Homoseksualiteit

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Maar wat zou de overheid anders moeten doen om "deze zonden uit te bannen"? Een campagne tegen het praktiseren van homoseksualiteit is niet hetzelfde, in ieder geval. Dat zou misschien nog een mogelijke welwillende uitleg zijn als hij schreef 'bestrijden'. Uitbannen is echt wat anders. Ik ben benieuwd naar jouw eigen interpretatie van de woorden van de predikant.
Ds. Kort is mijns inziens heel mild in zijn verwoording. Hij had ook kunnen vermelden welke straf er in Gods wet is voorschreven voor deze zaken, en wat in het oude Israel de praktijk was. Overigens stonden hier ooit in Nederland ook straffen op.

Verder hebben ze bij de Mieraskerk het afgelopen jaar al heel veel aggresieve media aandacht gehad. Niemand is verplicht om de media te woord te staan, ook ds. Kort niet. Zijn taak is om de gemeente Gods woord te verkondigen. Niet om met schreeuwende boze jongetjes met camera's, die geen enkel fatsoen hebben, te babbelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Als hij mild is in zijn verwoording, dan had hij zich beter duidelijk kunnen uitdrukken. Het is altijd fijn om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Overigens zal ik niet zeggen dat dit zo is. Ik denk meer dat het onhandigheid en domheid is dan dat de dominee werkelijk zou willen oproepen tot geweld buiten de overheid om.

Verder vind ik de enige onfatsoenlijke personen in deze uitzending de predikant, de vrouw van de predikant, en de gemeenteleden, met uitzondering van de koster.
Laatst gewijzigd door DDD op 27 feb 2021, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

Is er nog een gesprek geweest met de koster? Want die zegt letterlijk dat hij de uitzendingen van #Boos bekijkt en ook dat hij nog maar eens terug moet komen, omdat het met 6 man niet werkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

De wijze van communiceren verdient geen schoonheidsprijs. Ook de brief die destijds naar de gemeente is gestuurd is polariserend van toon. Als je op een dergelijke wijze communiceert, dan is het niet vreemd dat mensen stelling nemen of je juist negeren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Mara »

Ik heb het filmpje na een minuut of 10 uitgezet, omdat ik er kotsmisselijk van werd.
Dit is geen eerlijke journalistiek, onbevooroordeelde hoor en wederhoor van de broer van roos.
DDD schreef:Ik denk meer dat het onhandigheid en domheid is dan dat de dominee werkelijk zou willen oproepen tot geweld buiten de overheid om.
Dat denk ik ook. Ik vind zijn wijze van preken niet prettig, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Je kunt deze dingen wel in een preek roepen, maar een predikant moet zich wel realiseren dat het geen beschermde omgeving (meer) is.
Het kan zo allemaal ongecontroleerd op internet terecht komen en mensen gaan ermee aan de haal.
Overigens vraag ik me wel af of meneer Hofman ook zoveel bombarie bij een moskee gaat maken als iemand hem daartoe aanschrijft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Overigens vraag ik me wel af of meneer Hofman ook zoveel bombarie bij een moskee gaat maken als iemand hem daartoe aanschrijft.
Nee, dat doet hij niet. Maar dat is geen reden om hem niet te woord te staan.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Waarom zou dit geen eerlijke journalistiek zijn?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Nathanaël »

Mara schreef:Ik heb het filmpje na een minuut of 10 uitgezet, omdat ik er kotsmisselijk van werd.
Dit is geen eerlijke journalistiek, onbevooroordeelde hoor en wederhoor van de broer van roos.
DDD schreef:Ik denk meer dat het onhandigheid en domheid is dan dat de dominee werkelijk zou willen oproepen tot geweld buiten de overheid om.
Dat denk ik ook. Ik vind zijn wijze van preken niet prettig, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Je kunt deze dingen wel in een preek roepen, maar een predikant moet zich wel realiseren dat het geen beschermde omgeving (meer) is.
Het kan zo allemaal ongecontroleerd op internet terecht komen en mensen gaan ermee aan de haal.
Overigens vraag ik me wel af of meneer Hofman ook zoveel bombarie bij een moskee gaat maken als iemand hem daartoe aanschrijft.
Het is ook helemaal niet bedoeld als journalistiek, hoe graag DDD dat ook zou volhouden. Dat is nooit de bedoeling van BNN geweest.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

In ieder geval zégt de presentator wel in het openbaar dat dat zijn doel is. Dus zo heel gek is mijn inschatting niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:In ieder geval zégt de presentator wel in het openbaar dat dat zijn doel is. Dus zo heel gek is mijn inschatting niet.
Het woord gek zal ik niet in mijn mond nemen. Maar een beetje naief vind ik het wel ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Nou, zo naief is het niet. Want mijn inschatting is verstrekkender dan die van Mara. Het gevaar van zulke opinievorming is ook heel groot, zeker als dominees daar nog gewillig aan meewerken ook.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vind overigens de omgang met de media ook erg onhandig.

Desondanks maak ik me wel zorgen dat de sympathie van een deel van de kerkgangers bij de media ligt met haar anti-christelijke denkbeelden, en niet bij een knecht des Heeren die de zonde eerlijk benoemd. Wat zegt dat over ons kerkelijk leven?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Erskinees »

De brief van ds. Kort an sich is niet verkeerd. De toonzetting en het taalkleed zorgen wel snel voor verwarring. Vanuit het oogpunt van de man uit het filmpje snap ik wel dat hij zich beledigd voelt door de brief. Bovendien is de roeping van een predikant allereerst het prediken van het Woord. Wanneer je brieven gaat schrijven naar gemeentebesturen mag dat, maar dan dien je er m.i. ook openheid over te geven. Het gesprek aangaan. Dat laatste vertikt ds. Kort en dat is jammer. De houding van de agressieve gemeenteleden zorgen helemaal voor een verkeerd beeld van de gemeente. De negatieve toonzetting heeft ds. Kort als de OGGiN te Krimpen dus ook deels aan zichzelf te danken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

J.C. Philpot schreef:Ik vind overigens de omgang met de media ook erg onhandig.

Desondanks maak ik me wel zorgen dat de sympathie van een deel van de kerkgangers bij de media ligt met haar anti-christelijke denkbeelden, en niet bij een knecht des Heeren die de zonde eerlijk benoemd. Wat zegt dat over ons kerkelijk leven?
Eens, maar verbaas je je daar nog over? We hebben de discussie rondom de Nashville-verklaring gehad, dat was toch al veelzeggend genoeg.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door J.C. Philpot »

pierre27 schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik vind overigens de omgang met de media ook erg onhandig.

Desondanks maak ik me wel zorgen dat de sympathie van een deel van de kerkgangers bij de media ligt met haar anti-christelijke denkbeelden, en niet bij een knecht des Heeren die de zonde eerlijk benoemd. Wat zegt dat over ons kerkelijk leven?
Eens, maar verbaas je je daar nog over? We hebben de discussie rondom de Nashville-verklaring gehad, dat was toch al veelzeggend genoeg.
Daar verbaas ik me niet meer over. Inderdaad was de Nashville discussie heel veelzeggend in dat kader. Maar toch doet het me iedere keer verdriet, om te zien hoe uitgehold en innerlijk geseculariseerd we zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie