Wonderen doen op wonderen horen....

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Mara »

De ouders van de 2-jarige Dylan uit het Britse Derby werden twee jaar geleden geconfronteerd met de moeilijkste beslissing uit hun leven: de beademing van hun doodziek zoontje, dat een zeer zeldzame vorm van longkanker had, stopzetten of niet. Ze besloten hun zoontje uit zijn lijden te verlossen, waarna Dylan plots iedereen, inclusief zijn dokters, verraste door wakker te worden.

Op advies van de doktoren besloten Dylans ouders uiteindelijk de beademing stop te zetten. De volgende dag zou hij medicijnen toegediend krijgen, waarna hij pijnloos zou inslapen.

,,De beademingsmachines stonden op hun hoogst en nog kreeg hij bijna geen lucht", vertelt Dylans moeder Kerry aan de Britse krant Metro. ,,De hele familie was langsgekomen om afscheid te nemen, ook zijn broertjes. Ik was er kapot van, had dagenlang niet geslapen en bleef maar huilen. We mochten 's nachts bij hem blijven omdat hij elk moment kon sterven."

Op Stille Zaterdag leek te peuter plots weer beter te worden. Zijn hartslag zakte tot normale snelheden en hij kreeg meer zuurstof binnen. ,,Plots was er opnieuw leven in hem, hij kreeg opnieuw kleur, hij kwam weer bij."
De volgende dag, Pasen, was de jongen in stabiele toestand. Halverwege mei mocht Dylan opnieuw naar huis, eind juli werd hij kankervrij verklaard.
Toen we zijn broertje zeiden dat Dylan weer wakker was, zei hij dat hij op Jezus leek. Daar had hij net over geleerd op school.
https://www.ad.nl/bizar/kankerpatientje ... n~a79684be
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door heusden-op »

Helma schreef
Liever haak ik aan bij de aansprekende bijdrage van Enny de Bruijn in de krant van dinsdag. Zij schreef over ziekte en genezing. Haar prikkelende binnenkomer zette aan het denken. Niet alleen mij, vermoed ik. „Wie gelooft, mag wonderen verwachten en wie bidt, zal genezen worden. Geloof kan immers bergen verzetten. Dat staat in de Bijbel. Maar wat moet je doen als je – ondanks al je gebeden – toch níét beter wordt?”

Dagelijks krijgen vele anderen een bericht tegengesteld aan dat wat ik ontving. En ze worstelen daar misschien mee op de manier als hier verwoord. Aan hen moet ik deze dagen veel denken.
Ik vind de verwijzing naar de regels van Enny de Bruijn wat verwarrend. Wil deze dominee zeggen, dat het geloof bergen verzet en hem genezen heeft? En dat hij onderwijl wel meeleeft met hen bij wie het anders gaat?
dam-leer
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door eilander »

heusden-op schreef:Helma schreef
Liever haak ik aan bij de aansprekende bijdrage van Enny de Bruijn in de krant van dinsdag. Zij schreef over ziekte en genezing. Haar prikkelende binnenkomer zette aan het denken. Niet alleen mij, vermoed ik. „Wie gelooft, mag wonderen verwachten en wie bidt, zal genezen worden. Geloof kan immers bergen verzetten. Dat staat in de Bijbel. Maar wat moet je doen als je – ondanks al je gebeden – toch níét beter wordt?”

Dagelijks krijgen vele anderen een bericht tegengesteld aan dat wat ik ontving. En ze worstelen daar misschien mee op de manier als hier verwoord. Aan hen moet ik deze dagen veel denken.
Ik vind de verwijzing naar de regels van Enny de Bruijn wat verwarrend. Wil deze dominee zeggen, dat het geloof bergen verzet en hem genezen heeft? En dat hij onderwijl wel meeleeft met hen bij wie het anders gaat?
Ik vind het ook verwarrend, onlangs heb ik hierover al het een en ander gezegd hier. Op deze manier is het naar mijn overtuiging beslist niet bijbels, en kan het schadelijk zijn.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat we veel in het gebed mogen zijn voor genezing van ons of onze dierbaren, in het geloof dat Hij een wonderdoend God is.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door DDD »

De dominee zegt helemaal niets over zijn gelovigheid, maar over zijn verwondering. Dat vond ik vrij duidelijk uit de tekst blijken, eerlijk gezegd.

Het zou wel de zotheid gekroond zijn als het anders was, maar dat terzijde.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door eilander »

DDD schreef:De dominee zegt helemaal niets over zijn gelovigheid, maar over zijn verwondering. Dat vond ik vrij duidelijk uit de tekst blijken, eerlijk gezegd.

Het zou wel de zotheid gekroond zijn als het anders was, maar dat terzijde.
Hij schrijft over een prikkelende binnenkomer die aan het denken zet. Dat is een neutrale aanduiding. Hij schrijft niet of hij die tekst ook bijbels vindt in deze context. Ik duidelijk niet.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door heusden-op »

De ds. heeft veel aanzien, maar deze combinatie van uitspraken blijf ik verwarrend vinden.
dam-leer
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Vorst »

Wat dat met aanzien te maken heeft ontgaat me. Bovendien lijkt het me bepaald geen positieve duiding van een predikant. En of het waar is betwijfel ik overigens.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Herman »

Vorst schreef:Wat dat met aanzien te maken heeft ontgaat me. Bovendien lijkt het me bepaald geen positieve duiding van een predikant. En of het waar is betwijfel ik overigens.
Drie negatieve opmerkingen achter elkaar. Wat is nu precies de bedoeling van je commentaar? Dat we maar beter niet kunnen geloven en dat de dominee liegt?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Vorst »

Herman schreef:
Vorst schreef:Wat dat met aanzien te maken heeft ontgaat me. Bovendien lijkt het me bepaald geen positieve duiding van een predikant. En of het waar is betwijfel ik overigens.
Drie negatieve opmerkingen achter elkaar. Wat is nu precies de bedoeling van je commentaar? Dat we maar beter niet kunnen geloven en dat de dominee liegt?
Nee hoor. Geen negatieve opmerkingen. Ik kan alleen de link niet vinden tussen het artikel en het vermeende aanzien van de predikant. Vervolgens stel ik dat 'aanzien' geen positieve duiding is. Dat behoeft toch geen toelichting? Ik vond het artikel overigens herlemaal niet zo onduidelijk en deze predikant laat zich in dat artikel ook niet voorstaan op aanzien.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door Herman »

Vorst schreef:
Herman schreef:
Vorst schreef:Wat dat met aanzien te maken heeft ontgaat me. Bovendien lijkt het me bepaald geen positieve duiding van een predikant. En of het waar is betwijfel ik overigens.
Drie negatieve opmerkingen achter elkaar. Wat is nu precies de bedoeling van je commentaar? Dat we maar beter niet kunnen geloven en dat de dominee liegt?
Nee hoor. Geen negatieve opmerkingen. Ik kan alleen de link niet vinden tussen het artikel en het vermeende aanzien van de predikant. Vervolgens stel ik dat 'aanzien' geen positieve duiding is. Dat behoeft toch geen toelichting? Ik vond het artikel overigens herlemaal niet zo onduidelijk en deze predikant laat zich in dat artikel ook niet voorstaan op aanzien.
Aha. Dat is verhelderend. Verder vind ik het geen probleem om te spreken over 'aanzien' of niet. Sommige mensen hebben nu eenmaal maar gezag of charisma van zichzelf en anderen hebben dat minder.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door -DIA- »

