Stichting Heartcry

Hansie
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 jun 2011, 19:31

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Hansie »

Jongere schreef:
Afgewezen schreef:
Bastiano schreef:Heeft iemand Ds. Maritz al uitgenodigd om hier mee te discussieren?
Het lijkt me niet realistisch om elke auteur van een boek of een artikel dat hier besproken wordt, of elke politicus die besproken wordt, uit te nodigen mee te doen aan de discussie.
Inderdaad, ik snap eigenlijk niet dat die vraag blijkbaar serieus wordt gesteld.
Waarom niet?
Ik vind het best wel een goed idee, eigenlijk..
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Jongere »

Hansie schreef:Waarom niet?
Ik vind het best wel een goed idee, eigenlijk..
Omdat ik werkelijk hoop dat predikanten andere dingen doen.

De wereld is groter dan wij met onze vragen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stichting Heartcry

Bericht door helma »

Jongere schreef:
Hansie schreef:Waarom niet?
Ik vind het best wel een goed idee, eigenlijk..
Omdat ik werkelijk hoop dat predikanten andere dingen doen.

De wereld is groter dan wij met onze vragen.
en het gaat vaak niet eens om échte vragen.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Het is zo, dat er inderdaad veel materieel door en van Heartcry et al op het internet staat. Het lastige is, dat er relatief weinig geschreven materieel daar beschikbaar is (en nu heb ik niet over boeken die je kunt kopen, die zijn er ook genoeg).

En waarom zou het geen goed gebruik van een predikant zijn om met (echte) mensen (hoewel veel anoniem zijn), op een forum, of alders over zaken van de leer, het geloof, en haar beleving te praten?

Dat is nu eenmaal, bij uitstek, zijn taak...

en Helma, er zijn geen domme vragen. Slechts domme antwoorden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Jongere schreef:Omdat ik werkelijk hoop dat predikanten andere dingen doen.
en wat voor dingen dan?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stichting Heartcry

Bericht door helma »

Bert, ik bedoelde te zeggen dat er soms vragen hier over Heartcry gesteld worden waar mensen niet echt mee zitten.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

helma schreef:Bert, ik bedoelde te zeggen dat er soms vragen hier over Heartcry gesteld worden waar mensen niet echt mee zitten.
En mijn positie is dat het veel beter is met mensen te praten, dan over mensen te praten.

Als je het dan niet ziet zitten om Ds. Maritz op dit forum te krijgen, dan misschien Dhr. Baan....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stichting Heartcry

Bericht door parsifal »

Bert Mulder schreef:
En mijn positie is dat het veel beter is met mensen te praten, dan over mensen te praten.
Daarom is het misschien beter om discussies over de persoon, drijfveren e.d. sowieso niet te voeren zonder dat de persoon er bij is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Jongere »

Bert Mulder schreef:En waarom zou het geen goed gebruik van een predikant zijn om met (echte) mensen (hoewel veel anoniem zijn), op een forum, of alders over zaken van de leer, het geloof, en haar beleving te praten?

Dat is nu eenmaal, bij uitstek, zijn taak...
Pastoraat verlenen aan mensen die het nodig hebben (met name in zijn eigen gemeente). Het evangelie van Christus verkondigen. Zieken bezoeken. Studeren in het Woord van God.

Werkelijk: rotonde-discussies op een internetforum waar de stellingen grotendeels zijn ingenomen staat héél laag op het lijstje.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Grace »

Jongere schreef:
Bert Mulder schreef:En waarom zou het geen goed gebruik van een predikant zijn om met (echte) mensen (hoewel veel anoniem zijn), op een forum, of alders over zaken van de leer, het geloof, en haar beleving te praten?

Dat is nu eenmaal, bij uitstek, zijn taak...
Pastoraat verlenen aan mensen die het nodig hebben (met name in zijn eigen gemeente). Het evangelie van Christus verkondigen. Zieken bezoeken. Studeren in het Woord van God.

Werkelijk: rotonde-discussies op een internetforum waar de stellingen grotendeels zijn ingenomen staat héél laag op het lijstje.
Hoewel dat in principe ook zaken zijn van iedere gelovige, ben ik het geheel met je eens. De vraag is wel of het voor niet-predikanten dan wel zo zinnig is om een paar uur per dag op een forum te zitten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Tiberius »

Beste mensen,

Hoezeer we ons van het gedachtegoed en de wijze van uitdragen ervan van de hier genoemde persoon en diens website distantiëren, vinden we het toch ongepast om dergelijke achterklap te laten staan. Daarom heb ik wat berichten hier weggehaald.

Verder on-topic maar weer, a.u.b.

Vriendelijke groet,
Tiberius
Gebruikersavatar
Bastiano
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2011, 12:34

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Bastiano »

Geen uren op het forum zitten, maar een paar vragen beantwoorden. dat is goed te doen, op andere fora doen predikanten en niet-predikanten dat ook.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

helma schreef:Bert, ik bedoelde te zeggen dat er soms vragen hier over Heartcry gesteld worden waar mensen niet echt mee zitten.
En dat is soms beangstigend....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Stichting Heartcry

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
helma schreef:Bert, ik bedoelde te zeggen dat er soms vragen hier over Heartcry gesteld worden waar mensen niet echt mee zitten.
En dat is soms beangstigend....
Zou je dat willen toelichten Luther, want met deze opmerking kun je twee kanten op.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Ander »

jvdg schreef:
Luther schreef:
helma schreef:Bert, ik bedoelde te zeggen dat er soms vragen hier over Heartcry gesteld worden waar mensen niet echt mee zitten.
En dat is soms beangstigend....
Zou je dat willen toelichten Luther, want met deze opmerking kun je twee kanten op.
Ik denk: mensen die het verstandelijk allemaal tot de laatste komma precies kunnen vertellen maar voor wie het geen zaak van het hart is. En die zijn er inderdaad velen, in onze kringen. En dat is inderdaad beangstigend.
Plaats reactie