Gelezen, gedacht, gehoord...

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Erik1960 »

Ararat schreef:remomstrantisme
Is dat niet dat een vrouw meerdere kinderen krijgt?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Erik1960 schreef:
Ararat schreef:remomstrantisme
Is dat niet dat een vrouw meerdere kinderen krijgt?
Nee, dat is heel g'woon een typfout/typefout omdat de n en de m te dicht bij elkaar zaten. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Henk J
Berichten: 2596
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

Hier is de lezing terug te luisteren waarin dr. Van den Brink ingaat op kritiek die hij gekregen heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=GgbudhkEAAo
Verdere discussie is denk ik nu even niet aan de orde, aangezien het betreffende topic op dit moment dicht zit.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Zita »

Link delen is akkoord, maar de discussie gaan we voorlopig niet voortzetten. Ook niet in dit topic.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Lezing van Ds. G. van den Brink over de uitverkiezing, en in het bijzonder over Het aanbod van genade én de uitverkiezing.
https://www.youtube.com/watch?v=dyHbR7ujJb0
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HersteldHervormd »

Als je 100 zwarte mieren en 100 rode mieren verzamelt en ze in een glazen pot doet,

gebeurt er niets,

maar als je de pot pakt, krachtig schudt en op tafel laat liggen, zullen de mieren elkaar doden.

Rood gelooft dat zwart de vijand is, terwijl zwart gelooft dat rood de vijand is wanneer de echte vijand de persoon is die de pot schudde.

Hetzelfde geldt voor de samenleving.

Mannen versus vrouwen
Boeren
Vluchtelingen
Links versus rechts
Rijk versus arm
Geloof versus wetenschap
Roddels, geruchten, enz ...

Voordat we met elkaar vechten, moeten we ons afvragen:

Wie schudde de pot?

(Nu relevanter dan ooit!)

Eens?

Ik las dit op LinkedIn, wilde het met jullie delen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Niemand schudt de pot. Het is complotdenken om overal iets achter te zoeken. Hooguit is het God wiens vinger de geschiedenis schrijft. Maar daar zal deze persoon wel niet op doelen, vrees ik.

Hoewel ik anderzijds denk dat het de heilige Geest is die er voor zorgt dat er wereldwijd dezelfde ontwikkelingen zijn. Dat is door alle tijden heen opvallend, heb ik wel eens begrepen. Ik meen dat dr. Ouweneel daar ooit een boek over heeft geschreven, maar ik kan niet op de term komen die daarbij hoort.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Terri »

DDD schreef:Niemand schudt de pot. Het is complotdenken om overal iets achter te zoeken. Hooguit is het God wiens vinger de geschiedenis schrijft. Maar daar zal deze persoon wel niet op doelen, vrees ik.

Hoewel ik anderzijds denk dat het de heilige Geest is die er voor zorgt dat er wereldwijd dezelfde ontwikkelingen zijn. Dat is door alle tijden heen opvallend, heb ik wel eens begrepen. Ik meen dat dr. Ouweneel daar ooit een boek over heeft geschreven, maar ik kan niet op de term komen die daarbij hoort.
Als je dit gelooft ben je een gelukkig mens en word je ook niet angstig en geef je ook niet iedereen behalve jezelf de schuld denk ik.
Ik denk aan "laat Hem besturen waken, het is wijsheid wat Hij doet".
Die nieuwe hemel en aarde, het moet er toch een keer van komen......
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Precies. Maar dat is echt een ander gevoel dan dat je denkt dat er complotten zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door refo »

DDD schreef:Niemand schudt de pot. Het is complotdenken om overal iets achter te zoeken. Hooguit is het God wiens vinger de geschiedenis schrijft. Maar daar zal deze persoon wel niet op doelen, vrees ik.