Geduld schreef:
-DIA- schreef:Ik dacht dat ze nuttig konden zijn tot lering, vooral in deze tijd, dat er zo weinig meer van de wonderen van Gods genade openbaar komt Ik zeg zeker niet dat dat weg is, maar dat de Heere Zich als het ware terugtrekt, en Zijn werk meer en niet meer zo waarneembaar is. Daarvoor heeft ds. Blok het ook geschreven: Dat we de daden des Heeren niet zouden vergeten. Ik zou zeggen lees maar wat hij daar zelf over zegt. Doet Zijn glorierijke daden alom den volken verstaan.
Eerlijk gezegd herken ik wat je beschrijft helemaal niet. Bijna alle christenen die ik ken kunnen wel iets vertellen over wonderen van Gods genade. En velen kennen wel meer dan één voorbeeld ook.
Soms kijk ik terug in mijn eigen berichtjes hier. Dan is het soms opmerkelijk hoe daarop gereageerd wordt. Hier las ik ook een van de vele redenen waarom ik me hier vaak 'een vreemde' voel, een mens die niet meer begrepen wordt, en zo het lijkt, alles in de wereld is erop gericht dat wondere leven te doden. Ik weer niet of hier iemand zich dat bewust is, maar over het algemeen, als je met 'de wonderen des Allerhoogsten' aankomt, die zo rijk waren in het verleden, dan wordt dat zelden verstaan.
De dominee die dit optekende had een rijke pastorale ervaring maar ook een rijke genade bij God, wat Gods kinderen verbindt aan elkaar.
Nu lijkt alle verbinding soms verbroken en lijkt het soms of er alleen maar tegenspraak een laster in je oren klinkt. Ik weet niet of er hier mensen zijn die dit ook ondervinden...
"In de opperzaal komen deze gebeurtenissen weer helder voor onze aandacht. Ze moeten bewaard worden voor het nageslacht, dat zo weinig meer hoort van Gods wonderlijke werken."

En, het gaat niet om mij, dat bedoel ik niet, maar dat we mogen instemmen met de psalmdichter:
Geeft dan eeuwig' eer
Onzen God en HEER';
Klimt op Sion, toont
Eerbied, waar Hij woont,
Waar Zijn heiligheid
Haren glans verspreidt:
Heilig toch en t' eren
Is de HEER' der heren.


Ook hier kunnen, dat is wel een beetje de ervaring, niet begrepen reacties op komen. Ik hoop het niet, het maar dat ik soms de moed wat verlies om verder te gaan. Maar ook dat zal wel niet door een ieder begrepen worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door 2e Hans »

Precies DIA, het gaat niet om ons. Daarom staat in het boekje “Wonderen des Allerhoogste” ook meer dan die wonderen alleen:

“Van de Velde geeft veel meer dan alleen een vermelding van de wonderen des Allerhoogsten. We noemen enkele paragrafen midden uit het boek: blz. 195: Gods heilige Waarheid boven alles hoogachten; blz. 200: De duivel woelt daartegen; blz. 203: Gods Woord voor alle tijden; blz. 206: Sociniaanse dwalingen weerlegd; blz. 209: De Heilige Schrift onfeilbaar; blz. 210: 1 Corinthe 16:2 verklaard; blz. 212: Geen zaligheid buiten de kennis van Christus; blz.: 215: Over de zaligmakende kennis en de natuurlijke kennis; blz. 219: De heerlijkheid van Gods Woord. Zo zouden we door kunnen gaan.”
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef:Precies DIA, het gaat niet om ons. Daarom staat in het boekje “Wonderen des Allerhoogste” ook meer dan die wonderen alleen:

“Van de Velde geeft veel meer dan alleen een vermelding van de wonderen des Allerhoogsten. We noemen enkele paragrafen midden uit het boek: blz. 195: Gods heilige Waarheid boven alles hoogachten; blz. 200: De duivel woelt daartegen; blz. 203: Gods Woord voor alle tijden; blz. 206: Sociniaanse dwalingen weerlegd; blz. 209: De Heilige Schrift onfeilbaar; blz. 210: 1 Corinthe 16:2 verklaard; blz. 212: Geen zaligheid buiten de kennis van Christus; blz.: 215: Over de zaligmakende kennis en de natuurlijke kennis; blz. 219: De heerlijkheid van Gods Woord. Zo zouden we door kunnen gaan.”
Door de nieuwe uitgave had ik dit boek dubbel. Ik heb de oude maar weggeven aan iemand die het niet in zijn bezit had.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door helma »

Bericht namens Samanthi:

Hier een nieuwe update!
De arts heeft net gebeld en zei dat de bloedwaarden prima en de tumormarkers ook weer normaal zijn. De milt is geslonken en de lymfklier van de lever ook. Samanthi hoeft nu geen chemo en moet over 2 maanden terug komen op de poli om vinger aan de pols te houden. De arts noemde het een kado uit de hemel en had deze uitslag niet verwacht.
Samanthi moet langzamerhand opknappen.
Alle eer aan onze God en voor al jullie gebeden.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wonderen doen op wonderen horen....

Bericht door DDD »

Dank!
Plaats reactie