Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Arja »

Johannes 1

14. En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
15. Johannes getuigt van Hem en heeft geroepen, zeggende: Deze was het van Welken ik zeide: Die na mij komt, is vóór mij geworden, want Hij was eer dan ik.
16. En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.

(Tekst van de preek)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

De troost van de uitverkiezing (clip van 1,5 minuten uit een preek)

https://www.sermonaudio.com/solo/faith/ ... 923467217/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Interview met Dr P. van Gurp, bijna 100 jaar oud. Als hij bij mij in de buurt had gewoont, had ik hem graag een boek van een Puritein kado gedaan. Maar wel mooi om te lezen. Nog echt ouderwets Gereformeerd. Doet me denken aan de interviews met wijlen dr. M.J. Arntzen, dat was ook nog zo'n Gereformeerde van de oude stempel. Waren die er nog maar meer.

https://www.rd.nl/artikel/935185-zomerg ... et-verbond
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door KDD »

Gisteren wat gelezen van Justus Vermeer over zondag 15. Ik vond dit stuk wel opmerkelijk:
Mr. J. Vermeer schreef:Ja ook dat velen onder het Evangelie leven en Gods boodschappers hebben, heeft Jezus door Zijn bloed verkregen. Daarom lezen wij (Heb. 10:29) dat er zulken zijn, "die het bloed des Nieuwe Testaments vertreden, waardoor zij geheiligd waren". En (2 Petr. 2:1) van zulke dienstknechten, die de Heere verloochenen, Die hen gekocht heeft". Dit kopen ziet niet op de zaligheid van deze personen, maar op hun werk, om als dienstknechten en huurlingen dienen in Gods huis en om anderen de poort naar de hemel te wijzen. Ziet dan eens hoe een mens zondigt als hij zegt: Die leeraar is onbekeerd en daarom wil ik hem niet horen. Want hij is tot zijn werk gekocht en wie weet wat de Heere nog met hem voor heeft. Mocht gij er toch liever voor bidden dan zo te spreken.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Adagio »

Kaspar Alardin (1658-1692), in “De gelukzaligheid van de weg der rechtvaardigen”, over Psalm 1 schreef: God alleen heeft een heilzame raad voor de arme zondaar; dat hij met verloochening van eigen kracht en gerechtigheid zijn toevlucht tot Christus zal nemen, om door Hem gerechtvaardigd te worden. Dit is die raad, waarvan Ps. 32 zegt: ‘Ik zal u onderwijzen, en u leren van den weg dien gij gaan zult; ik zal raad geven.’ En Openb. 3 ‘Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, enz.’
Maar de goddelozen bedenken een andere raad, hoe zij door zichzelven God zullen verzoenen en behagen. De raad Gods staat hun niet aan; zij verwerpen die, en bewilligen daarin niet. Zo hebben de farizeeën en wetgeleerden de raad Gods tegen zichzelven verworpen, omdat zij door Johannes niet wilden gedoopt worden, Luk 7: 30. Zij vesmaden de raad der ellendigen, Ps. 14: 5. De raad der ellendigen is, dat hij, ellendig en arm in zichzelven zijnde, uit zichzelven uitgaat en Christus’ gerechtigheid aanneemt; maar die raad versmaden zij, zij willen zich zo laag niet bukken, noch als arme bedelaars tot God komen. Ja de raad Gods is hun zelfs dwaasheid, 1 Kor. 2: 14. Zulke mensen nu zijn juist in het uiterlijke geen grove zondaars, maar zodanigen, die onder de mensen dikwijls voor de beste en eerlijkste gehouden worden, zoals er onder de heidenen geweest zijn: de filosofen, de priesters en wetgevers, die God trachten te verzoenen door hun deugden en offeranden, zowel van beesten als van mensen. (...)
Maar een godzalige wandelt niet in of naar de raad der goddelozen, de raad der goddelozen is ver van hem (Job 21:16, 22:18). Hij wandelt zelfs niet naar zijn eigen raad; hij gaat niet met vlees en bloed te rade (Gal. 1: 16); hij geeft zich geheel over aan Gods wijze en goede raad, om daarvan geleid te worden (Ps. 73: 24).
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Mannetje »

Zeker mooi!
-
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Hoopvol »