Hoewel ik anderzijds denk dat het de heilige Geest is die er voor zorgt dat er wereldwijd dezelfde ontwikkelingen zijn. Dat is door alle tijden heen opvallend, heb ik wel eens begrepen. Ik meen dat dr. Ouweneel daar ooit een boek over heeft geschreven, maar ik kan niet op de term komen die daarbij hoort.
De zesde kanteling?
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Christen »

Gelezen en nu dus gedacht en opgeschreven..

Mooi om te lezen hoe mensen zijn en denken en opschrijven. Mooi DDD. Ik vond Ambtenaar ook een mooie bijdrage hebben over ´zijn verhaal´.

Ik zit weinig op het forum en antwoord weleens zonder goed/grondig te lezen. Maar je hebt weleens dat je een uitspraak herinnert waarvan je later denkt, hij had gelijk.. goed gezien.

Ik ga nog ff een wasje aanzetten, goede zondag!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Dank voor het compliment.

Ik las nog iets heel anders:

https://www.rd.nl/artikel/988932-hbo-ka ... ks-vandaan

Daar maak ik mij wel zorgen over. Vroeger was er ook een Gelezen, gedacht, gehoord dat niet theologisch was. Maar goed, nu het hier om de inrichting van Gods Koninkrijk gaat kan de discussie mbo/hbo/wo hier ook wel.

Volgens mij is er een heel simpele oplossing. Het CBP bepaalt hoeveel mensen in Nederland van ieder opleidingsniveau nodig zijn. En vervolgens worden de universiteiten gedwongen om hun niveau wat op te hogen. Ik was onlangs voor een gastcollege op een universiteit en de algemene ontwikkeling van de studenten was niet om over naar huis te schrijven. Als er dan te veel WO-studenten zijn, lijkt het mij niet moeilijk om te selecteren. Begin met een maandelijkse test over maatschappelijke ontwikkelingen, en kijk wie daarover niets zinnigs weet te melden.
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door CvdW »

DDD schreef:Dank voor het compliment.

Ik las nog iets heel anders:

https://www.rd.nl/artikel/988932-hbo-ka ... ks-vandaan

Daar maak ik mij wel zorgen over. Vroeger was er ook een Gelezen, gedacht, gehoord dat niet theologisch was. Maar goed, nu het hier om de inrichting van Gods Koninkrijk gaat kan de discussie mbo/hbo/wo hier ook wel.

Volgens mij is er een heel simpele oplossing. Het CBP bepaalt hoeveel mensen in Nederland van ieder opleidingsniveau nodig zijn. En vervolgens worden de universiteiten gedwongen om hun niveau wat op te hogen. Ik was onlangs voor een gastcollege op een universiteit en de algemene ontwikkeling van de studenten was niet om over naar huis te schrijven. Als er dan te veel WO-studenten zijn, lijkt het mij niet moeilijk om te selecteren. Begin met een maandelijkse test over maatschappelijke ontwikkelingen, en kijk wie daarover niets zinnigs weet te melden.
Stel dat mijn zoon niets weet over de maatschappelijke ontwikking gendergebeuren dan is hij niet welkom op een universiteit.
Ik begrijp DDD wel, maar kies dan voor zelf betalen, dan kan mijn zoon wel naar de universiteit.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Mensen die daar niets over weten, horen wat mij betreft inderdaad niet op een universiteit. Maar wat bedoel je daarmee te zeggen?

Is dat in Amerika mogelijk, dat je betaalt en daarmee de toelatingseisen omzeilt?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Niemand schudt de pot. Het is complotdenken om overal iets achter te zoeken. Hooguit is het God wiens vinger de geschiedenis schrijft. Maar daar zal deze persoon wel niet op doelen, vrees ik.

Hoewel ik anderzijds denk dat het de heilige Geest is die er voor zorgt dat er wereldwijd dezelfde ontwikkelingen zijn. Dat is door alle tijden heen opvallend, heb ik wel eens begrepen. Ik meen dat dr. Ouweneel daar ooit een boek over heeft geschreven, maar ik kan niet op de term komen die daarbij hoort.
Metabletica?
Plaats reactie