Wederkomst

Plaats reactie
Mooie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2011, 12:47

Wederkomst

Bericht door Mooie »

Weet hoe laat het is!

Is het inmiddels 1 minuut voor 12 op de klok?
2011 (ofwel 28 oktober op de Maya Kalender) is echter niet het einde van de wereld.

Hier volgt een artikel door Joel Joseph:

Ik heb in de wereldjournalistiek gezeten sinds de vroege jaren 70. Ik denk niet dat er een belangrijker artikel is, dat ik ooit geschreven heb! Ik heb dit onderwerp uitgebreid bestudeerd sinds 1980.

Interessant te weten, dat er meer dan 10.000 verzen in de Bijbel spreken over de komst van onze Heer en omringende gebeurtenissen. Velen zijn totaal onwetend over deze dingen.

Voordat we verdergaan, moet ik een aantal misleidingen weerleggen:

• "Niemand weet de tijd dat de Heer terugkomt", claimen vele leraren. Dit is gevaarlijke onzin! Er is een zeer groot verschil tussen "tijd" en de "dag of het uur". De Bijbel zegt dat "niemand de dag of het uur weet”, niet: "tijd". "Dag en uur" verwijst naar een zeer specifieke tijd, terwijl "de tijd" verwijst naar een seizoen.

Hierbij enkele van de vele aanwijzingen, die een heel duidelijk beeld schetsen:

• 2 Petr. 3 "In de laatste dagen zullen er spotters komen…., en zeggen: Waar blijft de belofte van zijn komst?”
• Matth. 24:32, 33 is 'de gelijkenis van de vijgenboom’: “…. Weet gij daaraan, dat de zomer nabij is". (“Weet” staat hier in de gebiedende wijs, dus het is een bevel!).
• Openb. 3:3 "...Indien gij dan niet wakker wordt, zal Ik komen als een dief, en gij zult niet weten, op welk uur Ik u zal overvallen”.
• Hebr. 10:25 "... maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen".
• Hebr. 9:28 "...ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten."
• 1 Joh. 3:3 "Ieder die deze hoop op Hem heeft (komst van de Heer), reinigt zich gelijk Hij rein is".
• Joh. 16:13 "…de Geest der waarheid….. wat Hij hoort zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen".
• 1Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat deze dag u als een dief overvallen zou…".
• Amos 3:7 "De Here God doet niets zonder Zijn plannen bekend te maken aan zijn dienaren de profeten”.

Zie je het? Spotters worden veroordeeld; wie houdt van zijn verschijning, zijn komst, wordt beloond. Het bevel van God is om de tijd te weten! Als je niet "uitkijkt" , heb je een probleem. Jezus antwoordde de geleerden: "Huichelaars, het aanzien van de lucht weet gij te onderscheiden, maar kent gij de tekenen der tijden niet?” Matth. 16:3

Het belang van de Feesten van de Heer

De Feesten van de Heer (Joodse feesten ofwel “afspraken” met God) zijn uiterst belangrijk. Ze zijn rijk aan symboliek, uitdrukkingen, en hebben een profetische betekenis! De afbeelding hieronder geeft de zeven feesten van de Heer weer, met hun profetische symboliek en vervulling. Merk op, dat de eerste vier al zijn vervuld door onze Heer, en de laatste drie een toekomstige vervulling hebben. De eerstvolgende is het Trompettenfeest (Rosh Hashana), de opname van de gemeente aankondigend en het begin van de periode van grote verdrukking.
Als je niet gelooft in een opname vóór de verdrukking, dat is gewoon prima. Ik ben overtuigd van de pre-trib opname.

Yeshua/Jezus, de apostelen en de eerste christenen volgden de Feesten van de Heer! De huidige traditionele kerken ontvingen instructies van Rome / Babylon / Satan!

Symbolisch gezien, wijst het Trompettenfeest op het begin van de grote verdrukking en de Grote Verzoendag op de periode aan het einde van de verdrukking en de tweede komst van de Heer. We weten dat deze periode zeven jaar duurt. Deze periode van zeven jaar is opgebouwd uit het Joodse jaar, die 360 dagen duurt. Nu weten we ook vanuit Daniel 9 en 12 dat deze periode 2550 dagen (1260 + 1290 dagen = zeven jaar) zal duren.