Zo enorm bemoedigend! Wat is de Heere een goede God. Wat zorgt de Heere goed voor zondaren. Wat is de Heere een Goede Herder!!
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Dat is allemaal waar. Maar in dit geval was het middel toch een student met een goed hart. God is altijd goed, hoe wij ons ook gedragen. Maar de student maakte zelf het verschil. Dat is een werk dat God voorbereid heeft, zodat wij er in kunnen wandelen, zegt de apostel. Dat is wel om dankbaar voor te zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Dat religie naar Gods Woord niet meer verdragen wordt, is niet nieuw. David werd gehoond door zijn zijn vrouw Abigaïl. Mensen van buiten ons, die het christendom niet meer verdragen nemen niet zelfden hun toevlucht tot laster. Was David gekwetst? Nee, maar hij was beter af! Hij zou zich nog geringer aanstellen, en dan zou hij met die verachte dienstmaagden verheerlijkt worden. We zagen dat ook in 2009 toen er een lasterlijk tv-programma werd uitgezonden. Wat werd hier naar aanleiding van deze uitzending gewaarschuwd dat het oordeel Gods niet kon uitblijven tegen dit goddeloze volk. Maar de oordelen komen reeds over de wereld, en wat doen we? We lachen ze weg, we willen weer leven, eten, drinken, dansen en vrolijk zijn.
Zo kunnen in de nacht de gedachten wel eens vermenigvuldigen. Waar gaan we heen? Dat hoeft toch geen vraag te zijn? Ogen open!
We nemen een stukje over uit DE WACHTER SIONS van 16 juni 2005, wat we lazen van dhr. L.M.P. Scholten n.a.v. een godslasterlijke TV-serie:

