Kerkblad OGGiN

Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door SecorDabar »

Ik heb gelezen dat het Oud Gereformeerde kerkblad vanaf dit jaar voortaan om de veertien dagen wordt uitgegeven in plaats van per maand.
De verschijning is dus verdubbeld.
Ook zou de lay-out zijn aangepast.

Is er ook wat aan de inhoud veranderd qua rubrieken?

Wie het weet, mag het schrijven :)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door huisman »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
caprice schreef:Zijn er ook mensen bekend met, of geabonneerd op het Kerkblad der Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland?

Dit blad is echt aan te raden vanwege de kostelijke inhoud. Het is onder meer gevuld met meditatie, bijbelstudie, citaten van oudvaders, en geschiedenissen uit het leven van Gods kinderen (komt luistert toe), levensbeschrijvingen van oudvaders, een rubriek over 'leven in een veranderende wereld' en uiteraard kerknieuws van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Ja ik ben geabonneerd vanaf het 1e nummer, toen ds. Joh van der Poel nog hoofdredacteur was. Hij is dat niet lang geweest, want kort na het verschijnen van dit kerkblad is hij overleden.
Zo zijn er best wel veel van dat soort blaadjes. Iedere kerk heeft er minstens 1. Ik zie dat er onderling nogal eens geruild wordt. Mag ik van jou de Wachter Sions, krijg jij van mij Bewaar het Pand :)
Ik krijg met enige regelmaat de Saambinder,de Wachter Sions, Om Sions Wil maar het blad van de OGG zie ik helaas nooit...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door SecorDabar »

huisman schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:
caprice schreef:Zijn er ook mensen bekend met, of geabonneerd op het Kerkblad der Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland?

Dit blad is echt aan te raden vanwege de kostelijke inhoud. Het is onder meer gevuld met meditatie, bijbelstudie, citaten van oudvaders, en geschiedenissen uit het leven van Gods kinderen (komt luistert toe), levensbeschrijvingen van oudvaders, een rubriek over 'leven in een veranderende wereld' en uiteraard kerknieuws van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Ja ik ben geabonneerd vanaf het 1e nummer, toen ds. Joh van der Poel nog hoofdredacteur was. Hij is dat niet lang geweest, want kort na het verschijnen van dit kerkblad is hij overleden.
Zo zijn er best wel veel van dat soort blaadjes. Iedere kerk heeft er minstens 1. Ik zie dat er onderling nogal eens geruild wordt. Mag ik van jou de Wachter Sions, krijg jij van mij Bewaar het Pand :)
Ik krijg met enige regelmaat de Saambinder,de Wachter Sions, Om Sions Wil maar het blad van de OGG zie ik helaas nooit...
Ja, als u het niet van uw kennisen krijgt, dan zit er niets anders op dan om een abonnement te nemen.

Misschien dat andere forumleden iets kunnen schrijven over de aangepaste lay-out
en of de inhoud veranderd is qua rubrieken?
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door albion »

SecorDabar schreef:
huisman schreef:
Ik krijg met enige regelmaat de Saambinder,de Wachter Sions, Om Sions Wil maar het blad van de OGG zie ik helaas nooit...
Ja, als u het niet van uw kennisen krijgt, dan zit er niets anders op dan om een abonnement te nemen.
Tja, als je dat wil weten neem je toch een proef-abonnement? :langue
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door huisman »

albion schreef:
SecorDabar schreef:
huisman schreef:
Ik krijg met enige regelmaat de Saambinder,de Wachter Sions, Om Sions Wil maar het blad van de OGG zie ik helaas nooit...
Ja, als u het niet van uw kennisen krijgt, dan zit er niets anders op dan om een abonnement te nemen.
Tja, als je dat wil weten neem je toch een proef-abonnement? :langue
Waar kan ik dat doen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat binnenkort een nieuw nummer verschijnt.
Ik kan je wel aan het adres helpen voor een (proef)abonnement.
Dan moet ik even kijken in het vorige nummer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
edmund
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:14

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door edmund »

Administratie Kerkblad OGGiN
Leeuwerik 12, 3371 JM Hardinxveld-Giessendam
Telefoon (0184) 61 79 98

E-mail: kerkblad@kbogg.nl

Abonnementsprijs € 15,-- per kalenderjaar

Het blad verschijnt met ingang van 2013 voortaan tweewekelijks
Laatst gewijzigd door edmund op 19 jan 2013, 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door caprice »

Hij is vandaag verschenen, met enkele nieuwe rubrieken erin. De Dordtse kerkorde wordt behandeld, er is een rubriek over 'planten in de Bijbel' en een nieuwe rubriek die heet 'Van Achterberg tot Zoetermeer', waar elke keer een plaatselijke gemeente voor het voetlicht gehaald wordt met wat geschiedenis en foto's. De eerste gemeente die er in staat is Oosterland.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:Hij is vandaag verschenen, met enkele nieuwe rubrieken erin. De Dordtse kerkorde wordt behandeld, er is een rubriek over 'planten in de Bijbel' en een nieuwe rubriek die heet 'Van Achterberg tot Zoetermeer', waar elke keer een plaatselijke gemeente voor het voetlicht gehaald wordt met wat geschiedenis en foto's. De eerste gemeente die er in staat is Oosterland.
Ik had hem nog niet in de bus.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door Bonny »

edmund schreef:Administratie Kerkblad OGGiN
Leeuwerik 12, 3371 JM Hardinxveld-Giessendam
Telefoon (0184) 61 79 98

E-mail: kerkblad@kbogg.nl
Ik dacht dat email in OGGiN censurabel was. Of vergis ik me met een andere kerk?
The Groom's still waiting at the altar
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door albion »

Bonny schreef:
edmund schreef:Administratie Kerkblad OGGiN
Leeuwerik 12, 3371 JM Hardinxveld-Giessendam
Telefoon (0184) 61 79 98

E-mail: kerkblad@kbogg.nl
Ik dacht dat email in OGGiN censurabel was. Of vergis ik me met een andere kerk?

Nooit geweten dat email bij ons censurabel is. De computer is overal aardig doorgedrongen denk ik zo. Ook op het administratie kantoor vermoed ik. Ik zie ze nog niet echt al de artikelen aanleveren met de hand geschreven. :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door eilander »

Bonny schreef:
edmund schreef:Administratie Kerkblad OGGiN
Leeuwerik 12, 3371 JM Hardinxveld-Giessendam
Telefoon (0184) 61 79 98

E-mail: kerkblad@kbogg.nl
Ik dacht dat email in OGGiN censurabel was. Of vergis ik me met een andere kerk?
Waarschijnlijk wel de klok horen luiden, maar niet geweten waar de klepel hing?

Privégebruik van internet is censurabel, al wordt in diverse gemeenten een lijn gekozen die ook in de praktijk te hanteren is: wijzen op de gevaren van internet in het algemeen + een goed filter aanbevelen (+ evt. hulp aanbieden bij overstap).
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door albion »

eilander schreef:
Bonny schreef:
edmund schreef:Administratie Kerkblad OGGiN
Leeuwerik 12, 3371 JM Hardinxveld-Giessendam
Telefoon (0184) 61 79 98

E-mail: kerkblad@kbogg.nl
Ik dacht dat email in OGGiN censurabel was. Of vergis ik me met een andere kerk?
Waarschijnlijk wel de klok horen luiden, maar niet geweten waar de klepel hing?

Privégebruik van internet is censurabel, al wordt in diverse gemeenten een lijn gekozen die ook in de praktijk te hanteren is: wijzen op de gevaren van internet in het algemeen + een goed filter aanbevelen (+ evt. hulp aanbieden bij overstap).

Emails zijn toch niet censurabel??? Volgens mij zijn er maar zeer weinig gezinnen zonder computer + internet. De leerlingen die geen internet thuis hebben zijn op 1 hand te tellen, en die zijn niet van de OGGiN
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door eilander »

albion schreef:
eilander schreef: Privégebruik van internet is censurabel, al wordt in diverse gemeenten een lijn gekozen die ook in de praktijk te hanteren is: wijzen op de gevaren van internet in het algemeen + een goed filter aanbevelen (+ evt. hulp aanbieden bij overstap).

Emails zijn toch niet censurabel??? Volgens mij zijn er maar zeer weinig gezinnen zonder computer + internet. De leerlingen die geen internet thuis hebben zijn op 1 hand te tellen, en die zijn niet van de OGGiN
Of emails censurabel zijn, weet ik niet. Ik kan alleen maar zeggen wat de officiële lijn van de OGGiN is: privégebruik van internet is censurabel. Ik weet niet of er kerkenraden zijn die het letterlijk in de praktijk brengen, maar ik heb iemand van het deputaatschap ICT dit zelf horen zeggen. En daarbij maakt het niet uit of het Kliksafe is of niet.
Zoals gezegd: in de praktijk is dit niet (meer) te hanteren en het wordt voorzover ik kan zien ook niet zo in de praktijk gebracht. Maar het is wel de officiële lijn!
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kerkblad OGGiN

Bericht door ejvl »

eilander schreef: Of emails censurabel zijn, weet ik niet. Ik kan alleen maar zeggen wat de officiële lijn van de OGGiN is: privégebruik van internet is censurabel. Ik weet niet of er kerkenraden zijn die het letterlijk in de praktijk brengen, maar ik heb iemand van het deputaatschap ICT dit zelf horen zeggen. En daarbij maakt het niet uit of het Kliksafe is of niet.
Zoals gezegd: in de praktijk is dit niet (meer) te hanteren en het wordt voorzover ik kan zien ook niet zo in de praktijk gebracht. Maar het is wel de officiële lijn!
Ik meende dat dit al even was opgeheven?
Er zijn namelijk ook een aantal OGG (Kampen, Utrecht) die via internet de kerkdienst uitzenden, en dat is toch ook privé gebruik om te luisteren?
Ik meende dat alleen open internet censurabel was.
Zie ook:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... l_1_568729
Plaats reactie