Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Marck »

Het is de smartelijke ervaring van de rechtvaardige dat hij de rang van zondaar niet te boven komt.

Prof. Dr. A. de Reuver
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.rd.nl/artikel/958994-corona ... uit-spanje

Zou Kees niet gevaccineerd zijn en daarom met via testen voor toegang erachter gekomen zijn dat ze positief getest waren?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ad Anker »

Waarom moet dit in de krant? Ik vind het vrij bijzonder om midden in een lockdown 'lekker even naar Spanje te gaan'.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:Waarom moet dit in de krant? Ik vind het vrij bijzonder om midden in een lockdown 'lekker even naar Spanje te gaan'.
Dat begrijp ik ook niet goed, maarja.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Waarom moet dit in de krant? Ik vind het vrij bijzonder om midden in een lockdown 'lekker even naar Spanje te gaan'.
Dat begrijp ik ook niet goed, maarja.
Nu ze weer thuis zijn heeft het geen nieuwswaarde meer inderdaad. Logischer was geweest dat er een artikel was toen ze Spanje niet uit konden.

De kritiek om even weg te gaan begrijp ik niet. Hij doet niets onwettigs.
Zeker voor mensen die op straat vaak herkend worden is het natuurlijk heel fijn als je een paar dagen anoniem vakantie kunt vieren.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Waarom moet dit in de krant? Ik vind het vrij bijzonder om midden in een lockdown 'lekker even naar Spanje te gaan'.
Dat begrijp ik ook niet goed, maarja.
Nu ze weer thuis zijn heeft het geen nieuwswaarde meer inderdaad. Logischer was geweest dat er een artikel was toen ze Spanje niet uit konden.

De kritiek om even weg te gaan begrijp ik niet. Hij doet niets onwettigs.
Zeker voor mensen die op straat vaak herkend worden is het natuurlijk heel fijn als je een paar dagen anoniem vakantie kunt vieren.
Ik bedoelde dat ik het niet begreep dat het in de krant moet. 100.000en zitten in quarantaine.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Orchidee »

Sorry...maar ik heb er ook geen goed woord voor over
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Natuurlijk is er niets mis mee dat VDS even uitrust in Spanje. De regering heeft expliciet aangegeven dat vakanties gewoon door kunnen gaan tijdens de lockdown.

Letterlijke tekst van de persconferentie van 18 december:
U zei net: als u op vakantie gaat, houdt u dan aan de maatregelen die gelden in het land waar u naar toe gaat. Mag ik daar uit opmaken dat dit kabinet vindt dat mensen gewoon op vakantie mogen gaan of kunnen gaan? Dit was een vraag aan de heer Rutte.

RUTTE

Jawel, maar we hebben natuurlijk een beetje de taken verdeeld, dus dit doet Hugo de Jonge.

VRAAG

Meneer De Jonge, mogen mensen gewoon op vakantie gaan?

DE JONGE

Ja, maar het belangrijkste is: hou je aan de regels. Hou je aan de regels die in het land gelden waar je naar toe gaat. Hou je aan de regels in Nederland als je in Nederland op vakantie bent. Dus zorg dat je ook daar niet bijdraagt aan de verspreiding. Wat daarnaast zo is, is dat als je, dat hangt even af van het land waar je naar toe gaat, dat het zou kunnen zijn dat je daar met extra inreisregels te maken krijgt. Wat ook zo kan zijn, is dat je bij het terugreizen met extra regels te maken krijgt. Want dat is op dit moment in beweging. We zijn in Europa bezig om die reisregels verder aan te scherpen. Wat we nu zien is dat te veel landen daar een eigen pad kiezen en dat moeten we weer in gezamenlijkheid doen. dus de reisregels moeten we met de EU27 vaststellen en dat begint met reisregels voor derde landers, dus voor mensen van buiten Europa die naar Europa komen. Daar geldt op dit moment alleen voor de zeer hoog risico landen dat daar een test moet worden gedaan. Een dubbele test moet worden gedaan als er sprake is van een heel ernstige variant van het virus. Dus dat geldt op dit moment voor Zuidelijk Afrika, maar wij willen eigenlijk dat voor alle landen van buiten Europa een test gaat gelden, 48 uur voor een PCR-test en 24 uur voor een antigentest. Dat wil ik komende weken in Europa afspreken. Nederland laat dat ingaan vanaf aanstaande woensdag. Dat is een. Twee is: het testbeleid binnen de Europese Unie, daar waar nu alleen een DCC genoeg is, een digital covid certificate, genoeg is om te reizen, ook daar voor geldt dat het best denkbaar is om daar een test aan toe te voegen, sowieso voor iedereen, maar daar wil ik echt optrekken met de 27, dat gaan we niet alleen als Nederland doen. Ook daar voor hebben we de komende weken een aantal overleggen om te zorgen dat we daar als Europa weer op een lijn komen. Ten aanzien van de quarantaine, quarantaineregels voor mensen die van buiten komen, daar is nu voor gevaccineerden een uitzondering op de quarantaine, daarvan willen we dat de quarantaineplicht voor alle derde landers gaat gelden. Dus alle mensen van buiten Schengen en dat maakt dus uit voor mensen bijvoorbeeld uit het VK die naar Nederland komen. Het kost even voordat dat is ingeregeld en dat betekent dat aanstaande woensdag we van deze regels gebruik kunnen gaan maken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Sorry...maar ik heb er ook geen goed woord voor overAfbeelding
Ik wel, en heb hetzelfde als Kees en Marlies gedaan. Jammer voor de moraliserende figuren alhier:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HersteldHervormd »