TV SERIE
Er moet wel iets heel bijzonders aan de hand zijn, dat de Protestantse Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk gezamenlijk een publiek protest hebben laten horen tegen een tv-serie. Afgaande op de berichten is het inderdaad meer dan schandelijk waartegen dit protest zich richt. Het gaat om een serie van zes uitzendingen met als onderwerp 'God bestaat niet'. Het zijn gesprekken met wetenschappers over 'het gevaar, de functie en de absurditeit van het geloof'. De interviews worden omlijst met filmpjes die het geloof nog belachelijker maken en die, gelet op de beschrijving, op zijn minst grenzen aan godslastering.
De twee programmamakers zijn 'tegen geloof, in welke vorm dan ook'. 'Gelovigen worden overal ter wereld in staat gesteld hun kinderen te vergiftigen met hun mentaliteit en overtuiging via opvoeding en scholing.'. Daartegen trekken zij ten strijde. Geloof wordt 'iets debiels' genoemd. 'Ik heb het gevoel dat we leven in een open inrichting met gekken', zegt de een. Een ander vindt dat onderwijs op basis van geloof verboden zou moeten worden en alle religie uit het openbare leven gebannen. De genoemde kerken zeggen in hun protest, 'dat dit programma veel mensen, met name gelovigen, nodeloos zal kwetsen en provoceren’.
Het protest heeft niet kunnen voorkomen, dat de eerste uitzending heeft plaatsgevonden, gelukkig op een tijdstip dat normale mensen plegen te slapen, in de nacht van 7 op 8 juni, van twaalf uur tot half een. De serie wordt uitgezonden door de Radio Volksuniversiteit, een educatieve omroep, dat wil zeggen een omroep die speciaal bedoeld is voor leerzame uitzendingen. Men kan zich om te beginnen afvragen of het in de doelstelling van deze instelling past, om godloochenaars in de gelegenheid te stellen met hulp van 'deskundigen' propaganda te maken voor het atheïsme. Ten tweede, het is in toonaangevende kringen gebruikelijk, elke uiting van geloof in een publieke instelling ongeoorloofd te verklaren met een beroep op de 'scheiding van kerk en staat'. Geldt dat dan niet voor propaganda voor het ongeloof? Ten derde, hoe kan de Radio Volksuniversiteit verdedigen, dat een en ander gebeurt door middel van spot en kwetsing van wat voor de aangevallen bevolkingsgroepen dierbaar en heilig is? Beseft de Radio Volksuniversiteit niet, dat de programmamakers alleen al kwalitatief blijk geven van een laag niveau van professionaliteit, wanneer zij de toevlucht nemen tot dergelijke middelen om hun opvattingen op hun publiek over te dra¬ gen? Het draait in dat ontaarde tv-wereldje nu eenmaal om kijkcijfers en dus moet elk programma een hoog amusementsgehalte hebben.
God bestaat niet, lachen de atheïsten. David wist daar ook al van. 'De dwaas zegt in zijn hart: r is geen God.' Denk erom: e dwaas. Wanneer wij systematisch voor achterlijk uitgemaakt worden, omdat we in God geloven, wanneer wetenschappers in een 'neutrale' educatieve instelling als de Radio Volksuniversiteit ons uitmaken voor gekken en debielen, worden we op de duur zelf aan het twijfelen gebracht, en zeker onze kinderen. Daar gaat invloed vanuit. Maar de Bijbel keert het radicaal om: e dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. Als iemand niet in God gelooft, kan het zijn dat hij daarvoor gewoon te dom is. Het atheïsme is te dwaas om los te lopen. Nu verdient dat wel toelichting. In het Hebreeuws staat voor 'dwaas' hier het woord nabal. Dat woord kennen we wel uit de geschiedenis van David en Nabal. Abigail zei van haar man: elijk zijn naam is, alzo is hij: ijn naam is Nabal en dwaasheid is bij hem, 1 Samuel 25:25. Nabal betekent niet alleen dwaas in de zin van dom, onwetend. Iemand die nabal genoemd wordt, paart aan die domheid ook verdorvenheid. Hij is een verachtelijk iemand.
De dwaasheid van een nabal zit niet zozeer in zijn verstand. In de ogen van de wereld kan hij mogelijk zelfs uitblinken in intelligentie en e. Maar zijn dwaasheid zit in zijn hart. Het is niet zozeer dat het hem aan verstand ontbreekt, maar eerder dat hij te lui, te gemakzuchtig is om in God te geloven.
De dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. Wat in iemands hart zit, komt eruit in zijn daden, want zo luidt het vervolg van Psalm 14:1: ij verderven het, zij maken het gruwelijk met hun werk; er is niemand die goed doet. In hun hart is het begonnen. In hun denken rekenden zij niet met God. Dat blijkt uit hun daden. Er is geen enkele vreze Gods meer, ook uitwendig niet, ook geen slaafse vrees meer Hoe actueel is Psalm 14 dan! We worden er dagelijks mee geconfronteerd, en het lijkt met de week nog erger te worden.
Intussen is het latere Jodendom - zoals Calvijn laat zien - met de uitleg van Psalm 14 een geheel verkeerde kant opgegaan. De latere Joden meenden, dat David deze psalm profetisch heeft gesproken, als een profetie van wat de Joden zou wedervaren in de verstrooiing. De dwazen van wie David spreekt, zijn dan de heidenen rondom, allen afgeweken, tezamen stinkende geworden, en het Joodse volk moest daaronder zuchtende verkeren als een ellendig volk.
Wij lopen het gevaar, dezelfde fout te maken. Dan zijn de programmamakers van deze tv-serie, en de Kamerleden die kortgeleden zo spottend over het geloof in God de Schepper spraken, en al die andere mensen die 'nergens meer aan doen' de dwazen, en wij zien het met ergernis en vrees aan, want zo kan het toch niet goed gaan.
Neen, zo kan het inderdaad niet goed gaan, maar we hebben dan toch nog bepaalde mensen over het hoofd gezien.
Paulus haalt Psalm 14 ook aan, maar hij zondert niemand uit. 'Want wij hebben tevoren beschuldigd beide Joden en Grieken, dat zij allen onder de zonde zijn, gelijk geschreven is: r is niemand rechtvaardig, ook niet één.' Hij sluit zichzelf ook niet uit. Er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt; er is ook niet tot één toe. Alle mensen zijn dwazen, alle mensen zijn atheïsten, goddelozen. Maar dan mag hij spreken van het grote wonder, dat God nu juist goddelozen rechtvaardigt, Romeinen 4:5. Het is de grootste nood van onze tijd, dat dat wonder zo weinig meer opgemerkt wordt. We zouden wel met vreze en beving vervuld moeten zijn, wat er met Nederland gebeuren zal, waar het tastbaar is, dat de maat der zonde zo snel volgezondigd wordt. Maar we plegen daarbij onszelf doorgaans voorbij te zien, niet gedachtig dat wanneer een volk in zonde moet vergaan, in de kerk de zielsmelaatsheid aanvangt. Is het niet omdat de kerk schier niet meer kenbaar is als een zoutend zout in de samenleving, dat daarom de hellemachten zich zo groot en breed maken?
Wanneer we kennis nemen van zulke braaksels uit de hel als nu weer op de tv, kunnen we van binnen van woede koken. Dan zouden we wel de straat op willen stormen met vlammende protesten. We moeten dat toch niet langer dulden, dat we ongestraft voor gestoorden worden uitgemaakt vanwege ons geloof? Als Gods Naam gelasterd wordt, past toch de hoogste verontwaardiging?
Er is een betere weg, in de binnenkamer: Uw Naam worde geheiligd. Dat is: geef ons eerstelijk dat wij U recht kennen, en U heiligen, roemen en prijzen; daarna ook dat wij al ons leven, gedachten, woorden en werken, alzo schikken en richten, dat Uw Naam om onzentwil niet gelasterd, maar geëerd en geprezen worde.
Het is het gebed van een die geleerd heeft dat hij, als hij maar een ogenblik zou worden losgelaten, zelf openbaar zou komen als de meest goddeloze dwaas van Nederland. Daarom is zijn gebed niet in de eerste plaats of andere mensen Gods Naam mogen heiligen, desnoods onder dwang naar artikel 36. De bidder van Zondag 47 heeft zichzelf leren kennen. Daarom is het zijn verzuchting allereerst of de Heere het hém zou willen geven, dat hij dat zou mogen doen, want hij weet dat als de Heere het niet zou geven, hij het zou kunnen noch willen. En dan smeekt hij, dat zijn leven, gedachten, woorden en werken dan zo mogen zijn, dat die andere mensen Gods Naam om hem niet langer zouden lasteren, maar gingen eren en prijzen.
Wij beseffen veel te weinig dat de wereld zo nauw op ons let in al onze wegen en handelingen en oorzaak neemt uit ónze gebreken en tekortkomingen om God te lasteren. Zijn Naam te ontheiligen en Zijn dienst te smaden. Schuldenaars worden lastdragers.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Mannetje »

Dat religie naar Gods Woord niet meer verdragen wordt, is niet nieuw. David werd gehoond door zijn zijn vrouw Abigaïl.
Michal, toch?
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
Dat religie naar Gods Woord niet meer verdragen wordt, is niet nieuw. David werd gehoond door zijn zijn vrouw Abigaïl.
Michal, toch?
U hebt gelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door KDD »

Kostelijk onderwijs uit Philpots dagboek de laatste dagen:
Philpot schreef: Zie, Ik zal uw stenen gans sierlijk leggen. Jesaja 54:11

Door deze „stenen”, die de Heere beloofd heeft „sierlijk te leggen”, geloof ik dat wij verstaan moeten de gezegende waarheden van het Evangelie, die door de hand Gods in de ziel gelegd worden. De fraaie kleuren zijn diep in de steen zelf gevat, niet kunstig opgelegd. Zij zijn als kostelijk marmer, waarin elke tint en elke ader tot in het diepst van de steen zijn gedrongen. Zo ook de waarheden Gods, door en door schoon, doortrokken van genade en heerlijkheid, tot in de diepste diepte. Maar deze kleuren zijn voor het oog verborgen, tot zij door Gods hand aan het licht gebracht en in de ziel worden neergelegd. Hoe schoon en lieflijk een woord van God op zichzelf moge zijn, het wordt bij ervaring zo, als het door de Goddelijke hand in de ziel is gelegd. Daardoor komen de schone kleuren, komt het sierlijke voor den dag. Hoe dikwijls lezen wij Gods Woord, zonder er de minste schoonheid in te zien! Maar laat diezelfde woorden met lieflijkheid en kracht tot de ziel komen, dan ziet men er dadelijk schoonheid, onuitsprekelijke schoonheid in; zij worden een steen van schone kleuren, „een sierlijke steen”. Zaligheid, rijk en vrij; de vergevende liefde Gods; het kostelijk bloed des Lams; rechtvaardigmaking door Christus’ onbevlekte gerechtigheid; wijn en melk, zonder geld en zonder prijs; overvloeiende genade; eeuwige barmhartigheid; eeuwig leven — ziedaar enige dier kostelijke stenen met schone kleuren, welke God de Geest met eigen hand in de ziel legt.


En Ik zal u op saffieren grondvesten. Jesaja 54:11

Vóórdat wij vast kunnen staan op de dingen Gods, moeten wij een goed fundament, iets stevigs voor ons geloof, onze hoop, onze liefde, ons alles hebben, om op te rusten. God belooft die te leggen voor zijn bedroefd Zion: „Ik zal u op saffieren grondvesten.” „Een gift”, lezen wij, „is een kostbare steen in de ogen van hem, die hem heeft.” Elke getuigenis dan, die God aan de ziel geeft; elke belofte, die in het hart valt; elke openbaring van genade; elk bezoek van liefde; elke toepassing der Waarheid, kunnen wij, in geestelijke zin, een saffier noemen; want zij is inderdaad een edelgesteente, schitterend met de gloed des hemels. Wanneer God dus de saffieren in de ziel legt, maken zij een stevig fundament voor het geloof. En daar zij door de hand Gods zelf gelegd zijn, moeten zij vast zijn; daar het saffieren zijn, zijn zij onvergankelijk. Die saffieren, het is waar, kunnen alle begraven zijn onder het stof van vleselijkheid en wereldsgezindheid; de onreinheid en modder van onze gevallen natuur mogen er met de vloed overheen rollen. Maar worden zij daardoor bedorven? Is hun natuur veranderd; hun waarde verminderd; hun glans bezoedeld en hun luister uitgedoofd en verdwenen? Zij mogen voor het oog verborgen zijn; de wijze, waarop ze zijn gezet, verduisterd; hun vlakken voor een tijd dof zijn; maar één straal van de Zon der Gerechtigheid zal alles weer aan het licht brengen; één streek van de hand des Polijsters zal hun al hun schoonheid wedergeven. De genade heeft niet meer gemeenschap met de zonde dan een diamant met een mesthoop.


