huisman schreef:samanthi schreef:huisman schreef:eilander schreef:Volgens mij is het eenvoudig, en volgens Boston ook:
Hoewel zondaren niet tot Christus zullen komen als zij hun behoefte aan Hem niet zien,
zal ik toch altijd blijven preken dat allen vanwege de last van de verdoemenis verplicht zijn om tot Hem te komen
en zij bij Hem welkom zullen zijn, wat hun geval ook zijn moge.
Boston/Erkine/McCheyne: Ze mogen komen maar ze komen niet!
samanthi: Ze mogen komen en dat doen ze ook zonder zonde en schuld. Wat een afbreuk aan het Evangelie van de gekruisigde Christus.
Je draait mijn woorden om.
Mijn vraag was ben je welkom bij de Heere Jezus, ook al heb je niets?
Ik verdraai niets. Lees je eigen postings en wees niet te snel tevreden.
Als Samanthi zegt: Ik zie mensen in de Bijbel die meteen na dat de Heere Jezus hen geroepen heeft naar Hem toegaan en meteen hun zonden belijden, ik zie mensen waat de Heere Jezus prikkelende vragen stelt waardoor zij gaan nadenkt over hun bestaan, zie de Samaritaanse vrouw, ik zie ook een Levi in het tolhuis opstaan en gaan.
Huisman en dan lees jij daarin niet: Ik zie mensen in de Bijbel komen tot de Heere Jezus, met belijdenis van zonde...
Dus ze komen tot Christus maar wel belijdend...
En dan lees jij Huisman: Ze komen zonder zonde en schuld?!
Sja dan kun je roepen dat het aan de ander ligt, maar dan doe je de ander geen recht!
En zoals de citaten aangeven, zondaren zijn welkom bij Christus, zonder voorwaarden. Dat kunnen die Puriteinen zo ruim preken omdat ze ook geloven er zal niemand komen tenzij diegene getrokken wordt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"