Homoseksualiteit

HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Homoseksualiteit

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Jantje schreef: Dat neemt allemaal niet weg dat, als ik in de schoenen van ds. Kort had gestaan, iedereen binnen had mogen komen en ze nog een gebakje en koffie of thee hadden gekregen ook.
Maar dan geen negerzoen, moorkop of jodenkoek. Dat is namelijk rascisme.

Echt alles word verknalt door dat polariseren van de media, echt naar kan je er van worden. Het gaat altijd alleen maar weer om BLM, feminisme, LHBTI en groene klimaat zooi. Dat zijn werkelijk de enige maatstaven nog maar van onze bevolking. Voor de rest telt niks meer. Als je in Nederland met een van deze zaken niet eens bent, ben je een rascist, en ben je strafbaar.
Ik begrijp je frustratie goed. Enfin er zijn er zat die er ook zo over denken maar die hoor je gewoon niet of minder.
Inderdaad, want als je er wat van zegt ben je een rascist. Of als je in deze tijd zegt: Ik ben het niet eens met de corona regels, dan ben je een viruswappie, en ben je zogezegd gevaarlijk voor de maatschappij.

30 jaar geleden vonden zelfs de communisten dat een homo huwelijk niet zou kunnen. En gaandeweg laat de media/regering de bevolking overal aan "wennen" zodat op ten duur alles moet kunnen, maar laten we ons niet vergissen, het is een plan, het is onrust zaaien en uiteindelijk het verderf van vele arme zielen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Salomo »

Toch toevallig dat zo iets weer nummer 1 op trending staat.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door -DIA- »

Salomo schreef:Toch toevallig dat zo iets weer nummer 1 op trending staat.
Dat is geen toeval.

HET AD schrijft er nog iets bij, helemaal onderaan:
"Alles verdraaid"
De 38-jarige dochter van de predikant zegt telefonisch de uitzending verdrietig te vinden. "Alles is verdraaid’’, zegt ze. ,,Leon is welkom, maar niet met zes man. Zo ga je niet het gesprek aan." Ook zegt ze dat haar familie veel haatmails krijgt. De predikant is zelf niet bereikbaar voor commentaar.

Er zou, zo zou je denken, een reden zijn dat de predikant niet bereikbaar is voor commentaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Hollander schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je wat vaker tv-programma's moet kijken. Als je niet door hebt dat Tim Hofman al enkele jaren stelselmatig bezig is om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan ben je gewoon niet goed op de hoogte. (...)
Laat ik nu precies op de hoogte zijn van de voorbeelden die jij noemt en mede op basis daarvan mijn eerdere berichten hebben geschreven. Ik heb meer dan eens BOOS gekeken. Je verwijt is dan ook geheel ongefundeerd, maar dat geheel terzijde. ;)

Het is alleen een fundamenteel verschil tussen jou en mij ten aanzien van de beoordeling van een dergelijk programma. Puur bedoeld om van boosheid een verdienmodel te maken. Niet zelden over de rug van christenen heen.

Ik denk alleen dat de strategie van Anne Bijl meer zoden aan de dijk zet dan wat in dit filmpje ten toon werd gespreid door de mensen van de kerk.
Dan schatten we de integriteit van de programmamaker gewoon anders in. Ik denk dat hij oprecht is begaan met de thema's die hij aan de orde stelt. Maar los daarvan: ik neem terug dat je dit dan beter moet volgen, want het is gewoon een verschil van mening.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef:
pierre27 schreef:
HersteldHervormd schreef: Maar dan geen negerzoen, moorkop of jodenkoek. Dat is namelijk rascisme.

Echt alles word verknalt door dat polariseren van de media, echt naar kan je er van worden. Het gaat altijd alleen maar weer om BLM, feminisme, LHBTI en groene klimaat zooi. Dat zijn werkelijk de enige maatstaven nog maar van onze bevolking. Voor de rest telt niks meer. Als je in Nederland met een van deze zaken niet eens bent, ben je een rascist, en ben je strafbaar.
Ik begrijp je frustratie goed. Enfin er zijn er zat die er ook zo over denken maar die hoor je gewoon niet of minder.
Inderdaad, want als je er wat van zegt ben je een rascist. Of als je in deze tijd zegt: Ik ben het niet eens met de corona regels, dan ben je een viruswappie, en ben je zogezegd gevaarlijk voor de maatschappij.

30 jaar geleden vonden zelfs de communisten dat een homo huwelijk niet zou kunnen. En gaandeweg laat de media/regering de bevolking overal aan "wennen" zodat op ten duur alles moet kunnen, maar laten we ons niet vergissen, het is een plan, het is onrust zaaien en uiteindelijk het verderf van vele arme zielen.
Racisme is zonder s, racist dus ook maar met één s, verknald is met een d, homohuwelijk is één woord, media is voor mij nog steeds meervoud.
En over dat plan: dat is een complottheorie.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/916102-uitzen ... en-ds-kort

Ik vind dit nogal een beschuldiging. Ds. Kort drukt zich onduidelijk uit, en dat leidt tot misverstanden. Hij spreekt de journalisten niet, en dan gaat de algemeen scriba in een ander medium zijn gram uiten. Ik vind het kwalijk dat het RD zonder hoor en wederhoor deze reactie publiceert.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
Salomo schreef:Toch toevallig dat zo iets weer nummer 1 op trending staat.
Dat is geen toeval.