Orchidee schreef:Sorry...maar ik heb er ook geen goed woord voor overAfbeelding
Had het anders geweest als ze naar Drenthe of België waren geweest?
Oftewel, komt het omdat het in Spanje was?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Valcke »

pierre27 schreef:
Orchidee schreef:Sorry...maar ik heb er ook geen goed woord voor overAfbeelding
Ik wel, en heb hetzelfde als Kees en Marlies gedaan. Jammer voor de moraliserende figuren alhier:)
Geen woord van kritiek van mijn kant.
Dit is een persoonlijke afweging. Ook voor Van der Staaij was dat het geval.
Zolang iemand zich in binnen- en buitenland aan alle regels houd, kan en mag daar niets kwaads over gezegd worden en ik maak mij best boos over de mensen die meteen met hun oordeel klaarstaan.

Bovendien: wanneer je al veel eerder geboekt hebt, krijg je je geld niet terug bij annulering.
Je mag je afvragen wat de posters die dit afkeuren zelf gedaan zouden hebben in zo'n geval. Zouden zij dan hun reis geannuleerd hebben en de financiële strop op de koop toe genomen hebben? Ik vraag mij dat ernstig af.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/958994-corona ... uit-spanje

Zou Kees niet gevaccineerd zijn en daarom met via testen voor toegang erachter gekomen zijn dat ze positief getest waren?
Hij zal om te vliegen een negatieve PCR-test nodig gehad hebben. Of hij had verschijnselen die duiden op corona.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

Ditbenik schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/958994-corona ... uit-spanje

Zou Kees niet gevaccineerd zijn en daarom met via testen voor toegang erachter gekomen zijn dat ze positief getest waren?
Hij zal om te vliegen een negatieve PCR-test nodig gehad hebben. Of hij had verschijnselen die duiden op corona.
Nee, ik reis regelmatig naar Spanje i.v.m. familie. Om naar Spanje te vliegen moet je een QR code hebben, daarnaast moet je een QR code aanmaken die speciaal voor Spanje gebruikt wordt, vergelijkbaar met onze QR. PCR-test is niet nodig!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Orchidee »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:Sorry...maar ik heb er ook geen goed woord voor overAfbeelding
Had het anders geweest als ze naar Drenthe of België waren geweest?
Oftewel, komt het omdat het in Spanje was?
Nee dat is voor mij persoonlijk niet anders, ik kom sinds corona zo min mogelijk op plaatsen waar ik niet perse moet zijn.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

Op vakantie gaan is niet verkeerd. Maar besmet terugkomen wijst op het niet naleven van regels. Zoals we in onze kennissen en collegakring wel meer zien. Terug van wintersport en dan ziek zijn, in quarantaine zitten of anderszins taken niet kunnen uitvoeren.
Ik vind dan dat je wederkerig bevraagd mag worden of je wel verantwoord gedrag hebt vertoond. Zeker omdat de besmetting plaatsvond onder omstandigheden die niet noodzakelijk zijn.
Wat dat betreft had dat bericht wel een extra vraag kunnen krijgen.
Plaats reactie