Dus het is 2550 dagen vanaf het Trompettenfeest tot de Grote Verzoendag.
Het is ook erg belangrijk om te weten dat onze Heer in Matth. 24:32-34 uitlegt, dat de generatie die de geboorte van de staat Israël meemaakt als een natie (en andere tekens) niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen (verdrukking) zijn vervuld. Israël werd een natie in 1948. Dus als deze generatie bij de oprichting van Israël begint en eindigt met de tweede wederkomst, is de vraag, hoe lang duurt een generatie? Een gemiddelde generatie in de Bijbel duurt 70 jaar (Psalm 90:10).

Nu, als we eenvoudig 70 jaar toevoegen aan 1948, komen we uit bij het jaar 2018. Hiervan moeten wij de 7 jaren van de Grote Verdrukking aftrekken, wat ons brengt bij 2011, de start van de Grote Verdrukking. Als dit klopt, dan kunnen we uitkijken naar het Trompettenfeest in 2011, welke valt op 29 en 30 september a.s. Het zou een mogelijke datum kunnen zijn.

Voordat ik verder ga, wil ik zeggen, wees voorzichtig met een datum prikken en houd rekening met mijn woorden "zou kunnen zijn”. Het doel van dit artikel is uit te kijken naar de komst van de Heer in overeenstemming met Zijn wil, niet om een datum te bewijzen.

Laten we nu eens kijken naar de 2550 dagen voor de verdrukking. De Feesten van de Heer werken op een kalender, gebaseerd op de maan en niet op de zonkalender. Het Trompettenfeest wordt ook wel genoemd, het “Feest dat niemand weet de dag of het uur”. De reden hiervoor is dat het feest begint bij de waarneming van de nieuwe maan; hierdoor weten we nooit de exacte tijd. Dit is het geval in de hele Joodse geschiedenis. Het feest is ook bekend als het “Feest van de laatste bazuin”, want als de nieuwe maan wordt waargenomen, wordt een ramshoorn geblazen met verschillende tonen en toonlengtes en pauzes, gevolgd door een laatste bazuin(geschal). Deze bestaat uit een lange enkele toon en geeft het startsein.

In 1 Kor. 15:51 kunnen we lezen: "Zie, Ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen (sterven), maar allen zullen wij veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik (in een oogwenk), bij de laatste bazuin, want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden”. Kijk nu op de tabel hieronder en merk op dat zowel 2011 als 2014 de 2550 dagen hebben tussen het Trompettenfeest en de Grote Verzoendag. Kunnen we dan concluderen dat 2014 het jaar van het begin van de verdrukking is? Ik denk het niet, eenvoudig omdat 2014 niet aansluit bij de 70-jarige generatie.

Trompettenfeest 2011 tot de Grote Verzoendag in 2018 (zeven jaar) sluit echter wél perfect aan bij de 70-jarige generatie profetie in de Bijbel. (Nogmaals: 70 jaar opgeteld bij het geboortejaar van Israël in 1948 brengt ons bij 2018). Samengevat, het Trompettenfeest 2011 zou kunnen wijzen op de opname en begin van de grote verdrukking en de uiteindelijke verzoening in 2018, dat is het einde van de verdrukking en de tweede komst van onze Heer.

Er zijn nog veel meer aanwijzingen die duiden naar 2011 tot 2018; hierbij een aantal verrassende:
2018 zou een Jubeljaar zijn. De Joden eindigden lang geleden met het vieren van Jubeljaren. Nu rekenen we even alsof ze nog niet gestopt zijn. Een Jubeljaar is een tijd van bevrijding, vrijheid, overwinning, rust voor het land, het herstel van het land naar de oorspronkelijke eigenaren, etc. Er zijn veel termen voor.
6 Is het getal van de mens (onder de zonde), 7 is het getal van geestelijke perfectie en 8 van de opstanding. Wanneer we nu Petrus’ principe: “1 dag is als duizend jaar” toepassen en alle genealogieën (stambomen) in de Bijbel bij elkaar optellen, komen we op 6000 jaar. Dus kunnen we er van uitgaan dat het millennium (1000 jarig rijk) zal beginnen wanneer we de 7000 jaar passeren. Gebaseerd op de Joodse kalender, eerdere fouten gecorrigeerd, kijken we naar het onderstaande interessante schema:

Niet tijdgebonden, maar seizoensgebonden tekenen (signalen)
Er zijn simpelweg te veel om op te noemen, maar dit zijn enkele kanjers!
● Het teken van homoseksualiteit. De Bijbel verklaart dat de periode, waarin de Heer terugkomt, zal zijn als in de dagen van Noach en van Lot. In die dagen was homoseksualiteit schering en inslag. God vernietigde de twee steden waar dit voorkwam. ● Een ander kenmerk van die periode is, dat de mensen hun leven normaal leiden, zonder rekening te houden met de waarschuwingen van het op handen zijnde oordeel.
● Het herstel van Israël als natie in 1948 en het weer in Joodse handen komen van Jeruzalem in 1967 ● De grote afval van de kerk en de redding van de Joden in het algemeen ● De ergste afval komt voor in de grote verdrukking periode, maar veel zal plaatsvinden voorafgaand aan deze periode.
● Ziekte ● pest ● hongersnood ● klimaatsveranderingen ● tsunami ● gelovigen verraden elkaar ● tekenen aan de hemel ● meer misleiding, hekserij, valse leringen ● volksoorlogen ● het evangelie wordt gepredikt in alle landen van de wereld.

Hoe dingen zich kunnen ontvouwen
● Er is opgeroepen tot een Palestijnse staat tegen het einde van 2011, ongeacht de eventuele onderhandelingen.
● Het Trompettenfeest zal de grote verdrukking inluiden, die begint met een pennenstreek. De Bijbel verklaart, dat de gebeurtenis die de antichrist openbaart, en de aftrap naar de zeven jaar van verdrukking, de ondertekening van een vredesverdrag is tussen Israël en de persoon die de antichrist zal worden. Voor de ondertekening van een vredesverdrag moet er een klimaat van oorlog zijn, toch? Hebben we dit op dit moment niet?

Een van de twee mogelijke scenario's
Het eerste scenario zou gemakkelijk kunnen worden gecreëerd door Israël, onder druk van de ondertekening van een vredesakkoord met de Palestijnen. Mogelijk? Ik denk het wel! Zoals we weten uit de Schrift (Joël 3), zal de verdeling van het land Israël de toorn en woede van God oproepen.
Mogelijk tweede scenario is de nog niet vervulde profetische oorlog tussen Israël en Syrië (Jesaja 17) en de oorlog met Rusland, China en andere islamitische bondgenoten (Ezechiël 38 en 39). De beschrijving van deze oorlogen geeft aan dat het nucleaire oorlogen worden. Deze conflicten staan aan de horizon en kunnen ook leiden tot de ondertekening van het noodlottige vredesverdrag. De Bijbel noemt niet een datum van deze oorlogen, maar plaatst ze in de laatste dagen, dus zijn we in dat seizoen!

Zorg dat je er klaar voor bent. Klaar zijn in hart en geloof,¬ en wees niet roekeloos met je leven. Deze dingen zijn meer dan mogelijk, ze zijn waarschijnlijk!

Bron: http://endoftheworld.net/Jesus/?cUk4pWab
Vertaald: Marion Verkleij


Wellicht ook interessant om te weten:
Het Trompettenfeest, Rosh Hashana, is ook bekend als de “Bruiloft van de Messias”. De Joodse Bruidegom (Jezus) gaat weg om een plaats te bereiden voor zijn bruid (Hemelvaart). Wanneer de voorbereidingen zijn voltooid, vertelt de vader van de bruidegom (onze hemelse Vader), dat het tijd is om de bruid (de Zijnen, gekocht en betaald met Zijn Bloed) te halen. Gelovigen zijn de Bruid van Christus, voor wie de Bruidegom op een dag zal komen op het moment van de opname (de wegvoering), de grootste reddingsactie aller tijden! Daarom is het duidelijk dat de opname zeer waarschijnlijk zou kunnen plaatsvinden tijdens het Trompettenfeest / de bruiloft van de Messias.

