Wonderen doen op wonderen horen....

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Afgewezen »

EdgarB schreef:
EdgarB schreef:Ik blijf toch een beetje met een onbestemd gevoel zitten.

Wat doen we nu met wonderen die andere religies claimen ?? Denk bv alleen al aan de RK kerk...
Kan iemand hier iets (zinnigs) op zeggen.....Ik loop hiermee rond en kan voor mezelf geen bevredigend antwoord vinden :quoi
Denk eens aan de tovenaars in Egypte, die de wonderen van Mozes imiteerden. En aan wat Jezus voorzegd heeft:

Matth. 24: 23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Simon »

met Afgewezen eens.

1 Korintiërs 13:8-10
"De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door refo »

Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Mister »

refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Is er reden om aan te nemen dat die niet waar zijn dan?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Is er reden om aan te nemen dat die niet waar zijn dan?
Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt
Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is.
Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daar
zelf over zegt.
Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door J.C. Philpot »

refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Als ik ze een keer op een 2ehand boekenmarkt zie staan voor een klein prijsje, neem ik ze mee.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Simon »

J.C. Philpot schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Als ik ze een keer op een 2ehand boekenmarkt zie staan voor een klein prijsje, neem ik ze mee.
voor de prijs hoef je't niet te laten.
http://boeken.marktplaats.nl/godsdienst ... ind=3&fs=1
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Is er reden om aan te nemen dat die niet waar zijn dan?
Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt
Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is.
Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daar
zelf over zegt.
Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Alleen al omdat deze boekjes dit bij jou uitwerken is een reden om ze allemaal te laten liggen. Het heil wordt zo exclusief gemaakt voor slechts een enkeling; in lees in mijn Bijbel daar andere dingen over.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Geduld »

-DIA- schreef:Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is. Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daarzelf over zegt. Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Eerlijk gezegd herken ik wat je beschrijft helemaal niet. Bijna alle christenen die ik ken kunnen wel iets vertellen over wonderen van Gods genade. En velen kennen wel meer dan één voorbeeld ook.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Simon »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
Mister schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Is er reden om aan te nemen dat die niet waar zijn dan?
Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt
Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is.
Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daar
zelf over zegt.
Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Alleen al omdat deze boekjes dit bij jou uitwerken is een reden om ze allemaal te laten liggen. Het heil wordt zo exclusief gemaakt voor slechts een enkeling; in lees in mijn Bijbel daar andere dingen over.
Geheel mee eens.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Is er reden om aan te nemen dat die niet waar zijn dan?
Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt
Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is.
Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daar
zelf over zegt.
Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Misschien dat je dan maar eens wat minder achter de pc moet en mensen gaan bezoeken die de Heere kennen mogen en ze vragen of ze over het werk van de Heere willen vertellen.

Ik herken echt niet wat je schrijft.
Alleen al op de vrouwenvereniging hoor ik over de wonderen Gods en Zijn genade.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Wilhelm »

J.C. Philpot schreef:
refo schreef:Maar wat doen we nu met de opperzaalverhalen van ds Blok?
Als ik ze een keer op een 2ehand boekenmarkt zie staan voor een klein prijsje, neem ik ze mee.
Had ik het maar geweten. Toen ik de verhalen gelezen had heb ik de boekjes te koop gezet...
Soms best een aardig verhaal. Maar over het algemeen erg somber en veel geklaag en gezucht dat het vroeger allemaal beter was.. En bovenalles miste ik de hoop die er is omdat de Heere Dezelfde blijft.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door parel »

Geduld schreef:
-DIA- schreef:Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is. Daarvoor heeft ds. Blok het ook egschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vegeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daarzelf over zegt. Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Eerlijk gezegd herken ik wat je beschrijft helemaal niet. Bijna alle christenen die ik ken kunnen wel iets vertellen over wonderen van Gods genade. En velen kennen wel meer dan één voorbeeld ook.
God doet dagelijks wonderen. Ook ik zie dat weleens. Maar ik heb ook gemerkt dat je ze moet leren opmerken.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door -DIA- »

Heldere racties die de legering van het grootste deel van dit forum helder en klaar weergeeft.

Ach, zal het dan nooit ophouden? Zal ik dan klagende ten onder gaan?
Mijn grauwe haren met droefenis ten grave dalen?
Wij weten het ook niet meer...

Eén is er die een stille Getuige is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door GJdeBruijn »

@Dia, als het niet meer is dan geklaag, zonder nochtans, zonder Christus, is het niets, daar zul je het toch ook mee eens zijn?
Probleem is dat je wat eenzijdig bent in je citaten. Het is zoals onlangs in het RD werd aangehaald, een uitspraak van ds. A.F. Honkoop, naar aanleiding van een preekvoorstel van een student. Het kwam kortweg gezegd neer op: Het was een prachtige joodse preek. Maar geen Christus. Spreek nooit meer deze preek uit.
Het commentaar op jouw posts is niet zozeer gericht wat je schrijft, maar de eenzijdigheid en het ontbreken van een deel dat er óók bij hoort.
Plaats reactie