HET AD schrijft er nog iets bij, helemaal onderaan:
"Alles verdraaid"
De 38-jarige dochter van de predikant zegt telefonisch de uitzending verdrietig te vinden. "Alles is verdraaid’’, zegt ze. ,,Leon is welkom, maar niet met zes man. Zo ga je niet het gesprek aan." Ook zegt ze dat haar familie veel haatmails krijgt. De predikant is zelf niet bereikbaar voor commentaar.

Er zou, zo zou je denken, een reden zijn dat de predikant niet bereikbaar is voor commentaar.
We hebben die cameraploeg in 2019 ook op locatie gehad, ondanks de beleefde houding van collega's en directie bleven ze asociaal gedrag vertonen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Dat is waar. Al zou ik het eerder kwajongensgedrag noemen, brutaal is een goed woord. Ik beweer ook niet dat je alles maar over je kant moet laten gaan. Maar als je over zo'n onderwerp publiceert, dan weet je dat er media-aandacht komt. Daar moet je dan ook op voorbereid zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

Inmiddels ook een reactie van de OGGiN: https://www.rd.nl/artikel/916102-uitzen ... en-ds-kort
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef:
pierre27 schreef:
HersteldHervormd schreef: Maar dan geen negerzoen, moorkop of jodenkoek. Dat is namelijk rascisme.

Echt alles word verknalt door dat polariseren van de media, echt naar kan je er van worden. Het gaat altijd alleen maar weer om BLM, feminisme, LHBTI en groene klimaat zooi. Dat zijn werkelijk de enige maatstaven nog maar van onze bevolking. Voor de rest telt niks meer. Als je in Nederland met een van deze zaken niet eens bent, ben je een rascist, en ben je strafbaar.
Ik begrijp je frustratie goed. Enfin er zijn er zat die er ook zo over denken maar die hoor je gewoon niet of minder.
Inderdaad, want als je er wat van zegt ben je een rascist. Of als je in deze tijd zegt: Ik ben het niet eens met de corona regels, dan ben je een viruswappie, en ben je zogezegd gevaarlijk voor de maatschappij.

30 jaar geleden vonden zelfs de communisten dat een homo huwelijk niet zou kunnen. En gaandeweg laat de media/regering de bevolking overal aan "wennen" zodat op ten duur alles moet kunnen, maar laten we ons niet vergissen, het is een plan, het is onrust zaaien en uiteindelijk het verderf van vele arme zielen.
Racisme is zonder s, racist dus ook maar met één s, verknald is met een d, homohuwelijk is één woord, media is voor mij nog steeds meervoud.
En over dat plan: dat is een complottheorie.
We kunnen het ook wel lezen met een paar taalfoutjes, echt wel!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat is waar. Al zou ik het eerder kwajongensgedrag noemen, brutaal is een goed woord. Ik beweer ook niet dat je alles maar over je kant moet laten gaan. Maar als je over zo'n onderwerp publiceert, dan weet je dat er media-aandacht komt. Daar moet je dan ook op voorbereid zijn.
Het probleem is dat er voor deze programmamakers geen grenzen zijn aan het tot stand komen van de uitzending. Het is een discussie die in april '20 speelde en nu weer opgerakeld gaat worden. Dat dit programma feiten verdraaid is een gegeven. Ik ben het met je eens dat fatsoenlijk te woord staan een must is maar ik weet inmiddels hoe deze figuren te werk gaan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Als je zelf geen toelichting wilt geven, moet je ook niet zeuren over het verdraaien van feiten. Ik geloof niet in opzettelijk verdraaien van feiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Als je zelf geen toelichting wilt geven, moet je ook niet zeuren over het verdraaien van feiten. Ik geloof niet in opzettelijk verdraaien van feiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Je bent erg naïef wat deze materie betreft. Ik heb je wijzer ingeschat.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Homoseksualiteit

Bericht door CvdW »

Ik heb het filmpje bekeken en heb enige vragen, wellicht heeft iemand van jullie een antwoord daarop.
1. Is Tim Hofman familie van de Hofmannen uit de GG?
2. Betaalt de kerk geen belasting? Over welke belasting wordt er gesproken.

Verder komt die andere jongeman bij mij over als zo'n klein kind in de winkel die z'n niet krijgt. Gaat een keel op zetten en huilen (krijsen). Voor een gesprek heb je twee partijen nodig en als een partij niet wil heb je dus geen gesprek.
Hij vindt dat het moet ophouden. Dus ds. Kort mag niet meer spreken naar Gods Woord. In z'n hoofd komt niet op dat hijzelf ook kan aanpassen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Als je zelf geen toelichting wilt geven, moet je ook niet zeuren over het verdraaien van feiten. Ik geloof niet in opzettelijk verdraaien van feiten.
Dan heb je echt een bord voor je hoofd, beste @DDD.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie