Gelezen, gedacht, gehoord...

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Als een teken in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Als een teken in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid.
Op de Heere Jezus?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Tja, da's een manier om het forum vol te schrijven over iets dat niét gebeurd is...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:Vanavond preekte ds. H. Zweistra hier in het kerkgebouw van de Oud Ger. Gem. in Ned.
Hij zou bijna gestenigd worden door de publieke verontwaardiging van nu, want hij benoemde de Bijbelse zaken bij name....
-DIA- schreef:
Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Als een teken in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid.
Wacht even, dus als je denkt dat een dominee bijkans gestenigd word om zijn uitspraken, dan geeft dat weer in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid?

Misschien moet je niet zoveel denken.

Klinkt cru, maar die tijd kun je beter gebruiken om God te zoeken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Als een teken in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid.
Op de Heere Jezus?
Uiteraard. "Ik ben (...) de Waarheid." Dus geen tegenstelling.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

:D
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

Forummer schreef:
-DIA- schreef:Vanavond preekte ds. H. Zweistra hier in het kerkgebouw van de Oud Ger. Gem. in Ned.
Hij zou bijna gestenigd worden door de publieke verontwaardiging van nu, want hij benoemde de Bijbelse zaken bij name....
-DIA- schreef:
Forummer schreef:Maar dat is niet gebeurd toch, dus waarom moet je dat hier vermelden?
Als een teken in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid.
Wacht even, dus als je denkt dat een dominee bijkans gestenigd word om zijn uitspraken, dan geeft dat weer in welk tijdsgewricht we staan, en hoe men vergrimt op de Waarheid?

Misschien moet je niet zoveel denken.

Klinkt cru, maar die tijd kun je beter gebruiken om God te zoeken.
Nou nou doe eens aardig naar DIA, we denken zelf toch ook genoeg? Hij merkt dit gewoon op, jij en merken andere zaken op.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Forummer »

Op de persoon. Daarom -knip-
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bertiel »

de stokers van uit het spoor :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ad Anker »

Het zijn de mannen die mij het gevoel geven dat ik diep gezonken ben wanneer ik de benoeming van Paula op Schouwen niet heel schokkend vindt. Het zijn de mannen die mij het gevoel geven dat ik de ernst van de tijd niet doorgrond, en daarmee oppervlakkig ben.

Je ziet dat over het algemeen. De opvallende voorgangers zijn zij die wat sterker een bepaalde mening etaleren en daarmee aanhangers verwerven of uitgesproken tegenstanders. Denk aan predikanten die op de Woeste Weg aangeprezen worden, denk aan de aanhangers van In het Spoor. Hun doel (van die organisaties, niet die voorgangers) is vaak om vooral te laten zien dat allen die hun waarheid niet doorgronden dwalen en terug gebracht moeten worden. Ze hebben ook regelmatig de drang om die boodschap rond te laten gaan. Daarbij vergeten ze het onderscheid tussen bij- en hoofdzaken en zijn ze Jezus niet gelijkvormig. Geduld hebben met de zwakte van deze ondergaande wereld (lees onze samenleving) en de nabijheid zoeken van hen die ten dode toe wankelen om het licht van het Evangelie te verspreiden mis ik dan een beetje. Meldden ze maar concreet dat allen die anders denken dwaallichten zijn, dat zou helpend zijn. Maar voortdurend de schijn wekken dat zij iets begrijpen wat ik niet begrijp en dat als een geestelijk gebrek duiden, zonder concreet te worden is niet van de Vader der lichten afkomstig.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zou zeggen: abonneren, de botjes laten liggen en de kipfilet opeten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:Ik zou zeggen: abonneren, de botjes laten liggen en de kipfilet opeten.
Alleen zien sommige mensen botjes voor filet aan.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zou zeggen: abonneren, de botjes laten liggen en de kipfilet opeten.
Alleen zien sommige mensen botjes voor filet aan.
Als eter mag je zelf beslissen wat je eet en wat je laat liggen. Eet smakelijk!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Het zijn de mannen die mij het gevoel geven dat ik diep gezonken ben wanneer ik de benoeming van Paula op Schouwen niet heel schokkend vindt. Het zijn de mannen die mij het gevoel geven dat ik de ernst van de tijd niet doorgrond, en daarmee oppervlakkig ben.

Je ziet dat over het algemeen. De opvallende voorgangers zijn zij die wat sterker een bepaalde mening etaleren en daarmee aanhangers verwerven of uitgesproken tegenstanders. Denk aan predikanten die op de Woeste Weg aangeprezen worden, denk aan de aanhangers van In het Spoor. Hun doel (van die organisaties, niet die voorgangers) is vaak om vooral te laten zien dat allen die hun waarheid niet doorgronden dwalen en terug gebracht moeten worden. Ze hebben ook regelmatig de drang om die boodschap rond te laten gaan. Daarbij vergeten ze het onderscheid tussen bij- en hoofdzaken en zijn ze Jezus niet gelijkvormig. Geduld hebben met de zwakte van deze ondergaande wereld (lees onze samenleving) en de nabijheid zoeken van hen die ten dode toe wankelen om het licht van het Evangelie te verspreiden mis ik dan een beetje. Meldden ze maar concreet dat allen die anders denken dwaallichten zijn, dat zou helpend zijn. Maar voortdurend de schijn wekken dat zij iets begrijpen wat ik niet begrijp en dat als een geestelijk gebrek duiden, zonder concreet te worden is niet van de Vader der lichten afkomstig.
Ik vind dit een ietwat bevreemdende reactie. Volgens mij zijn ze overconcreet en is dat het probleem met veel zaken. Zij vinden blijkbaar dat de regeerambt niet toekomt aan de vrouw en hebben dus een maatschappijvisie en een schriftvisie die op elkaar aansluiten.

Het tweede is dat ze de overheid geen neutraliteit toedichten. In de huidige fase van onze maatschappij is het een gegeven dat we zo strikt staat en kerk scheiden, dat we zelfs de overheid niet meer kunnen wijzen op het gezag van Gods Woord. Het huidige optreden van de overheid in de coronamaatregelen laten goed zien dat je bij deze schuivende panelen dus ook tijd moet nemen om de bronnen weer ter hand te nemen om tot een herbeoordeling te komen van onze houding richting de overheid. De volgzaamheid verbaast me hogelijk.

Ik ben verder zeer gecharmeerd van de wijze van betogen van dr. W.J. op 't Hof, ook al neem ik de vrijheid om het op voorhand niet met hem eens te zijn. Maar daarom kan je zijn boodschap wel serieus nemen en je eigen positie heroverwegen.
Plaats reactie