Christelijk Informatie Platform

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Christelijk Informatie Platform

Bericht door freek »

Onderstaande mail kreeg ik zojuist binnen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie dit bedacht heeft. Kennen jullie dit initiatief?
Beste lezers,

Graag willen we u kennis laten maken met het Christelijk Informatie Platform.

http://www.cip.nl is het Christelijk Informatie Platform voor praktiserende christenen. We publiceren op werkdagen meer dan 30 nieuwsberichten voor een breed publiek. Er wordt dagelijks een nieuwsbrief per e-mail verzonden waarin het laatste christelijke nieuws te vinden is. We willen een vast punt zijn voor christenen waar ze worden bemoedigd, opgebouwd en onderwezen door middel van bijbelstudies, opiniestukken, nieuwsartikelen en andere. Vind verdieping voor geloofsleven en inspiratie voor je geloofsleven.

Het Christelijk Informatie Platform is onderverdeeld in een aantal rubrieken. Zo kun je bij de rubriek 'opinie' interessante artikelen lezen over diverse onderwerpen en kun je hier je mening geven door te reageren op een artikel dat je gelezen hebt. Lees en beluister bijbelstudies, bekijk video's van predikers als Paul Washer, Zac Poonen, ds. A. Simons, ds. W. Pieters, ds. C. van den Berg en Aad van de Sande. Blijf op de hoogte van alle belangrijke gebeurtenissen op christelijk vlak, vorm zelf een mening en vind bovendien uit wat de Heer overal in de wereld doet. Ook heeft CIP.nl een archief met meer dan 2400 preken. Wil jij je getuigenis delen? Stuur hem dan zeker op naar info@cip.nl.

Elke dag wordt er een nieuwsbrief verstuurd waardoor je de mogelijkheid krijgt om elke dag een bijbelstudie, interessante nieuwsartikelen en opiniestukken te vinden in je mailbox. Je kan je hiervoor gratis aanmelden. Meld je aan en zorg dat je niets mist!

Wat er vandaag te zien is op CIP.nl

Zac Poonen
De christelijke tong
De tong is een onberekenbaar kwaad. Met de tong kunnen wij mensen zegenen en tegelijkertijd vervloeken. Toch is het ontzettend belangrijk voor een christen dat hij kan omgaan met zijn tong. Zo vaak spreken wij kwaad van mensen ook al hebben wij dit zelf niet door, of slaan we onzin uit. In deze studie werpt.....

We mogen blij zijn met de kredietcrisis
De middag diensten die tijdens lunchtijd worden gehouden bij de Baptistengemeente op Wallstreet worden meer en meer bezocht nu de financiële crisis aanhoudt. Terwijl de overheid discussieert over een plan om het land te redden, en ongeveer 700 miljard dollar moet gaan kosten, leidt de crisis mensen van hun.....

McCain op bezoek bij Billy Graham
Tholen - De republikeinse presidentskandidaat John McCain heeft afgelopen zondag Billy Graham bezocht. De bekende evangelist, die nu 89 is, ontving McCain in zijn huis in North Carolina. "We hadden een voortreffelijk gesprek. Ik waardeer de kans die ik heb gekregen om hem te ontmoeten," zei McCain na afloop.....

Geen Halloween op Urk
Predikanten op Urk hebben de lokale bevolking opgeroepen om alles wat met Halloween te maken heeft, te mijden. In een plaatselijke krant hebben 17 dominees hun handtekening gezet onder een open brief. "Het is geen onschuldig kinderfeest. Niet zomaar een beetje griezelen. Het is een feest dat is gebouwd op.....

Paul Washer
Heiligheid in het huwelijk
Heiligheid in het huwelijk. Hoe gaan mannen met hun vrouwen om en andersom? Wat betekent het huwelijk voor ons? Hebben wij wel een juist beeld van het huwelijk, zoals God het bedoeld heeft? Paul Washer wil in deze videoboodschap ons leren wat een "gezond huwelijk" is. Paul WasherPaul Washer kwam tot geloof.....

Joop Gottmers
Van drugsbaron tot evangelist
Toen kickbokskampioen en drugsbaron Joop Gottmers (44) voor de tweede keer uit de gevangenis kwam had hij binnen een paar dagen alweer een kilo cocaïne op zak voor de verkoop. Nu is hij preventiewerker bij de christelijke Stichting Voorkom. Een politieman die Gottmers van jongs af aan gekend heeft: ,,Joop.....

Basislessen Geestelijke Groei:
In samenwerking met HeartCry kan je op CIP.nl de basislessen over geestelijke groei die Arjan Baan samen met Ds. Etienne Maritz heeft ontwikkeld beluisteren. Je vindt hier alle informatie over deze map, die je via de site kan bestellen. De basislessen zijn simpele, maar radicale bijbelstudies die inmiddels al in vele delen van het land worden onderwezen.







We hopen dat cip.nl voor heel christelijk Nederland tot zegen zal zijn, tot Zijn eer.

Christelijk internet bestaat.



Met vriendelijke groet,

De redactie van het Christelijk Informatie Platform
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door J.C. Philpot »

Het domein staat geregistreerd op:

Uitgeverij P. Boekhout
Wilhelminastraat 10
4694BS SCHERPENISSE
Netherlands
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Oude-Waarheid »

Tja en hoe komen ze aan ons mailadres?
En welke kerkelijke grondslag zouden ze hebben?
Die bijbeltekst komt me niet bekend voor nl.

Vraag om vrede voor Jeruzalem:
‘Dat rust hebben wie van je houden,
dat vrede heerst binnen je muren
en rust in je vesting.’ (Psalm 122:6-7)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door jakobmarin »

Oude-Waarheid schreef:Tja en hoe komen ze aan ons mailadres?
via RSA en/of HeartCry vermoed ik.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Wilhelm »

J.C. Philpot schreef:Het domein staat geregistreerd op:

Uitgeverij P. Boekhout
Wilhelminastraat 10
4694BS SCHERPENISSE
Netherlands
Ik dacht al de layout komt me bekend voor maar het is dezelfde opbouw als http://www.agf.nl/ , incl het onderaan staande linkje "tijd om te lachen" (volgens mij niet iets voor een christelijke nieuwssite, of is dat te bekrompen gedacht ?)
Die site heeft Boekhout ook onder beheer.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door jvdg »

Die Uitgeverij zegt me nix, en ben er ook niet door lastiggevallen.

Is er iets bijzonders met deze uitgeverij?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door albion »

jvdg schreef:Die Uitgeverij zegt me nix, en ben er ook niet door lastiggevallen.

Is er iets bijzonders met deze uitgeverij?
staat bekend om zijn: Spurgeon serie

Het is een chr. drukkerij

ik wilde er een plaatje bij doen, maar dat mislukte
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Grace »

Is inderdaad een initiatief van Pieter Boekhout. 't staat nog in de kinderschoenen....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door MarthaMartha »

ik kreeg de mail ook ja.....

Maar ook een oom van mij die werkelijk niets heeft met SRA of Heart Cry......
via solcon?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:ik kreeg de mail ook ja.....

Maar ook een oom van mij die werkelijk niets heeft met SRA of Heart Cry......
via solcon?

hij kwam bij ons ook via het kliksafe-adres binnen
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Die Uitgeverij zegt me nix, en ben er ook niet door lastiggevallen.

Is er iets bijzonders met deze uitgeverij?
Dat is ook de uitgever van de "Gele bundel" [die ken je vast wel, Jan], van de Spurgeon boekjes en boeken van ds Huisman en ds Vreugdenhil.

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Ariene »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:Die Uitgeverij zegt me nix, en ben er ook niet door lastiggevallen.

Is er iets bijzonders met deze uitgeverij?
Dat is ook de uitgever van de "Gele bundel" [die ken je vast wel, Jan], van de Spurgeon boekjes en boeken van ds Huisman en ds Vreugdenhil.

Afbeelding
Ja, die ken ik!
en heb ik
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door helma »

Ariene schreef:
Hendrikus schreef: Dat is ook de uitgever van de "Gele bundel"
Afbeelding
Ja, die ken ik!
en heb ik
wij ook, heerlijk om uit te zingen :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:Tja en hoe komen ze aan ons mailadres?
En welke kerkelijke grondslag zouden ze hebben?
Die bijbeltekst komt me niet bekend voor nl.

Vraag om vrede voor Jeruzalem:
‘Dat rust hebben wie van je houden,
dat vrede heerst binnen je muren
en rust in je vesting.’ (Psalm 122:6-7)
Breed christelijk staat er in de mail :)

Welke bjbeltekst komt je niet bekend voor?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door eilander »

Wilhelm schreef:
J.C. Philpot schreef:Het domein staat geregistreerd op:

Uitgeverij P. Boekhout
Wilhelminastraat 10
4694BS SCHERPENISSE
Netherlands
Ik dacht al de layout komt me bekend voor maar het is dezelfde opbouw als http://www.agf.nl/ , incl het onderaan staande linkje "tijd om te lachen" (volgens mij niet iets voor een christelijke nieuwssite, of is dat te bekrompen gedacht ?)
Die site heeft Boekhout ook onder beheer.
Antwoord op je vraag: mijns inziens te bekrompen ja. Het gaat overigens bij http://www.agf.nl niet om een christelijke nieuwssite, maar om een site over de agf-sector! Maar dan nog! Ik vind het een grappig filmpje.

On-topic: ik kreeg het mailtje ook op mijn kliksafe-adres, maar krijg ook regelmatig de SRA-nieuwsbrief. Meestal verwijder ik de SRA-nieuwsbrief, zo ook dit mailtje. Maar ik vind het zelf niet zo nodig om direct op onderzoek uit te gaan: wie zit achter deze site / wat doet deze persoon nog meer / weet iemand iets over deze persoon / etc.
Inhoudelijk beoordelen, dit CIP. Daar valt ook best iets over te zeggen, denk ik zo. Maar we vervallen misschien wel in herhaling (SRA-topics?). Laten we proberen er iets positiefs uit te leren.
Plaats reactie