De boodschap is duidelijk: Maak het in orde met God, door Jezus Christus. Wacht niet tot na Rosh Hashana, of je zal jezelf vinden in de dagen van Awe (Grote Verdrukking). Deze zeven dagen van ontzag vallen tussen Rosh Hashana en de Grote Verzoendag.
Het Trompettenfeest staat ook bekend als de Dag van Verbergen of de Verborgen Dag, hetgeen men kan vertalen naar de weggenomen Bruid van Christus, “verborgen” in de hemel tijdens de rampzalige gebeurtenissen van de zeven jaar verdrukking (7 dagen van Awe).
De Grote Verzoendag vertegenwoordigt de tweede komst van Jezus. Dan zal elk oog Hem zien gelijk Hij is.

Een van de redenen voor het blazen van de bazuin is het verkondigen van de opstanding van de doden. Joodse gedachte is dat de opstanding van de doden plaatsvindt op een Rosh Hashana feest.
Ook worden de poorten van de hemel geopend op Rosh Hashana. Als zodanig is het aannemelijk dat de opname van de gelovigen in Christus zal plaatsvinden op een Rosh Hashana, wanneer de poorten van de hemel open zijn.

Bron en Posted: http://eindtijdnieuws.blogspot.com/ ook voor de afbeeldingen... :soupir
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wederkomst

Bericht door Jongere »

Vergeet deze onzin (de berekeningen bedoel ik). Ik begrijp niet dat mensen met dit soort dingen bezig blijven na de laatste flop van Harold Camping.

Het gaat uiteindelijk mis bij deze tenenkrommend slechte "weerlegging":
Mooie schreef:Voordat we verdergaan, moet ik een aantal misleidingen weerleggen:

• "Niemand weet de tijd dat de Heer terugkomt", claimen vele leraren. Dit is gevaarlijke onzin! Er is een zeer groot verschil tussen "tijd" en de "dag of het uur". De Bijbel zegt dat "niemand de dag of het uur weet”, niet: "tijd". "Dag en uur" verwijst naar een zeer specifieke tijd, terwijl "de tijd" verwijst naar een seizoen.
Dit vond ik wel een aardig stukje uit een interview met Ouweneel:
De hoofdpersoon in ”Het Godsgetal” is Winfried Kohn, een begaafde persoonlijkheid met een grote belangstelling voor getallensymboliek in de muziek en in de Bijbel. Op grond van het Bijbelboek Daniël berekent hij ongeveer het moment waarop Jezus zou terugkomen.”

(...)

Winfrieds Bijbeluitleg komt heel overtuigend over. Geloofde u heimelijk zelf in zijn berekening van het einde der tijden? „Winfried geloofde dat Jezus in september van 2002 zou terugkomen. ”Het Godsgetal” verscheen een paar maanden daarvoor. Ik heb echter geen seconde geloofd dat in september de wereld zou vergaan. Het verhaal is geraffineerde nep. Mijn bedoeling was juist om te laten zien dat je door met getallen te goochelen vrijwel alles kunt ‘bewijzen’. Dat mensen verbaasd zijn als ze horen dat ik geen waarde hecht aan Winfrieds Bijbeluitleg, geeft aan hoe suggestief zijn berekeningen zijn. Het pleit voor de kracht van de argumenten die hij gebruikt. Voor mij is het een bevestiging dat je mensen heel gemakkelijk gek kunt maken met een sterk verhaal.”
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Wederkomst

Bericht door GJdeBruijn »

Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israël het Koninkrijk wederoprichten?
En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft;
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wederkomst

Bericht door Tiberius »

Mod-info: verplaatst van "Muziek en Gedichten" naar "Theologie - Bezinning".
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wederkomst

Bericht door -DIA- »

Dit soort dingen hebben geen enkel nut, het zijn niet anders dan oudwijfse fabelen, en net als oneindige geslachtsrekeningen moeten we die vermijden.
Wel kunnen we zeggen, op grond van de tekenen der tijden en ook wat sommigen van Gods volk bijzonder gevoeld hebben, dat we mogen spreken van 5 minuten voor 12. Maar dat is niet naar onze rekening vanzelf...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wederkomst

Bericht door caprice »

Wat we hiervan ter harte moeten nemen is in elk geval dit:
Zorg dat je er klaar voor bent. Klaar zijn in hart en geloof,¬ en wees niet roekeloos met je leven.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie