Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Schemerlichtje »

Weet je waar ik zomaar aan moet denken, nu ik verder lees in dit topic (wat wordt er al dan niet getypt als je er even niet bent zeg :? ): hoe vaak gebeurt het tegenwoordig nog dat we over kerkmuren elkaar ontmoeten en (geestelijke) eenheid ervaren?

Het is, met nadruk, niet om een trap na te geven of een geestelijke, vroom sausje te gieten maar een psalmvers waar ik aan denk (en ga het er dan niet over hebben dat het misschien wel broeders en zusters moeten zijn, het niet hetzelfde huis is en dat samenwonen niet mag etc.):
Ai ziet hoe goed, hoe lieflijk is 't dat zonen
van 't zelfde huis als broeders samenwonen
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door coupe soleil »

Tiberius schreef:
coupe soleil schreef:Het probleem met de stukjes van Janse: hij zegt (meestal) geen onwaarheden, maar het voegt niets toe. Niemand van de lezers van de SB zal serieus de gaydienst in overweging genomen hebben.
Ik heb gisteren het bewuste artikel zitten lezen, maar daar wordt helemaal niet gesuggereerd dat er ook maar één van de SB lezer serieus de gang naar de gaydienst in overweging zal nemen. 1)
Het artikel waarschuwt terecht tegen het opkomen van de gedachte, dat relaties in liefde en trouw moeten kunnen. 2) Deze gedachte maakt de Bijbel tot een cultuurbepaald, tijdgebonden document en is een verregaande vorm van Schriftkritiek.
Toch komt deze gedachte zelfs in de reformatorische gezindte ook voor, dus niet alleen in de PKN. 3)
Hoop bij te lezen na een weekendje weg...
Toch nog even reageren op mensen die op mijn post hebben gereageerd:

1) Dat zeg ik ook niet.
2) Wat mij betreft: niet terecht. Die waarschuwing is gebaseerd op een bepaald idee over een onderwerp.
3) Natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Tiberius »

coupe soleil schreef:Toch nog even reageren op mensen die op mijn post hebben gereageerd:
Dank je!
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Gijs83 »

Zita schreef:
Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Zita schreef: ik begreep dat de lange rokken weer mode worden. O wee, wat moeten de refo's nu? :oO
Tja, ik heb het nooit zo op de lange rokken gehad, want vind het niet "werkbaar" ;)
Als men zo redeneert komt men al gauw uit bij een broek, want dat is gewoon handig...
ik hoor het al, Gijs, jij bent nog nooit van de trap komen zeilen met je voet in de zoom van je rok. En je hebt ook nog nooit de badkamer gedweild en daarbij ook per ongeluk met de onderste helft van je rok meegedweild. En je hebt ook nog nooit je rok uit de kettingkast van je fiets hoeven scheuren. :bobo
Maar ja dat zijn allemaal excuses....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Orchidee »

Zita schreef: ik hoor het al, Gijs, jij bent nog nooit van de trap komen zeilen met je voet in de zoom van je rok. En je hebt ook nog nooit de badkamer gedweild en daarbij ook per ongeluk met de onderste helft van je rok meegedweild. En je hebt ook nog nooit je rok uit de kettingkast van je fiets hoeven scheuren. :bobo
Gijs schreef: Maar ja dat zijn allemaal excuses....
:jongle :nonnon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Mara »

Gijs: ga jij eens een paar dagen in een lange rok lopen en kom dan nog eens terug :)
Ik vind het de meest onvriendelijke dracht die er bestaat, en gevaarlijk bovendien.
Het flatteert ook vrijwel nooit, het staat al snel lijzig.
Gewoon de tussenweg, op of over de knie, staat iedereen en is nog praktisch ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Schemerlichtje »

Zullen we weer on-topic gaan? We hebben het officieel over kerkelijke bladen...
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door FlyingEagle »

Kleding is cultureel bepaald, we moeten ons niet onderscheiden door kleding maar door een Christelijke levenswandel. Tegenwoordig ziet de buitenwereld ons door rokjes en hoedjes, dure auto's, grote huizen maar niet hoe wij als broeders en zusters met elkaar in liefde omgaan.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door FlyingEagle »

Schemerlichtje schreef:Zullen we weer on-topic gaan? We hebben het officieel over kerkelijke bladen...
of maak een apart topic
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Willem »

De achterkant van het kerkblad wat ik gisteren onder ogen kreeg was een preek op zichzelf. Die achterkant preekte dat de mens God enkel nodig heeft bij geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden. Daarnaast wil de mens God nog wel inschakelen als het omzet - cq winst - op kan leveren.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door Ander »

Willem schreef:De achterkant van het kerkblad wat ik gisteren onder ogen kreeg was een preek op zichzelf. Die achterkant preekte dat de mens God enkel nodig heeft bij geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden. Daarnaast wil de mens God nog wel inschakelen als het omzet - cq winst - op kan leveren.
Je vind het wel moeilijk hè. Ik weet niet of je huisgenoten hebt, zo ja, verzoek hen de achterkant van het kerkblad af te scheuren voordat het onder je ogen komt. Ik weet natuurlijk ook niet welk kerkblad je leest, de rest is wellicht het lezen waard. Is dat ook niet zo (die zijn er ook, die alleen maar onzin verkopen), zeg je abonnement op. Anderzijds is het natuurlijk wel mooi dat je inzag dat zelfs die achterkant je wat te zeggen had. Doe er je winst mee.

-einde preek-
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door MarthaMartha »

Ander schreef:
Willem schreef:De achterkant van het kerkblad wat ik gisteren onder ogen kreeg was een preek op zichzelf. Die achterkant preekte dat de mens God enkel nodig heeft bij geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden. Daarnaast wil de mens God nog wel inschakelen als het omzet - cq winst - op kan leveren.
Je vind het wel moeilijk hè. Ik weet niet of je huisgenoten hebt, zo ja, verzoek hen de achterkant van het kerkblad af te scheuren voordat het onder je ogen komt. Ik weet natuurlijk ook niet welk kerkblad je leest, de rest is wellicht het lezen waard. Is dat ook niet zo (die zijn er ook, die alleen maar onzin verkopen), zeg je abonnement op. Anderzijds is het natuurlijk wel mooi dat je inzag dat zelfs die achterkant je wat te zeggen had. Doe er je winst mee.

-einde preek-
:oO
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door helma »

Ander schreef:
Willem schreef:De achterkant van het kerkblad wat ik gisteren onder ogen kreeg was een preek op zichzelf. Die achterkant preekte dat de mens God enkel nodig heeft bij geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden. Daarnaast wil de mens God nog wel inschakelen als het omzet - cq winst - op kan leveren.
Je vind het wel moeilijk hè. Ik weet niet of je huisgenoten hebt, zo ja, verzoek hen de achterkant van het kerkblad af te scheuren voordat het onder je ogen komt. Ik weet natuurlijk ook niet welk kerkblad je leest, de rest is wellicht het lezen waard. Is dat ook niet zo (die zijn er ook, die alleen maar onzin verkopen), zeg je abonnement op. Anderzijds is het natuurlijk wel mooi dat je inzag dat zelfs die achterkant je wat te zeggen had. Doe er je winst mee.

-einde preek-
:huhu
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door jvdg »

Ander schreef:
Willem schreef:De achterkant van het kerkblad wat ik gisteren onder ogen kreeg was een preek op zichzelf. Die achterkant preekte dat de mens God enkel nodig heeft bij geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden. Daarnaast wil de mens God nog wel inschakelen als het omzet - cq winst - op kan leveren.
Je vind het wel moeilijk hè. Ik weet niet of je huisgenoten hebt, zo ja, verzoek hen de achterkant van het kerkblad af te scheuren voordat het onder je ogen komt. Ik weet natuurlijk ook niet welk kerkblad je leest, de rest is wellicht het lezen waard. Is dat ook niet zo (die zijn er ook, die alleen maar onzin verkopen), zeg je abonnement op. Anderzijds is het natuurlijk wel mooi dat je inzag dat zelfs die achterkant je wat te zeggen had. Doe er je winst mee.

-einde preek-
Narede:

Er zullen twee pagina's dienen te worden verwijderd, maar dan mist Willem het overzicht van de kerkdiensten. :hum
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijke bladen, nodig of overbodig?

Bericht door -DIA- »

Wat ik ook positief aan een plaatselijk kerkblad vind is de MEDITATIE.
Het geeft je wat extra om over te mediteren. Als de meditaties tenminste goed zijn, en daar
hebben wij in onze gemeente gelukkig geen klagen over...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie