Christelijk Informatie Platform

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Ad Anker »

WimA schreef:Altijd leuk om te volgen, zo'n paar opscheppende leerling verpleegkundigen :super
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die is leuk WimA. Ik ben ook geen leerling meer, maar ja, ik werk in een verpleeghuis. Dan gaat die acute zorg zoals Vlinder beschrijft wel kriebelen. Ik heb vannacht 1 suiker geprikt en verder niet zoveel interessants.
Maar goed, ik heb vandaag weer een zakje plasma afgestaan, dan kan er weer een FFP'tje ingegoten worden ergens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Mara »

En hoe wordt een dominee aangesproken als hij als patiënt wordt opgenomen en kwetsbaar in een bed ligt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Simon »

Mara schreef:En hoe wordt een dominee aangesproken als hij als patiënt wordt opgenomen en kwetsbaar in een bed ligt?
dag meneer, wilt u morgen koffie of thee bij het ontbijt?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Bij AH is het zo dat normaal iedereen bij de voornaam wordt aangesproken.
De laatste jaren zelfs soms de filiaalheerder. Maar toch is er onderscheid
als de namen worden omgeroepen. De filiaalbeheerder en de adjunct-filiaalbeheerder worden altijd "Meneer Achternaam" en "mevrouw Ahternaam" genoemd. Teamleiders soms, niet altijd.
Da's ook maar één kant van het verhaal.
Als er iemand moet bijspringen om kassa te draaien, wordt er omgeroepen "Meneer X, kassa 1 alstublieft", ook al is Meneer X een scholier van 16 :hum
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand, van vakkenvuller tot filiaalbeheerder, werd omgeroepen bij z'n voornaam. Niet bij AH tenminste, wel bij Emté of Dirk.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Bij AH is het zo dat normaal iedereen bij de voornaam wordt aangesproken.
De laatste jaren zelfs soms de filiaalheerder. Maar toch is er onderscheid
als de namen worden omgeroepen. De filiaalbeheerder en de adjunct-filiaalbeheerder worden altijd "Meneer Achternaam" en "mevrouw Ahternaam" genoemd. Teamleiders soms, niet altijd.
Da's ook maar één kant van het verhaal.
Als er iemand moet bijspringen om kassa te draaien, wordt er omgeroepen "Meneer X, kassa 1 alstublieft", ook al is Meneer X een scholier van 16 :hum
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand, van vakkenvuller tot filiaalbeheerder, werd omgeroepen bij z'n voornaam. Niet bij AH tenminste, wel bij Emté of Dirk.
Bij AH echt wel! Breng maar eens een middag in de winkel door.
Wel vaak de combinatie Voor- en Achternaam.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Bij AH is het zo dat normaal iedereen bij de voornaam wordt aangesproken.
De laatste jaren zelfs soms de filiaalheerder. Maar toch is er onderscheid
als de namen worden omgeroepen. De filiaalbeheerder en de adjunct-filiaalbeheerder worden altijd "Meneer Achternaam" en "mevrouw Ahternaam" genoemd. Teamleiders soms, niet altijd.
Da's ook maar één kant van het verhaal.
Als er iemand moet bijspringen om kassa te draaien, wordt er omgeroepen "Meneer X, kassa 1 alstublieft", ook al is Meneer X een scholier van 16 :hum
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand, van vakkenvuller tot filiaalbeheerder, werd omgeroepen bij z'n voornaam. Niet bij AH tenminste, wel bij Emté of Dirk.
Bij AH echt wel! Breng maar eens een middag in de winkel door.
Wel vaak de combinatie Voor- en Achternaam.
Ik kom er vaak genoeg en heb het nog nooit meegemaakt
Daarentegen wél mijn zoon horen omroepen als "meneer". Zo wordt hij thuis doorgaans niet aangesproken ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Bij AH is het zo dat normaal iedereen bij de voornaam wordt aangesproken.
De laatste jaren zelfs soms de filiaalheerder. Maar toch is er onderscheid
als de namen worden omgeroepen. De filiaalbeheerder en de adjunct-filiaalbeheerder worden altijd "Meneer Achternaam" en "mevrouw Ahternaam" genoemd. Teamleiders soms, niet altijd.
Da's ook maar één kant van het verhaal.
Als er iemand moet bijspringen om kassa te draaien, wordt er omgeroepen "Meneer X, kassa 1 alstublieft", ook al is Meneer X een scholier van 16 :hum
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand, van vakkenvuller tot filiaalbeheerder, werd omgeroepen bij z'n voornaam. Niet bij AH tenminste, wel bij Emté of Dirk.
Bij AH echt wel! Breng maar eens een middag in de winkel door.
Wel vaak de combinatie Voor- en Achternaam.
Ik kom er vaak genoeg en heb het nog nooit meegemaakt
Daarentegen wél mijn zoon horen omroepen als "meneer". Zo wordt hij thuis doorgaans niet aangesproken ;)
Gebeurt ook, maar voornamen worden ook meest genoemd bij personeel dat er al langer werkt. Hoe vaak heb ik de naam Joke niet gehoord? Dan weet je waarschijnlijk wel dat dit Joke S. is of Desi Z., en eerder Miranda en Carla....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Mara »

Op zondagavond 16 december 2012 vindt er een groot muzikaal familie-evenement plaats op de Markt in Gouda. Op het historische marktplein wordt het kerstverhaal op eigentijdse wijze verteld en verbeeld. Het evenement wordt tijdens de kerstdagen zowel in Nederland als in België uitgezonden.

Het betreft een samenwerking tussen de omroepen RKK en KTRO (Vlaanderen), Nederlands Bijbelgenootschap, Protestantse Kerk in Nederland, Bisschoppelijke Adventsactie en de gemeente Gouda als gastheer. De organisaties willen met het evenement op een eigentijdse wijze mensen kennis laten maken met het kerstverhaal. Verschillende organisaties waren eerder al betrokken bij het succes van de eerste versie van The Passion, die rond Pasen 2011 op de Markt van Gouda werd gehouden.
20% Nederlanders: Kerst is geboorte Jezus

Naast het evenement op de markt in Gouda zal dit bijzondere project tijdens de kerstdagen te zien zijn op zowel Nederland 1 als ZAPP. Via een speciale website zal het evenement ook via internet te zien zijn en worden social media zoals Twitter en Facebook ingezet.

Op dit moment wordt nog gewerkt aan de exacte invulling van het evenement. Medio november volgt een persconferentie waarin het exacte programma bekend wordt gemaakt.

Net gelezen op de site van CIP :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Gebeurt ook, maar voornamen worden ook meest genoemd bij personeel dat er al langer werkt. Hoe vaak heb ik de naam Joke niet gehoord? Dan weet je waarschijnlijk wel dat dit Joke S. is of Desi Z., en eerder Miranda en Carla....
DIA, ik snap het al: als ze zien dat ik in de winkel loop gaan ze zich natuurlijk extra netjes gedragen. :haha Want eerlijk, personeel bij de voornaam omroepen heb ik er al jaaaren niet meer gehoord. En ik kom er toch echt meerder keren per week.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Gebeurt ook, maar voornamen worden ook meest genoemd bij personeel dat er al langer werkt. Hoe vaak heb ik de naam Joke niet gehoord? Dan weet je waarschijnlijk wel dat dit Joke S. is of Desi Z., en eerder Miranda en Carla....
DIA, ik snap het al: als ze zien dat ik in de winkel loop gaan ze zich natuurlijk extra netjes gedragen. :haha Want eerlijk, personeel bij de voornaam omroepen heb ik er al jaaaren niet meer gehoord. En ik kom er toch echt meerder keren per week.
Okee, meester. Ge dult geen tegenwerpingen he? Dan zullen we u maar gelijk geven want zo'n schrandere observer ben ik ook weer niet.... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie