Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Tiberius »

@Bezorgd, heb jij niets te vragen n.a.v. de foto bij het verslag van de jaaropeningen in het RD van vandaag?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

Tiberius schreef:@Bezorgd, heb jij niets te vragen n.a.v. de foto bij het verslag van de jaaropeningen in het RD van vandaag?
???
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:@Bezorgd, heb jij niets te vragen n.a.v. de foto bij het verslag van de jaaropeningen in het RD van vandaag?
Ik vermoed dat er in de hal van het desbetreffend kerkgebouw een bordje hangt: 'Vrouwen en meisjes een hoofdeksel'.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:@Bezorgd, heb jij niets te vragen n.a.v. de foto bij het verslag van de jaaropeningen in het RD van vandaag?
:haha

Je weet hoe ik over hoofdbedekking denk ;)
Maar dit is inderdaad opvallend. Ik heb al heel wat openingsbijeenkomsten meegemaakt van het reformatorisch onderwijs. Maar dit nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

GGotK schreef:Of de 'onbekende' schrijver zich bekend wil maken en een weerwoord wilt geven op de lezing van professor Baars!
Doe zelf een gefundeerde poging.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GGotK »

Herman schreef:
GGotK schreef:Of de 'onbekende' schrijver zich bekend wil maken en een weerwoord wilt geven op de lezing van professor Baars!
Doe zelf een gefundeerde poging.
De volledige tekst van de bewuste 2 pagina's met een bekeringsschema n.a.v. Bunyans Christenreis is mij onbekend + de bron/schrijver is blijkbaar ook bij de spreker onbekend. Dus de enige die een gefundeerde poging kan doen, is de onbekende schrijver zelf.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GGotK »

Er is nu zelfs een topic geopend zie ik wel en de bron is bekend:

https://www.bbministry.com/l/library/do ... 019+lr.pdf

Het blijkt dus waarschijnlijk om ds Clements te gaan. Hij heeft trouwens Bunyans Christenreis ook behandeld op de catechisaties, die ook nog te beluisteren en te bezichtigen zijn. Bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=W1k4B6kcD6A&t=1983s
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

https://www.nd.nl/opinie/columns/105771 ... tschrijven

Een artikel over het uitschrijven van leden in de kerk. Zou dat in reformatorische kerken ook voorkomen? Iemand verzoeken om zich uit te schrijven? Ik vind dat nogal wat. En wat zou dat helpen, behalve financieel? Is dat om tucht te voorkomen?

Ik ben het op dit punt helemaal met ds. Leene eens.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

De stormnamen voor het komende seizoen (2021-2022) zijn bekend.

Er is zelfs een storm genoemd naar onze gewaardeerde medeforummer @Herman. Het lijkt erop dat zijn stormachtige optreden op Refoforum eindelijk erkenning krijgt :D

Afbeelding

Bron: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... kend/7267/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:De stormnamen voor het komende seizoen (2021-2022) zijn bekend.

Er is zelfs een storm genoemd naar onze gewaardeerde medeforummer @Herman. Het lijkt erop dat zijn stormachtige optreden op Refoforum eindelijk erkenning krijgt :D
Van een stier naar een storm. Das wel een afgang. :fi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:De stormnamen voor het komende seizoen (2021-2022) zijn bekend.

Er is zelfs een storm genoemd naar onze gewaardeerde medeforummer @Herman. Het lijkt erop dat zijn stormachtige optreden op Refoforum eindelijk erkenning krijgt :D
Van een stier naar een storm. Das wel een afgang. :fi
Ach, op dit moment is het nog een storm in een glas water ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:https://www.nd.nl/opinie/columns/105771 ... tschrijven

Een artikel over het uitschrijven van leden in de kerk. Zou dat in reformatorische kerken ook voorkomen? Iemand verzoeken om zich uit te schrijven? Ik vind dat nogal wat. En wat zou dat helpen, behalve financieel? Is dat om tucht te voorkomen?

Ik ben het op dit punt helemaal met ds. Leene eens.
Ik kan het niet generaliserend zeggen, maar ik ben circa 10 jaar ledenadministrateur geweest in een reformatorische kerk: in die tijd is het nooit voorgekomen.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

DDD schreef:https://www.nd.nl/opinie/columns/105771 ... tschrijven

Een artikel over het uitschrijven van leden in de kerk. Zou dat in reformatorische kerken ook voorkomen? Iemand verzoeken om zich uit te schrijven? Ik vind dat nogal wat. En wat zou dat helpen, behalve financieel? Is dat om tucht te voorkomen?

Ik ben het op dit punt helemaal met ds. Leene eens.
In onze gemeente schrijven ze volgens mij niemand uit, tenzij men vertrekt naar een ander kerkverband. Je kunt natuurlijk wel aangeven dat je geen contact meer wilt hebben. Vind het ook een vreemde gang van zaken, je laat deze mensen, zielen voor de eeuwigheid, dan maar zo lopen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Henk J schreef:In onze gemeente schrijven ze volgens mij niemand uit, tenzij men vertrekt naar een ander kerkverband. Je kunt natuurlijk wel aangeven dat je geen contact meer wilt hebben.
Ik ben benieuwd of dat wettelijk (AVG) wel mag, niet uitschrijven als iemand daartoe verzoekt.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... 20website.

@Tiberius Weet jij hoe dat zit?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Henk J schreef:In onze gemeente schrijven ze volgens mij niemand uit, tenzij men vertrekt naar een ander kerkverband. Je kunt natuurlijk wel aangeven dat je geen contact meer wilt hebben.
Ik ben benieuwd of dat wettelijk (AVG) wel mag, niet uitschrijven als iemand daartoe verzoekt.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... 20website.

@Tiberius Weet jij hoe dat zit?
Ik denk dat als je er sterk op aandringt ze je inderdaad wel moeten uitschrijven. Maar men is er zeer terughoudend in.
Plaats reactie