE is mijn Sterkte en Psalm, en Hij is mij tot Heil geworden.
Thema: Jesaja's danklied vanwege Gods weldaden
Punten:
1. Een verblijden in Gods weg (vers 1)
2. Een verwonderen over Gods genade (vers 2 en vers 3)
3. Een verhogen van Gods eer (vers 4 t/m vers 6)

Graag beveel ik bovenstaande preek aan voor de preekluisterkring.

Het is met recht een verwondering over Gods genade!
Ah, deze heb ik destijds geluisterd nav een tip van jou. Het was een erg mooie preek waarin Gods genade voor een zondaar werd uitgestald. Een mens waar God in werkt gaat het met Hem eens worden. Maar niet ‘werp mij maar in de hel' noemde de dominee volgens mij nog specifiek. Veel aan mogen hebben, dank voor het aanbevelen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Preekluisterkring

Bericht door Ad Anker »

Erasmiaan kwam met deze preek volgens mij. Ook beluisterd toen. Indringende, eenvoudige en mooie preek.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Preekluisterkring

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:https://kerkdienstgemist.nl/stations/19 ... 1860001965
Voorganger: ds. G. Beens (Kootwijkerbroek)
GG te Rotterdam-IJsselmonde, woensdagavond 9 november 2022 jl.

Uitgangspunt: Jesaja 12: 2: Zie, God is mijn Heil, ik zal vertrouwen en niet vrezen; want de HEERE HEERE is mijn Sterkte en Psalm, en Hij is mij tot Heil geworden.
Thema: Jesaja's danklied vanwege Gods weldaden
Punten:
1. Een verblijden in Gods weg (vers 1)
2. Een verwonderen over Gods genade (vers 2 en vers 3)
3. Een verhogen van Gods eer (vers 4 t/m vers 6)

Graag beveel ik bovenstaande preek aan voor de preekluisterkring.

Het is met recht een verwondering over Gods genade!
Ah, deze heb ik destijds geluisterd nav een tip van jou. Het was een erg mooie preek waarin Gods genade voor een zondaar werd uitgestald. Een mens waar God in werkt gaat het met Hem eens worden. Maar niet ‘werp mij maar in de hel' noemde de dominee volgens mij nog specifiek. Veel aan mogen hebben, dank voor het aanbevelen.
Mede na eerdere aanbeveling deze preek toen beluisterd, inderdaad een indrukwekkende preek.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6457
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Preekluisterkring

Bericht door Posthoorn »

pierre27 schreef:Mede na eerdere aanbeveling deze preek toen beluisterd, inderdaad een indrukwekkende preek.
Inderdaad. Alleen de gedachte dat Jezus ook 'in onze plaats' gedankt heeft, kan ik niet zo meemaken. Maar verder indrukwekkende preek.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preekluisterkring

Bericht door Hoopvol »

Posthoorn schreef:
pierre27 schreef:Mede na eerdere aanbeveling deze preek toen beluisterd, inderdaad een indrukwekkende preek.
Inderdaad. Alleen de gedachte dat Jezus ook 'in onze plaats' gedankt heeft, kan ik niet zo meemaken. Maar verder indrukwekkende preek.
Dat was ook een opmerking die ik niet begreep. Verder inderdaad een indrukwekkende preek, aanbevolen!!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preekluisterkring

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hoopvol schreef:
Posthoorn schreef:
pierre27 schreef:Mede na eerdere aanbeveling deze preek toen beluisterd, inderdaad een indrukwekkende preek.
Inderdaad. Alleen de gedachte dat Jezus ook 'in onze plaats' gedankt heeft, kan ik niet zo meemaken. Maar verder indrukwekkende preek.
Dat was ook een opmerking die ik niet begreep. Verder inderdaad een indrukwekkende preek, aanbevolen!!
Ik meende een link te zien met Matthéüs 11: 25.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie