Homoseksualiteit

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bonny »

Jantje schreef:Toch zie ik in Tim Hoffman wel degelijk iemand die overal in de media het vuur uit de sloffen loopt om de reformatorische bevolking zwart te maken. Dat was al zo met de kortebroekendiscussie op het Calvijn College te Goes, vervolgens met de discussie rondom het kerkbezoek in Staphorst en nu wééral.
Dat klopt. Dat is ook een beetje de teneur van dit filmpje. Daarom zou juist de reactie van de kerk anders moeten zijn. Open en liefdevol.
The Groom's still waiting at the altar
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Hollander schreef:
DDD schreef:Nou, als je niet opvalt dat de presentator probeert om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan moet je echt nog eens kijken. Ik begrijp niet hoe je dat niet kan opvallen. Daar gaat dit om, niet om de dominee en zelfs niet om deze man.
Welnee. Het gaat in dit programma helemaal niet om een inhoudelijke discussie aan te zwengelen. Dit hele programma is gebouwd op sensatie door confrontatie op basis van frustratie.

Het viel mij op dat ze dit keer behoorlijk netjes blijven. In tegenstelling tot de mensen van de kerk. Helaas. Wederzijds fatsoen is een basisvoorwaarde voor een goed gesprek.
Ik denk dat je wat vaker tv-programma's moet kijken. Als je niet door hebt dat Tim Hofman al enkele jaren stelselmatig bezig is om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan ben je gewoon niet goed op de hoogte. Neem bijvoorbeeld de discussie daarover met Tom de Nooijer naar aanleiding van de coronamaatregelen en de discussie over het toelatingsbeleid op christelijke scholen.

Het is mijns inziens overduidelijk wat het thema is van dit programma. Hij somt zelfs zeven voorbeelden van zijns inziens onterechte godsdienstvrijheden op, inclusief de verzekeringsvrijstelling gemoedsbezwaarden.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Bonny schreef:
Jantje schreef:Toch zie ik in Tim Hoffman wel degelijk iemand die overal in de media het vuur uit de sloffen loopt om de reformatorische bevolking zwart te maken. Dat was al zo met de kortebroekendiscussie op het Calvijn College te Goes, vervolgens met de discussie rondom het kerkbezoek in Staphorst en nu wééral.
Dat klopt. Dat is ook een beetje de teneur van dit filmpje. Daarom zou juist de reactie van de kerk anders moeten zijn. Open en liefdevol.
Nee. Hij stelt de godsdienstvrijheid ter discussie. Dat is iets anders.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Bonny schreef:De aflevering van dit programma is een treffend voorbeeld van twee zeer verschillende werelden die elkaar niet willen begrijpen.
Hoezo? De presentator geeft toch geen enkele aanleiding voor die stelling? De geinterviewde homo ook niet? De enige die niet wil begrijpen is de dominee.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

Bonny schreef:
Jantje schreef:Toch zie ik in Tim Hoffman wel degelijk iemand die overal in de media het vuur uit de sloffen loopt om de reformatorische bevolking zwart te maken. Dat was al zo met de kortebroekendiscussie op het Calvijn College te Goes, vervolgens met de discussie rondom het kerkbezoek in Staphorst en nu wééral.
Dat klopt. Dat is ook een beetje de teneur van dit filmpje. Daarom zou juist de reactie van de kerk anders moeten zijn. Open en liefdevol.
Ik denk dat je hier een terechte conclusie trekt zonder gelijk allerlei opmerkingen over deze predikant te maken. Verder vind ik dergelijke programma's niets anders dan pulp.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door -DIA- »

Zou er een reden zijn dat ds. Kort niet in gesprek gaat? Wil hij echt niet of, en dat kan ook, dat het een afgesneden zaak is, en zou zo iemand onder de kerkelijke tucht geplaatst worden. Zie meer daarover in de formulieren van afsnijding en wederopneming in de gemeente. Maar dan weet degene die dat zegt zeker ook. Ik kan me de pastor niet voorstellen die niet bewogen zou zijn met de gemeente die hem toevertrouwd is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Hollander schreef:
DDD schreef:Nou, als je niet opvalt dat de presentator probeert om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan moet je echt nog eens kijken. Ik begrijp niet hoe je dat niet kan opvallen. Daar gaat dit om, niet om de dominee en zelfs niet om deze man.
Welnee. Het gaat in dit programma helemaal niet om een inhoudelijke discussie aan te zwengelen. Dit hele programma is gebouwd op sensatie door confrontatie op basis van frustratie.

Het viel mij op dat ze dit keer behoorlijk netjes blijven. In tegenstelling tot de mensen van de kerk. Helaas. Wederzijds fatsoen is een basisvoorwaarde voor een goed gesprek.
Ik denk dat je wat vaker tv-programma's moet kijken. Als je niet door hebt dat Tim Hofman al enkele jaren stelselmatig bezig is om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan ben je gewoon niet goed op de hoogte. Neem bijvoorbeeld de discussie daarover met Tom de Nooijer naar aanleiding van de coronamaatregelen en de discussie over het toelatingsbeleid op christelijke scholen.

Het is mijns inziens overduidelijk wat het thema is van dit programma. Hij somt zelfs zeven voorbeelden van zijns inziens onterechte godsdienstvrijheden op, inclusief de verzekeringsvrijstelling gemoedsbezwaarden.
Juist. En aangezien dát dus hét thema is van dit programma is ook duidelijk hoe serieus wij Tim Hofman moeten nemen. Hij is alleen maar uit om de reformatorische bevolkingsgroep in een kwaad daglicht te stellen. In plaats van dat hij eerst eens zonder camera's naar ds. Kort toegaat... Dat had misschien een hele andere uitzending opgeleverd...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Dat is een onterecht verwijt. Hij gaat mee, omdat het de andere man niet lukte om contact te krijgen. En dat is mijns inziens een grof schandaal. Zo zou je als christen en zeker als dominee je niet mogen gedragen. Ik snap dat je niet met iedereen een afspraak kunt maken, maar als iemand aangifte tegen jou doet, dan is het minste wel dat je hem zelf uitnodigt voor een gesprek.

Los daarvan is er mijns inziens alle reden om dit serieus te nemen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat is een onterecht verwijt. Hij gaat mee, omdat het de andere man niet lukte om contact te krijgen. En dat is mijns inziens een grof schandaal. Zo zou je als christen en zeker als dominee je niet mogen gedragen. Ik snap dat je niet met iedereen een afspraak kunt maken, maar als iemand aangifte tegen jou doet, dan is het minste wel dat je hem zelf uitnodigt voor een gesprek.

Los daarvan is er mijns inziens alle reden om dit serieus te nemen.
Ik weet zeker als de meneer eerst zonder camera's had aangebeld, dat hij gewoon was binnengelaten. En als dat werkelijk niet was gebeurd, maar de deur was voor zijn neus dichtgegooid, dan hadden ze dat vanuit de bosjes heus wel op camera kunnen krijgen.

Of ben ik nou echt zo lomp?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:
DDD schreef:
Hollander schreef:
DDD schreef:Nou, als je niet opvalt dat de presentator probeert om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan moet je echt nog eens kijken. Ik begrijp niet hoe je dat niet kan opvallen. Daar gaat dit om, niet om de dominee en zelfs niet om deze man.
Welnee. Het gaat in dit programma helemaal niet om een inhoudelijke discussie aan te zwengelen. Dit hele programma is gebouwd op sensatie door confrontatie op basis van frustratie.

Het viel mij op dat ze dit keer behoorlijk netjes blijven. In tegenstelling tot de mensen van de kerk. Helaas. Wederzijds fatsoen is een basisvoorwaarde voor een goed gesprek.
Ik denk dat je wat vaker tv-programma's moet kijken. Als je niet door hebt dat Tim Hofman al enkele jaren stelselmatig bezig is om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan ben je gewoon niet goed op de hoogte. Neem bijvoorbeeld de discussie daarover met Tom de Nooijer naar aanleiding van de coronamaatregelen en de discussie over het toelatingsbeleid op christelijke scholen.

Het is mijns inziens overduidelijk wat het thema is van dit programma. Hij somt zelfs zeven voorbeelden van zijns inziens onterechte godsdienstvrijheden op, inclusief de verzekeringsvrijstelling gemoedsbezwaarden.
Juist. En aangezien dát dus hét thema is van dit programma is ook duidelijk hoe serieus wij Tim Hofman moeten nemen. Hij is alleen maar uit om de reformatorische bevolkingsgroep in een kwaad daglicht te stellen. In plaats van dat hij eerst eens zonder camera's naar ds. Kort toegaat... Dat had misschien een hele andere uitzending opgeleverd...


Tim Hofman
https://visie.eo.nl/artikel/2016/11/tim ... aten-dopen

Verklaart misschien zijn kruistocht tegen kerk en gelovigen.


Tegelijkertijd moet je deze mensen als kerk/christenen nooit voer geven door hen net zo respectloos te behandelen als zij tegen jou doen...
Stapel vurige kolen......
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Homoseksualiteit

Bericht door HersteldHervormd »

Hollander schreef:
DDD schreef:De man heeft verschillende brieven gestuurd om in gesprek te komen. Dus dit is een onterecht verwijt, mijns inziens.
Ik zeg slechts wat in de aflevering zelf wordt gezegd.
Ik geloof niet dat de programmamakers uit zijn op sensatie. Wel op meningsvorming, (...)
Het hele programma BOOS leeft van sensatie (en frustratie). Jij noemt dat meningsvorming. Ik vind dat echt lachwekkend. Sorry. :huhu

Mee eens, het intresseert die Hofman maar vrij weinig, hoe erger het verhaal, hoe beter de aflevering. Het is eigenlijk een verdienmodel ten koste van de mensen die (blijkbaar) onrecht zijn aangedaan, en natuurlijk, zal hij dit heel erg vinden, maar de sensatie spat er vanaf. En hoe zie je dat? Dat zie je op het moment dat er wat woordenwisselingen zijn en de situatie wat grimmig dreigt te worden, dan word daar gelijk zo op ingezoomd en komen er spannende muziekjes en geluiden op de achtergrond. Allemaal om de boel op te zwepen en mensen een bepaalde kant op te duwen.

Verder, als het echt waar is dat ds Kort op geen enkele manier wil meewerken, dan vind ik dat wel absurd. Ik vind dat je wel altijd in liefde wet en evangelie moeten verkondigen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Homoseksualiteit

Bericht door HersteldHervormd »

Jantje schreef: Dat neemt allemaal niet weg dat, als ik in de schoenen van ds. Kort had gestaan, iedereen binnen had mogen komen en ze nog een gebakje en koffie of thee hadden gekregen ook.
Maar dan geen negerzoen, moorkop of jodenkoek. Dat is namelijk rascisme.

Echt alles word verknalt door dat polariseren van de media, echt naar kan je er van worden. Het gaat altijd alleen maar weer om BLM, feminisme, LHBTI en groene klimaat zooi. Dat zijn werkelijk de enige maatstaven nog maar van onze bevolking. Voor de rest telt niks meer. Als je in Nederland met een van deze zaken niet eens bent, ben je een rascist, en ben je strafbaar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef:
Jantje schreef: Dat neemt allemaal niet weg dat, als ik in de schoenen van ds. Kort had gestaan, iedereen binnen had mogen komen en ze nog een gebakje en koffie of thee hadden gekregen ook.
Maar dan geen negerzoen, moorkop of jodenkoek. Dat is namelijk rascisme.

Echt alles word verknalt door dat polariseren van de media, echt naar kan je er van worden. Het gaat altijd alleen maar weer om BLM, feminisme, LHBTI en groene klimaat zooi. Dat zijn werkelijk de enige maatstaven nog maar van onze bevolking. Voor de rest telt niks meer. Als je in Nederland met een van deze zaken niet eens bent, ben je een rascist, en ben je strafbaar.
Ik begrijp je frustratie goed. Enfin er zijn er zat die er ook zo over denken maar die hoor je gewoon niet of minder.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

HersteldHervormd schreef: Maar dan geen (...) moorkop (...).
Nee. Ze krijgen dan een Bossche bol of een bananensoes.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Ik denk dat je wat vaker tv-programma's moet kijken. Als je niet door hebt dat Tim Hofman al enkele jaren stelselmatig bezig is om de vrijheid van godsdienst ter discussie te stellen, dan ben je gewoon niet goed op de hoogte. (...)
Laat ik nu precies op de hoogte zijn van de voorbeelden die jij noemt en mede op basis daarvan mijn eerdere berichten hebben geschreven. Ik heb meer dan eens BOOS gekeken. Je verwijt is dan ook geheel ongefundeerd, maar dat geheel terzijde. ;)

Het is alleen een fundamenteel verschil tussen jou en mij ten aanzien van de beoordeling van een dergelijk programma. Puur bedoeld om van boosheid een verdienmodel te maken. Niet zelden over de rug van christenen heen.

Ik denk alleen dat de strategie van Anne Bijl meer zoden aan de dijk zet dan wat in dit filmpje ten toon werd gespreid door de mensen van de kerk.
Plaats reactie