Homoseksualiteit

Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Adagio »

Vorst schreef:Ik trek schepping en geboorte niet zo uit elkaar.
Er moet kennelijk toch wat gebeurd zijn en ertussen liggen, omdat Job schrijft in hoofdstuk 14: `Wie zal een reine geven uit den onreine? Niet één.´ en Paulus aan de Romeinen in hoofdstuk 5: ´Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood, en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is´. En aan Efeze hoofdstuk 2: ´En wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen.´

Vind je ook niet, Vorst?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door -DIA- »

GGotK schreef:
-DIA- schreef:
GGotK schreef:
Stel Dia dat een zeer goede vriend die je al jaren kent op een dag tegen je zou zeggen: beste Dia, ik ben homo. Wat zou je tegen hem zeggen? Welk boek zou je hem aanraden? Komt je jarenlange vriendschap in gevaar?
Dan mag mijn naaste niet veroordelen, maar liefhebben als mezelf. Ik kan er ook in feite niets aan doen. En een boek aanraden? Beetje vreemd misschien? Misschien gewoon de Bijbel?
Waarom niet het boek van ds Conrad Mel? Maar wat als die vriend een relatie krijgt met een man?
Dat lijkt me ook niet tactisch. Maar je mag, nee moet je de zonde bij de naam noemen, al zou het je leven kosten. Wie is daartoe bereid van nature?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Homoseksualiteit

Bericht door refo »

Adagio schreef:
Vorst schreef:Ik trek schepping en geboorte niet zo uit elkaar.
Er moet kennelijk toch wat gebeurd zijn en ertussen liggen, omdat Job schrijft in hoofdstuk 14: `Wie zal een reine geven uit den onreine? Niet één.´ en Paulus aan de Romeinen in hoofdstuk 5: ´Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood, en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is´. En aan Efeze hoofdstuk 2: ´En wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen.´

Vind je ook niet, Vorst?
Wat heeft dat nu met argumenteren van doen?
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Adagio »

refo schreef:Wat heeft dat nu met argumenteren van doen?
Ik vroeg me af of Vorst is veranderd van mening en zijn argumenten nog steeds uit de Bijbel wil halen.
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Aangezien het moderatiebeleid sinds enige tijd voorschrijft dat mensen die geen bezwaar hebben tegen homoseksualiteit hun standpunten niet mogen onderbouwen, kun je ook niet van Vorst vragen of hij dat doet. Ik snap de vraag wel, maar het is onredelijk om dat te vragen in het licht van de forumregels.

Het standpunt van de moderatoren is namelijk dat zo´n mening in zou gaan tegen de Drie formulieren van Enigheid en/of de Bijbel.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Vorst »

Helaas kan je over dit onderwerp niet discussiëren heb ik inderdaad gemerkt.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GGotK »

Vorst schreef:Helaas kan je over dit onderwerp niet discussiëren heb ik inderdaad gemerkt.
Dat kan wel, maar het levert niets op.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Wandelende »

Wat er in dit topic gebeurd is echt te bizar voor woorden. En nee, ik ben zeker geen homohater. En ik weet ook van heel dichtbij vanuit meerdere situaties welke betekenis dit heeft in het leven.

Het feit dat een deel van de in dit topic verkondigde (zeer onbijbelse) argumenten mogen blijven staan, heeft mij doen besluiten per direct afstand te nemen van Refoforum.

Het ga jullie goed.
(~)
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GGotK »

Wandelende schreef:Wat er in dit topic gebeurd is echt te bizar voor woorden. En nee, ik ben zeker geen homohater. En ik weet ook van heel dichtbij vanuit meerdere situaties welke betekenis dit heeft in het leven.

Het feit dat een deel van de in dit topic verkondigde (zeer onbijbelse) argumenten mogen blijven staan, heeft mij doen besluiten per direct afstand te nemen van Refoforum.

Het ga jullie goed.
Lost dat wat op dan?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door JCRyle »

GGotK schreef:
Wandelende schreef:Wat er in dit topic gebeurd is echt te bizar voor woorden. En nee, ik ben zeker geen homohater. En ik weet ook van heel dichtbij vanuit meerdere situaties welke betekenis dit heeft in het leven.

Het feit dat een deel van de in dit topic verkondigde (zeer onbijbelse) argumenten mogen blijven staan, heeft mij doen besluiten per direct afstand te nemen van Refoforum.

Het ga jullie goed.
Lost dat wat op dan?
Wandelende heeft hier terecht een punt. Weet niet hoe het jou vergaat, maar de stellinginname van Vorst gaat regelrecht tegen de Schrift in. In de gehele Schrift - ook na Genesis 3 - wordt het huwelijk tussen man en vrouw als van God ingesteld beschouwd. Zowel in het Oude als Nieuwe Testament wordt homoseksualiteit als zware ongerechtigheid gezien (zie Leviticus en Romeinen). Die lijn moet voort bestaan en verdedigd worden op een forum dat uitgaat van Schrift en Belijdenis. Wandelende noemde eerder in dit topic de argumentatie 'verwerpelijk'. Dat is het.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Roos2017 »

JCRyle schreef: Wandelende heeft hier terecht een punt. Weet niet hoe het jou vergaat, maar de stellinginname van Vorst gaat regelrecht tegen de Schrift in. In de gehele Schrift - ook na Genesis 3 - wordt het huwelijk tussen man en vrouw als van God ingesteld beschouwd. Zowel in het Oude als Nieuwe Testament wordt homoseksualiteit als zware ongerechtigheid gezien (zie Leviticus en Romeinen). Die lijn moet voort bestaan en verdedigd worden op een forum dat uitgaat van Schrift en Belijdenis. Wandelende noemde eerder in dit topic de argumentatie 'verwerpelijk'. Dat is het.
Terechte opmerking!
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GGotK »

JCRyle schreef:
GGotK schreef:
Wandelende schreef:Wat er in dit topic gebeurd is echt te bizar voor woorden. En nee, ik ben zeker geen homohater. En ik weet ook van heel dichtbij vanuit meerdere situaties welke betekenis dit heeft in het leven.

Het feit dat een deel van de in dit topic verkondigde (zeer onbijbelse) argumenten mogen blijven staan, heeft mij doen besluiten per direct afstand te nemen van Refoforum.

Het ga jullie goed.
Lost dat wat op dan?
Wandelende heeft hier terecht een punt. Weet niet hoe het jou vergaat, maar de stellinginname van Vorst gaat regelrecht tegen de Schrift in. In de gehele Schrift - ook na Genesis 3 - wordt het huwelijk tussen man en vrouw als van God ingesteld beschouwd. Zowel in het Oude als Nieuwe Testament wordt homoseksualiteit als zware ongerechtigheid gezien (zie Leviticus en Romeinen). Die lijn moet voort bestaan en verdedigd worden op een forum dat uitgaat van Schrift en Belijdenis. Wandelende noemde eerder in dit topic de argumentatie 'verwerpelijk'. Dat is het.
Mijn vraag is of afstand nemen van Refoforum iets oplost in deze kwestie, zeker als jij nog eens aanhaalt dat die lijn moet voortbestaan en verdedigd worden.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door JCRyle »

GGotK schreef:Mijn vraag is of afstand nemen van Refoforum iets oplost in deze kwestie, zeker als jij nog eens aanhaalt dat die lijn moet voortbestaan en verdedigd worden.
Als deze lijn niet in openbare moderatorshandelingen duidelijk wordt, wat is de Schrift en Belijdenis nog waard? Is de Schrift en de Belijdenis dan nog veilig? Niet om dramatisch te doen, maar als hier openlijk wordt goedgekeurd dat het van God ingestelde huwelijk gelijk geschaald wordt met het homo-huwelijk, dan wordt er een grens overschreden. Ik respecteer dan ook de keuze dat mensen hier afstand van nemen, ook als dit afstand nemen van het forum leidt.

Normaliter zijn de moderators ergens als de kippen bij, maar nu niet. Laakbaar, aangezien meerdere moderators deze berichten gelezen hebben, maar niet tot handelen overgaan. Daarom kan ik ook niks anders dan dezelfde keuze maken als Wandelende, door afstand te nemen van dit forum.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Homoseksualiteit

Bericht door huisman »

Wandelende schreef:Wat er in dit topic gebeurd is echt te bizar voor woorden. En nee, ik ben zeker geen homohater. En ik weet ook van heel dichtbij vanuit meerdere situaties welke betekenis dit heeft in het leven.

Het feit dat een deel van de in dit topic verkondigde (zeer onbijbelse) argumenten mogen blijven staan, heeft mij doen besluiten per direct afstand te nemen van Refoforum.

Het ga jullie goed.
Heb je de betreffende postings gemeld bij de mods? Kan mij namelijk niet voorstellen dat ze dan blijven staan.
De postings van vorst over dit onderwerp gaan tegen de Schrift in en passen dus niet op dit forum.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Vorst »

(...)Niet om dramatisch te doen, maar als hier openlijk wordt goedgekeurd dat het van God ingestelde huwelijk gelijk geschaald wordt met het homo-huwelijk(...)
Ik kom dat niet tegen hoor in dit topic.
Plaats reactie