Preekluisterkring

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preekluisterkring

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:Nou, heb je die reactie van Helma niet gelezen op de preek van ds Karens?
Jawel, maar ik hoop wel dat me dit dan niet weer opnieuw in moeilijkheden zal brengen. Want ik wil geen onheilige discussie. Dit is immers ook niet zozeer een discussietopic? Maar dat kan het, zo ik vrees, wel worden als er nader op wordt ingegaan.
Nu, heel kort kort dan, maar ik lees in deze preken zaken die ik niet in overeenstemming kan brengen met de meeste preken die hier worden besproken. De meeste zijn minder diepgravend en hebben naar het me voorkomt een meer optimistisch mens- en tijdsbeeld. Als dit pijn doet, het zij zo, ik hoop de waarheid te mogen opmerken. Preken die spreken van boete en oordeel, recht door genade van de onmisbaarheid van wedergeboorte en hoe de Heere dit werkt in de Zijnen, zijn zeldzaam geworden. De genade schittert het grootst en heerlijkst tegen de werkelijkheid van onze dood en duisterheid, tegenover Gods willen ten opzichte van de mens die nooit wil wat God wil, en de ontdekking aan de diepte van onze verdorvenheid. We hebben hier ds. Wijnmaalen gehad, en ds Verschuure, en dan ds. Venema, En ja nu zal men mij wel verwijten dat ik het te eenzijdig bezie. Ik weet hoe hier doorgaans over gedacht wordt in deze tijd. Dat beneemt me wat de vrijmoedigheid om een iets te zeggen.
Laat ik het heel kort zeggen: Ik merk dat de meeste mensen een mooie preek willen, maar een ontdekkende prediking is niet zo populair. Dat heb ik al ruim 10 jaar hier ondervonden. En niet alleen hier hoor, nee dat is in het algemeen zo onder het kerkvolk.
Nogmaals, ik hoop dat dit niet 'in het vlees' valt zoals men dat vroeger wel uitdrukte, maar dat nog begrepen wordt wat ik hierin bedoel.

Ik hoop vanavond desondanks wel wat punten op te schrijven en hier te posten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preekluisterkring

Bericht door John Galt »

Als je je nu eens beperkt tot datgene dat jou aanspreekt en geen dingen schrijft als "Dit hoor je tegenwoordig niet meer" en "de meeste preken zijn veel oppervlakkiger" enzo, dat zou al een hoop schelen, denk je ook niet?
Voorbeeldje: Ik hou heel erg van mijn vrouw en als ik dat naar haar of anderen benoem, ga ik niet vertellen hoe dom de buurvrouw is of dat mijn zus grotere oren heeft of dat mijn tante een kraakstem heeft. Ik benoem bij haar wat ik mooi, fijn en aantrekkelijk vind. Dat vindt ze veel fijner en ook mijn medemensen worden het snel zat als t ik op alle andere vrouwen iets aan te merken heb.
Dus deel gerust waar je van geniet, maar houd het positief en zet het niet af tegen anderen.
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preekluisterkring

Bericht door -DIA- »

Vooraf:
Om te beginnen wat van deze preek te zeggen lijkt het me toch helaas noodzaak om een deeltje uit de preek van ds. Karens te herhalen. Immers ik zou gebonden zijn om bepaalde zaken die Schriftuurlijk zijn niet te mogen noemen, zoals hierboven wordt opgemerkt. Dat zal toch zeker de bedoeling niet zijn. Laat ik dit dan zeggen: Gods Woord laat zich niet binden, en wie dat probeert weet niet wat hij of zij doet. En meent niet dat ik dit doe om het beter te willen weten, maar omdat we niets verzwijgen mogen van het woord dat tot ons komt. Ik zou dat zelf ook niet durven, het zou gewoon brutaal zijn als we zouden noemen, u mag dit of dat uit de preek niet noemen. Dan kunnen we niet anders zeggen dat dit toch ergens een tegenstaan is, en een niet eerbiedig en welwillend luisteren is van het Woord vrijuit te mogen spreken.

Daarom een heel klein citaat uit de vorige preek:
Citaat:
“Laten we maar niet te snel denken dat we beste brave reformatorische christenen zijn, want dan zouden we ons wel eens deerlijk kunnen vergissen. We hoeven echt niet te oordelen, want zulke mensen maken zichzelf wel openbaar. We hebben ontdekking nodig, en daar komt alles tegen in het verweer!”

tot zover.
We kunnen allen de waarheid van deze woorden horen. Want het komt me wel eens voor dat we vaak menen beter te zijn dan anderen. Ik meen dat dit niet naar het Woord is.

Ik ga dan nu over naar de Oudejaarspreek 1983 van wijlen ds. E. Venema.

De openingspsalm is uit Psalm 103 de verzen 8 en 9.
Gelijk het gras is ons kortstondig leven
En daarna het 9e vers: Maar ‘s Heeren gunst zal over die Hem vrezen.
De Schriftlezing was uit Genesis 7 en ook de tekst is genomen uit dit hoofdstuk, het laatste gedeelte van vers 16:
En de HEERE sloot achter hem toe...

Het thema luidde op die oudejaarsavond aan het einde van het jaar 1983 als volgt:
OUDEJAARSAVOND MET NOACH IN DE ARK
Dit predikt ons:
1. Het einde van de wereldtijd
2. Het einde van de genadetijd
3. Het begin van Gods heerlijkheid


Waar zouden we aan het einde van het jaar beter een plekje kunnen vinden dan bij Noach in de ark?
Ik dacht zo in het luisteren, eigenlijk past deze preek heel goed bij de dag van vandaag. Immers, het is een soort oudejaar. Een jaar geleden openbaarde zich hier het coronavirus. En net zoals de Heere toen sprak in Zijn oordelen, zo hebben wij nu ook een jaar afgesloten, een jaar waarin God duidelijk tot ons en de gehele wereld sprak, in het zenden van een virus waar wij allen geen raad mee weten? We moesten denken aan wat Paulus schreef aan de gemeente te Korinthe:
Waar is de wijze? Waar is de Schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt?

We hebben ook hier in deze zaken geen geweer in de strijd. Ook al denken we dan dat we het virus er samen wel onder krijgen met een vaccinatie. Dat even terzijde opgemerkt om de preek ook voor vandaag actueel te doen zijn. Oudjaarsavond 2021... En coronajaar ligt achter ons.
Noach werd niet geloofd. Straks probeert het volk, nog feestvierend als het ware, met het glas in de hand, nog tot de ark te komen. Maar dan is de deur gesloten.
Dan wordt de bede gehoord die nooit verhoord zal worden: Bergen valt op ons en heuvelen bedekt ons voor Hem Die op de troon zit.
Maar als we in de ark mogen zijn, en we horen het ruisen van het water, en is dan de Heere bij u, laat dan vrij het schuimend zeenat bruisen.
We geloven dat het voor u en mij het makkelijkste plekje is met Noach in de ark.

Er zijn er maar 8 in de ark. En Noach heeft 120 jaren gepreekt, de ene keer scherp, zo scherp als een vlijmscherp scheermes, dan is het er diep doorgegaan. Hij heeft de mensen op het hart gebonden wat nuttig en nodig was. Dat is geen prediking geweest dat je je buiten de ark nog kunt vastklemmen, want dan komen om. Ds. zegt dan: Laat ik dit vanavond nog een keer mogen zeggen. Want de Ark is Christus. En dan is er alleen behoud in de Ark, in Christus. Alles wat buiten Christus is dat komt eeuwig om.
Hier hebben we weer een punt om stil bij te staan. Ben ik in de Ark? Of ben ik er buiten?
Daar is plaats! Zelfs de mus en de zwaluw komen binnen in de Ark!
Wat een prediking was het ook, tot al die mensen, die de dieren zo twee aan twee in de ark zagen gaan! Dominee zegt dan: Ik zou in deze avond u willen bidden: Ach dat de prediking niet langs je heen gaat.
Het is immers een prediking voor mij en u, voor ons allen? We weten het toch?
Dan zo gunnend: Het kon wel gebeuren, dat je vanavond nog een plekje vond in de ark met al je leed en smartvolle van je leven.
Er is veel droefheid, dat was er in 1983, dat is er ook nu in 2021. Smart in overvloed maar wie door de deur in de ark is ingegaan kun je in de ark nog zingen: Ik zal dan gedurig bij U zijn, in al mijn noden, angst en pijn.
Wat opvalt: De Heere sloot niet na hen toe, dat was rechtvaardig geweest, als Hij vóór hem de deur had dichtgedaan. Eerst moet hij binnen zijn, en dan gaat achter hem de deur dicht: En de Heere sloot toe.

Na de voorrede (of proloog) wordt gezongen uit
Psalm 91 de verzen 1,5 en 8

Met ontroering en met gemengde gevoelend dat we dat we vanavond samen zijn gekomen van het jaar 1983... Zo begint de oudejaarspreek van dat nu al zo ver achter ons liggende jaar. Ik dacht, het is ook met gemengde gevoelend dat ik vanavond iets uit de preek schrijf voor het forum. Velen was het afgelopen jaar tot diepe smart, waar er gestaan hebben bij het graf. Bittere tranen zijn er geschreid.
Niemand kan in de binnenkamer van het hart zien, er zijn kruizen die in het verborgen worden gedragen.
Wellicht hebben we hier iets wat elke lezer wel heeft in minder of meerdere mate, maar wat we niet uitspreken. Het is waar wat er dan opgemerkt wordt dat verborgen kruisen vaak de zwaarste zijn.

Achter Noach sloot de Heere toe. De God van alle genade. Alsof we er een ogenblik bij tegenwoordig zijn. Stel u voor: daar op het vlakke land waar geen enkel water is te zien. Daar ligt dat wonderlijke schip. Wat zullen de spotters erom gelachen hebben. Denk u in: een prediking van water terwijl er geen water te zien is!
Een prediking van oordeel, terwijl er geen wolkje aan de lucht is, terwijl de hemel strakblauw is.
Noach, de prediker der gerechtigheid klimt voor het laatst op de steiger. De laatste plank wordt neergelegd.
Als dan die laatste plank gelegd is en de laatste hamerslag geklonken heeft, ruimt Noach zijn gereedschap op.
We zien hier hoe beelden ds. Venema de dingen voor ogen kon stellen. We zien het als het ware voor ons.
Noachs werk is af... En dan is Gods werk af en is God uitgesproken. Dan is God woordeloos aan het woord. Dan zien we als uit het woud als door een onzichtbare hand het gedierte tot de ark komt. Dan komen ze twee aan twee. Door God Zelf gestuurd. Van de kleinste tot de grootste dieren komen zo over de loopplank van het schip. (We begrijpen wat ds. bedoelt want we weten dat er nog geen water was, dus zou een loopplank misschien niet eens nodig zijn geweest. Het is zo beeldend gesproken).
Het is de laatste prediking van de genade Gods. Wat een liefde bij God, Die geen lust heeft in de dood van enig mens. En dan dat allerlaatste: Heel dat gezin van Noach gaat in de ark. We zien als het ware Noach nog eenmaal een vaarwel toeroepen aan de ondergaande wereld.
Als dan Noach in de ark is dan draagt hij de sleutel niet, maar dan draagt God de sleutel… En dan sluit Hij, en dan als Hij toegesloten heeft kan het voor niet een meer! Dat kon daarvoor wel! Zullen we dat onthouden? Hoe we dan ook kloppen: Heere, Heere, doe ons open! Dan sluit God buiten, maar sluit ook in. En wat er dan in is, al heb ik dan het kleinste plekje in de ark, ik hoef niet vooraan te staan, mag ik het zo zeggen, al zou ik bij de beesten in het hok moeten, maar als ik dan maar in de ark mag zijn. En dan straks voor het venster aanschouwen: Hij komt! De dierbare Koning komt als op de vleugelen van de wind! En als God spreekt, dat is nog wat anders dan het vuurwerk van vanavond he! (oudjaar 1983). Dan hebben we te huiveren. Dan vallen de eerste regendruppels.... dan breekt de aarde open, dan golft het, en dan stroomt het, dan laat God zien wie Hij is in Zijn majesteit en almacht. Dan zou je willen dat je nog één uur had..

Dan spreekt hij de jeugd zo indringend aan:
Lieve jeugd! Als straks het oordeel komt dan zal je begeren dat je nog één maal je knieën kon buigen, dat je nog één maal God om genade kon smeken...
Dan klimmen ze op, in de bomen, op de bergen en nergens meer veilig! Dan houdt alles op!
En nu in de ark! Dan gaan we oudejaarsavond vieren in de ark. Nee, niet met de flessen op tafel.
Hoe hoger het water komt hoe hoger het schip wordt opgenomen en hoe hoger, tot aan de hemelpoort toe, dan zo dicht bij de God des oordeels maar... ook zo dicht bij die God van eeuwige liefde.
U zegt vanavond: Dominee, kon dat nu niet wat anders? Kon dan niet eenmaal de ark nog open? Kon er dan niet een mens meer door de deur om behouden te worden?

Geliefden, mag ik u een stukje zeggen wat in de kerk zo dikwijls vergeten wordt? Ik hoop dat God me eerlijk maakt. Ik weet wel, ik kan niet zeggen: ik ben vrij van uw bloed, maar ik wil het nog één maal zeggen vanavond, al zou het voor het laatst in mijn leven wezen. Daar is een stukje dat vergeten ligt schuld! Er ligt schuld! Er ligt een wereldschuld! Er ligt een kerkelijke schuld, er ligt een huiselijke schuld, en de grootste schuld die ligt bij mij. En omdat er schuld ligt is God aangetast in Zijn eer. De eer Gods is gekrenkt. God kan niet anders, dat is Hij heilig verplicht aan Zichzelf.
Als God nu dan nog eens de deur van de ark opendeed dan was God geen God meer.
Ja maar... zegt u: was er dan bij die schuld geen genade? O, in overvloed! Want boven de schuld van het mensdom in die tijd waren er reuzen op de aarde, er waren spotters op de aarde, er waren goddelozen op de aarde.
Ik heb wel eens gezegd: Reuzen, met een reuzenevangelie (hun mond tast zelfs de hemel aan) en ze hebben God uitgedaagd!

Het is of we vandaag (1983) in de oude wereld staan. Waar jong en oud God uitdaagt, waar God tart, waar de wetten Gods geschonden worden. Waar men de mond opent tot die God en zegt: Laat ons hun banden breken en laat ons de touwen van ons werpen...
Als dan God lang zwijgt...
Lieve jeugd, luister eens nog ene keer naar je dominee, God kan lang zwijgen. We hebben van doen met een goedertieren God, met een lankmoedig God, met een genadig God, met een barmhartig God, maar God zwijgt niet altijd hoor, jongens. Ook al zwijgt God 30, 40, 50 jaar in je leven, éénmaal doet God Zijn mond open. En als Hij Zijn mond opendoet, o, vreselijk zal het dan wezen om te vallen in de handen van een levend God.

Is er dan geen genade? Moet ik dat nog zeggen? Ik heb geprobeerd, ik weet het, ik kom veel te kort, maar ik heb geprobeerd om je in het afgelopen jaar te zeggen dat de deur zo wijd open stond. Als het over een breed Evangelie gaat wil ik toch ook meedoen. O, de genadepoorten Gods stonden zo wijd open! Zondaren met gescheurde kleren konden naar binnen. Laten we het dan vanavond nog éénmaal zeggen: Arme mensen kunnen zalig worden. Arme mensen die niks overgehouden hebben. O daar heeft God gepredikt! Noach de prediker der gerechtigheid! Als een klein kindje op de wereld gekomen en toen hebben ze hem op zijn armen gedragen en gezegd: Deze zal ons troosten. Toen heeft God getroost. Alsof het advent, alsof het kerstfeest werd. Deze zal u troosten!
Toen is hij groter geworden. 120 jaar. Ik hoop dat ik er voor bewaard wordt dat de gemeente niet zegt: er wordt er niet één bekeerd. Daar weet ik niets van. Maar als ik hier zie: 120 jaar in één gemeente. 120 jaar alle orgels bespeeld, de fluit, de harp, de cymbel, waar hij alles gedaan heeft. Het recht Gods gepreekt heeft, waar hij de genadige boodschapt heeft, waar hij geroepen heeft: Alzo lief heeft God de wereld gehad. Noach, prediker der gerechtigheid! Wat kom ik dan tekort, gemeente! Wat moet Noach toch een geduld hebben gehad. Wat moet hij toch een liefde gekend hebben. EN dan het grootste: God laat hem een schip bouwen.

Laat ik dan vanavond ook mogen zeggen: Dan begin je niet bij de bovenste plank he! Er zijn heel wat mensen die beginnen met Christus Jezus, dan beginnen ze met de bovenste plank, dan is God steeds je Vader en Christus Jezus is je Borg. Laat ik je zeggen, Noach is begonnen van onderaf. Dan wordt eerst de kiel gelegd. En als God een mens bekeerd dan geloof ik dat God het nooit anders doet. Hij begint van onderaf. Dan begint het kruipende op je knieën, dan wordt je een arme verloren zondaar voor God en dan ga je uitroepen: O God, is er nog een weg! Is er nog een middel om deze welverdiende straf te ontgaan.
Als dan de kiel gelegd is, en het schip opgebouwd en Noach bouwt... en er staan nieuwsgierigen, die zijn er genoeg, en Noach even de hamer neerlegt zet hij de bazuin aan de lippen en hij predikt: O mensen, hoor toch, o haast u, o haast u! O, wij bidden u van Christuswege, laat u, o laat u met God verzoenen!
Er zitten hier in de kerk die zeggen: Ik mag weten dat gelegd is dat Christus ontsloten is in mijn ziel, en ik vrees dat ik straks nog eeuwig, eeuwig omkom.
(Even tussendoor, dat is een taal die we niet veel meer horen, sorry voor dit tussenberichtje, maar het is wel de praktijk)
Noach, prediker der gerechtigheid! Hoe lang duurt dat dominee? 120 Jaar. Elke hamerslag, elke plank die er tegenaan gelegd wordt, alle vet wat erop gesmeerd wordt, het is alles prediking, geliefden! En als de hamer klinkt is elke hamerslag is een beuk op het hart.
Weet je hoeveel mensen er toen bekeerd zijn? Niet een! De genade Gods gepredikt.
Moet dat ook van jullie gezegd worden, jongens? De genade Gods gepredikt!

Ik stop met het citeren van de preek. Tot hiertoe heb ik veel geciteerd, opdat men niet zegt dat ik dat heb gezegd, maar dat dit de oude leer was die we vroeger in onze kerken hoorden, ook in andere kerkverbanden. Misschien slechts de vrijgemaakten, remonstranten, vrijzinnigen of doopsgezinden enz. uitgezonderd. Deze prediking heb ik gehoord in vele kerken, in de Hervormde kerk in de Christelijke Gereformeerde kerk, en ieder kan het weten. Laten we dan allen tot onszelf inkeren. De rest van de preek is nog te beluisteren in de link die hierboven staat. Mijn excuses als het wat te lang is geworden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preekluisterkring

Bericht door John Galt »

Ik wil ook graag een nieuwe preek voordragen: Ds PJ Stam over "Wie is de ware Zoon van God" n.a.v. Johannes 18:28-40 (Maar hij bestrijkt alle evangeliën waar de geschiedenis van Jezus voor Pilatus wordt beschreven). Geen onderverdeling in punten.
http://www.bouwmeester.biz/wp-content/u ... -28-40.mp3
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van de week
ds R.P. van Rooijen, Numeri 22 (Geytenbeekje)

Bileam en Balak, Numeri 22

https://kerkdienstgemist.nl/stations/93 ... 7100000938


Roeping v Bileam
1.Aanvankelijke gehoorzaamheid
2.Afwijkende weg
3.Woord dat gesproken moest worden.

Wachtlijst:

1. ds AC Uitslag Johannes 16: 8a, 9 (Helma)
2. Ds J. IJsselstein, Johannes 14: 1-3 (Jantje)
3. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:Preek van de week
ds R.P. van Rooijen, Numeri 22 (Geytenbeekje)

Bileam en Balak, Numeri 22

https://kerkdienstgemist.nl/stations/93 ... 7100000938


Roeping v Bileam
1.Aanvankelijke gehoorzaamheid
2.Afwijkende weg
3.Woord dat gesproken moest worden.

Wachtlijst:

1. ds AC Uitslag Johannes 16: 8a, 9 (Helma)
2. Ds J. IJsselstein, Johannes 14: 1-3 (Jantje)
3. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
Niemand heeft gereageerd.
Ik zou zeggen, ga maar naar de volgende
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Ah, is het al weer zover.
Ik heb de preek wel geluisterd maar er verder niets over gezegd.

Ik zal morgen de info bij elkaar zoeken voor de update
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van de week
. ds AC Uitslag Johannes 16: 8a, 9 (Helma)

https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=669

http://www.kerkomroep.nl/?kerk.php#/kerken/11119

17 januari 2021
Gepreekt op zondag morgen

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde...
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

>>Door het geloof alleen
1. Het ongeloof als de grootste zonde
2. Het geloof als de hoogste plicht


Liturgie:

Johannes 16: 5-15
Ps. 84: 1
Ps. 95: 4,5
Ps. 52: 7
Ps. 56: 5



Wachtlijst
1. Ds J. IJsselstein, Johannes 14: 1-3 (Jantje)
2. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
Laatst gewijzigd door helma op 12 apr 2021, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Nu ik mijn aantekeningen doorlees weet ik weer waarom ik deze preek wilde aandragen.

"Wat is het slechtste wat u ooit gedaan hebt?
De toevlucht niet genomen tot de Middelaar"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

helma schreef:Preek van de week
. ds AC Uitslag Johannes 16: 8a, 9 (Helma)

https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=669

http://www.kerkomroep.nl/?kerk.php#/kerken/11119

17 januari 2021
Gepreekt op zondag morgen

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde...
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

>>Door het geloof alleen
1. Het ongeloof als de grootste zonde
2. Het geloof als de hoogste plicht


Liturgie:

Johannes 16: 5-15
Ps. 84: 1
Ps. 95: 4,5
Ps. 52: 7
Ps. 56: 5



Wachtlijst
1. Ds J. IJsselstein, Johannes 14: 1-3 (Jantje)
2. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
Reminder.

Ik ben overigens niet bereikbaar via de mail in mijn profiel. Aanvragen voor dit topic dus graag hier vermelden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van de Week:
Ds. J. IJsselstein, zondagochtend 21 februari in Oostkapelle (Jantje)
Tekst: Johannes 14: 1-3

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken

Hemelse medicijnen voor de ‘ontroerde harten’ van de discipelen.


Wachtlijst

1. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
2. Een Gereformeerde dominee (DDD?) graag de gegevens even hier plaatsen
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:Preek van de Week:
Ds. J. IJsselstein, zondagochtend 21 februari in Oostkapelle (Jantje)
Tekst: Johannes 14: 1-3

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken

Hemelse medicijnen voor de ‘ontroerde harten’ van de discipelen.


Wachtlijst

1. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
2. Een Gereformeerde dominee (DDD?) graag de gegevens even hier plaatsen
Had jj nog aantekeningen van de preek van ds van rooijen?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Geytenbeekje schreef:
helma schreef:Preek van de Week:
Ds. J. IJsselstein, zondagochtend 21 februari in Oostkapelle (Jantje)
Tekst: Johannes 14: 1-3

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken

Hemelse medicijnen voor de ‘ontroerde harten’ van de discipelen.


Wachtlijst

1. Ds PJ Stam, Johannes 18:28-40 (John Galt)
2. Een Gereformeerde dominee (DDD?) graag de gegevens even hier plaatsen
Had jj nog aantekeningen van de preek van ds van rooijen?
Nee, ik hou niet altijd aantekeningen bij....Veel preken luister ik al wandelend.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Wat vond je ervan, weet je dat nog ?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Nee, er waren 2 preken vrij kort achter elkaar over Bileam...ik weet het niet meer
Plaats reactie