Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Forummer »

Mistig schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:Waar ik me over verwonderde dat ondanks de andere ligging de grondtonen wel gelijk waren met wat we in wat rechtsere hoek horen.
Dat vind ik ook mooi. De grondtonen van zonde en genade, het strijden van de goede strijd, en het buigen onder en liefhebben van Gods woord, zijn hetzelfde bij al Gods kinderen, welke gezindte ze ook toe behoren.
Juist.
Dat is zéker mooi, en geeft hoop dat meer eenheid in de toekomst mogelijk kan zijn.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GGotK »

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

Wat gaat maar door?
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Charles »

Eskimo en Indiaan mag ook al niet meer zie ik in een ander bericht. :bobo
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door FlyingEagle »

Wat een prachtig interview met Prof. Koorevaar in het RD magazine.

https://www.rd.nl/artikel/954559-prof-h ... g-leerling
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

FlyingEagle schreef:Wat een prachtig interview met Prof. Koorevaar in het RD magazine.

https://www.rd.nl/artikel/954559-prof-h ... g-leerling
Ik heb het vanavond ook gelezen. Kernachtig citaat:
Het verdwijnen van het zicht op het missionaire doel van theologie is dodelijk. Dan wordt het een autonome wetenschap.
Echt ouderwets bijbelvast evangelisch. Van het soort dat je tegenwoordig veel minder aantreft. De geestelijke kaalslag en het postmodernisme doet net als bij ons ook in die kring zijn werk.

Mooi hoe deze man staat voor de betrouwbaarheid van de schrift.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
TSD
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door TSD »

FlyingEagle schreef:Wat een prachtig interview met Prof. Koorevaar in het RD magazine.

https://www.rd.nl/artikel/954559-prof-h ... g-leerling
Ja, mooi interview inderdaad! Ik vind de regelmatige interviews met Bijbelgetrouwe Christenen buiten de Gereformeerde Gezindte wel waardevol.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ditbenik »

Een nadenkertje van Steef Post. Ik woon in een omgeving waar al jaren alles open is op zondag en bezoekers van de kerkdienst onderweg naar huis nog even een boodschap op halen in de supermarkt. In die situatie spreekt deze 'Welbeschouwd' nog meer: https://bit.ly/3s67rup .
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bezorgd »

TSD schreef:
FlyingEagle schreef:Wat een prachtig interview met Prof. Koorevaar in het RD magazine.

https://www.rd.nl/artikel/954559-prof-h ... g-leerling
Ja, mooi interview inderdaad! Ik vind de regelmatige interviews met Bijbelgetrouwe Christenen buiten de Gereformeerde Gezindte wel waardevol.

Het viel mij ook op. Net of het RD met deze interviews aan wil geven " Gods Koninkrijk is breder dan onze bubbel"
Positief.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Net of het RD met deze interviews aan wil geven " Gods Koninkrijk is breder dan onze bubbel"
Positief.
Volgens mij is de wens meer de vader van de gedachte. En suggereer je nou eigenlijk dat ze dat voorheen niet deden?

Ik verheug me vooral op de Terdege van morgenavond. De vooraankondigingen beloven een goede leesavond.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Net of het RD met deze interviews aan wil geven " Gods Koninkrijk is breder dan onze bubbel"
Positief.
Volgens mij is de wens meer de vader van de gedachte. En suggereer je nou eigenlijk dat ze dat voorheen niet deden?

.
Minder volgens mij.
Hoe vond jij het interview?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ditbenik »

Gelezen op Twitter:

frank, wordt ook wel Elvis genoemd.
@frankraapy
Ik kom site tegen genaamd refoforum. Mijn brein: was leuker geweest als het Reforum had geheten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Herman »

Ditbenik schreef:Mijn brein: was leuker geweest als het Reforum had geheten.
Dat is een gat in de markt, naast het calvijnwijn en lutherbier.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Net of het RD met deze interviews aan wil geven " Gods Koninkrijk is breder dan onze bubbel"
Positief.
Volgens mij is de wens meer de vader van de gedachte. En suggereer je nou eigenlijk dat ze dat voorheen niet deden?

.
Minder volgens mij.
Hoe vond jij het interview?
O, het was wel mooi hoor.

Maar zoals ik al zei: ik verheug me op de Terdege.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Erskinees »

Wie van jouw favoriete ds'en staat er in de Terdege?
Wij hebben een aantal jaar geleden veel tijdschriftabbo's opgezegd. De Terdege mis ik nou helemaal niet.
Plaats reactie