En uw glasvensters zal Ik kristallijnen maken, en uw poorten van robijnstenen, en uw ganse landpalen van aangename stenen. Jesaja 54:12

De Zon der Gerechtigheid beschijnt Zion niet, zolang zij op aarde is, in al haar glans; haar kristallen vensters, zolang zij in het vlees zijn, zijn in glans getemperd. Haar inzichten zijn ook niet geheel en al zuiver en helder; zoals de Apostel zegt: „Wij zien door (of in) een spiegel duister”; wij hebben niet die heldere blik, welke de heiligen hebben in heerlijkheid, waar zij Jezus zien van aangezicht tot aangezicht. Wij hebben soms, hoop ik, in onze ziel gezichten op God en Christus en de hemelse heerlijkheid; maar die gezichten zijn maar half doorschijnend, gestreept en dof gelijk een venster van agaat, niet zo helder en klaar als een vensterruit van glas. Maar, evenals Daniël zijn vensters opende naar Jeruzalem, opdat hij door het geloof zien mocht, wat hij door het oog niet kon aanschouwen, zo moeten ook wij trachten naar het hemels Jeruzalem te zien, opdat wij door het geloof „Hem mochten aanschouwen, die onzichtbaar is.” Maar de Heere spreekt van Zions „poorten”’. „En uw poorten van robijnstenen.” De robijn heeft een gloedrode kleur; en waarom zou de Heere juist voor Zions poorten die kleur gekozen hebben? Mogen wij niet, zonder het beeld te verwringen, aannemen, dat er een verborgen zinspeling is op het bloed des Lams? Evenals door Mozes scharlaken en wol werd genomen, wanneer hij het volk besprengde, en als Rachabs huis getekend werd door een scharlaken draad, kan er dan ook niet een betekenis liggen in de kleur der poorten? De „poorten van robijn”, de open wonden van het Lam, door deze alleen moeten alle gebeden opstijgen; door deze elk antwoord afdalen; en zo wij iets anders willen of een poort maken van menselijke verdienste, bespotten wij de Geest van God en storten smaad uit over de genade van het bloed des Lams. „En uw ganse landpalen van aangename stenen”. Door het geloof gezien, is elke gebeurtenis, elke omstandigheid in het leven, hoe smartelijk die ook schijne, een aangename steen; want Zion is een Konigsdochter, en de minste harer zalen is gemaakt van aangename stenen. Want van de wijsheid, dat is, van het leven Gods, lezen wij: „Haar wegen zijn bekoorlijke wegen, en al haar paden zijn vrede.”
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door John Galt »

-DIA- schreef:...We zagen dat ook in 2009 toen er een lasterlijk tv-programma werd uitgezonden. ...

...We nemen een stukje over uit DE WACHTER SIONS van 16 juni 2005, wat we lazen van dhr. L.M.P. Scholten n.a.v. een godslasterlijke TV-serie:...
Hoezo schrijf jij ineens over TV-serues vab 12 en 16 jaar geleden?
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:
-DIA- schreef:...We zagen dat ook in 2009 toen er een lasterlijk tv-programma werd uitgezonden. ...

...We nemen een stukje over uit DE WACHTER SIONS van 16 juni 2005, wat we lazen van dhr. L.M.P. Scholten n.a.v. een godslasterlijke TV-serie:...
Hoezo schrijf jij ineens over TV-series van 12 en 16 jaar geleden?
Is het niet de moeite waard? En is het ook niet actueel? Dingen van meer dan 100 jaar kunnen zo heel actueel zijn. Zo hoorde ik dat dhr. Van der Staaij terugkeek op de Spaanse Griep. Wie de historie vergeet, ook de meest recente, is gedoemd die over te doen. Laten we lessen leren uit het (recente en verre) verleden. Vergeetachtigheid is in dezen kan veel kwaad doen.
PS: U hebt wellicht wat te haastig getypt. Ik heb daarom uw typfouten ook meteen gecorrigeerd. Hopelijk neemt u mij dat niet kwalijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie